Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Lähetetty: 30 Heinä 2017 21:48
Elikkäs tuli talouteen ensimmänen ford, 2012 vuosimallinen Mondeo titanium business 1.6 ecoboostilla.
Kumma vika ilmaantui ensimmäisen kerran viime viikolla ja poistui sitten tullakseen uudestaan nyt viikonloppuna.
Homma toimii niin, että näköjään nyt melkein jokaisella ajokerralla jossain kohtaa syttyy stop/start napin "off"-valo itsekseen palamaan ja samalla häviää tehot moottorista. Vika poistuu kun auton käynnistää uudelleen, mutta sitten se taas jossain kohtaa kesken matkan ilmaantuu. Ajelin testilenkkiä elm + torque yhdistelmällä ja kun tuo "off"-valo syttyy, ei ahtopaineet (torquen mukaan) nouse sen jälkeen enää kuin 3.6 psi. Ennen vian ilmaantumista paineet nousee (saman torquen mukaan) kiihdytyksestä riippuen jonnekin yli 15 psi (maksimi jonka huomasin taisi olla ~18).
Vika tulee päälle milloin missäkin tilanteessa, viimeisin oli maantiellä pitkässä alamäessä, jossa kaasu oli täysin pois.
Vaikuttaa anturivialta tms. koska tuo "reset" eli auton uudelleen käynnistäminen auttaa. Mutta mikä anturi tuolla voi olla vialla, jonka seurauksena auto menee jonkinasteiseen limp moodiin ja rajoittaa ahtopaineet 3.6 psi tasolle? Minkäänlaisia vikakoodeja auto ei anna vian aikana eikä sen jälkeen (ainakaan torque kännykällä ei niitä löydä) eikä mittaristossa pala mitään ylimääräisiä valoja...
Kumma vika ilmaantui ensimmäisen kerran viime viikolla ja poistui sitten tullakseen uudestaan nyt viikonloppuna.
Homma toimii niin, että näköjään nyt melkein jokaisella ajokerralla jossain kohtaa syttyy stop/start napin "off"-valo itsekseen palamaan ja samalla häviää tehot moottorista. Vika poistuu kun auton käynnistää uudelleen, mutta sitten se taas jossain kohtaa kesken matkan ilmaantuu. Ajelin testilenkkiä elm + torque yhdistelmällä ja kun tuo "off"-valo syttyy, ei ahtopaineet (torquen mukaan) nouse sen jälkeen enää kuin 3.6 psi. Ennen vian ilmaantumista paineet nousee (saman torquen mukaan) kiihdytyksestä riippuen jonnekin yli 15 psi (maksimi jonka huomasin taisi olla ~18).
Vika tulee päälle milloin missäkin tilanteessa, viimeisin oli maantiellä pitkässä alamäessä, jossa kaasu oli täysin pois.
Vaikuttaa anturivialta tms. koska tuo "reset" eli auton uudelleen käynnistäminen auttaa. Mutta mikä anturi tuolla voi olla vialla, jonka seurauksena auto menee jonkinasteiseen limp moodiin ja rajoittaa ahtopaineet 3.6 psi tasolle? Minkäänlaisia vikakoodeja auto ei anna vian aikana eikä sen jälkeen (ainakaan torque kännykällä ei niitä löydä) eikä mittaristossa pala mitään ylimääräisiä valoja...