Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Elikkä tuossa mun S-maxissa on öljyroppu turhan tiukassa. 2.0tdci eli dw10 eli sama ku mk4 mondeossa. Kuusiokolokanta vielä joten ei putkipihteillä tms pääse käsiksi. Toistaiseksi kuusiokolo pitää mutta tuntuu siltä että lähtee lipeämään ku lisää vartta ja voimaa. Mikä avuksi?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Väännätkö oikeeseen suuntaan? Hitsillä pikku hefti ja avain kiinni proppuun tai putsata proppu ja avain kunnolla ja liimata esim jollain kemiallisella metallilla avain proppuun? Toki alku löyhytyksen jälkeen rälläkällä avain poikki ja sit pyöritellä jollain sitä tumppia, vaatinee myös uuden propun. Kylmäspraytä vois kokeilla ens hätiin kans.
Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Irtosihan tuo kun otti isomman pulttipyssyn ja kompuraan säiliöön täydet paineet. Akkupulttipyssyllä ei siis irronnu eilen illalla ku tuon kyssärin kirjotin. Mutta ny on foortsonissa uutet ölpät sisuksissa



S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Hyvä että onnistu, kait siinä meni sitten proppukin/tiiviste vaihtoon. Kukakohan aasi sen oli aikaisemmin kiinni vääntänyt, kun sen kiristysmomentti on about 23 Nm eli käsikireydessä...Deippa kirjoitti:Irtosihan tuo kun otti isomman pulttipyssyn ja kompuraan säiliöön täydet paineet. Akkupulttipyssyllä ei siis irronnu eilen illalla ku tuon kyssärin kirjotin. Mutta ny on foortsonissa uutet ölpät sisuksissa![]()

Meniköhän se jotenkin niin, että jos kiristää kylmään koneeseen propun/sytytystulpan ja yrittää avata lämpimästä koneesta voi käydä noin tai oliko se päinvastoin ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Tuossahan voi muuten olla jotain perääkin. Kun konehan oli tietysti lämmin kun alunperin oisin laittanut öljyt valumaan. Sitten kun sen sain irtoamaan, konehan oli jo jähtyny. No nyt se roppu on käsikireydessä.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo
Kylmään koneeseen pitäis aina tulpat ja proput laittaa, samaten lie irrotuksen kanssa.tursas kirjoitti:Meniköhän se jotenkin niin, että jos kiristää kylmään koneeseen propun/sytytystulpan ja yrittää avata lämpimästä koneesta voi käydä noin tai oliko se päinvastoin ?