Elikkäs tuli talouteen ensimmänen ford, 2012 vuosimallinen Mondeo titanium business 1.6 ecoboostilla.
Kumma vika ilmaantui ensimmäisen kerran viime viikolla ja poistui sitten tullakseen uudestaan nyt viikonloppuna.
Homma toimii niin, että näköjään nyt melkein jokaisella ajokerralla jossain kohtaa syttyy stop/start napin "off"-valo itsekseen palamaan ja samalla häviää tehot moottorista. Vika poistuu kun auton käynnistää uudelleen, mutta sitten se taas jossain kohtaa kesken matkan ilmaantuu. Ajelin testilenkkiä elm + torque yhdistelmällä ja kun tuo "off"-valo syttyy, ei ahtopaineet (torquen mukaan) nouse sen jälkeen enää kuin 3.6 psi. Ennen vian ilmaantumista paineet nousee (saman torquen mukaan) kiihdytyksestä riippuen jonnekin yli 15 psi (maksimi jonka huomasin taisi olla ~18).
Vika tulee päälle milloin missäkin tilanteessa, viimeisin oli maantiellä pitkässä alamäessä, jossa kaasu oli täysin pois.
Vaikuttaa anturivialta tms. koska tuo "reset" eli auton uudelleen käynnistäminen auttaa. Mutta mikä anturi tuolla voi olla vialla, jonka seurauksena auto menee jonkinasteiseen limp moodiin ja rajoittaa ahtopaineet 3.6 psi tasolle? Minkäänlaisia vikakoodeja auto ei anna vian aikana eikä sen jälkeen (ainakaan torque kännykällä ei niitä löydä) eikä mittaristossa pala mitään ylimääräisiä valoja...
Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Olisko kuitenki vain hiukkasuodin tukossa?
Kaverilla vito menee sillon tällöin vikatilaan, meillä on vikakoodinlukija mukana jolla nollaillaan lennosta ja taas mennään täysiä! Sielläkin hiukkassuodin tukkeessa.
Mulla teki edellinen auto samaa ja se antoi vikakoodia turbon ohjaukseen joka säätää siipien asentoa, sekä 1. suuttimeen jossa todettiin huono liitin.
Kandee käydä lukemassa koodit vielä esim autocomilla, jos siellä kuitenkin olisi jotain.
Kaverilla vito menee sillon tällöin vikatilaan, meillä on vikakoodinlukija mukana jolla nollaillaan lennosta ja taas mennään täysiä! Sielläkin hiukkassuodin tukkeessa.
Mulla teki edellinen auto samaa ja se antoi vikakoodia turbon ohjaukseen joka säätää siipien asentoa, sekä 1. suuttimeen jossa todettiin huono liitin.
Kandee käydä lukemassa koodit vielä esim autocomilla, jos siellä kuitenkin olisi jotain.
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Onko Ecoboostissa hiukkassuodatinta ?NiMa kirjoitti:Olisko kuitenki vain hiukkasuodin tukossa?
Kaverilla vito menee sillon tällöin vikatilaan, meillä on vikakoodinlukija mukana jolla nollaillaan lennosta ja taas mennään täysiä! Sielläkin hiukkassuodin tukkeessa.
Mulla teki edellinen auto samaa ja se antoi vikakoodia turbon ohjaukseen joka säätää siipien asentoa, sekä 1. suuttimeen jossa todettiin huono liitin.
Kandee käydä lukemassa koodit vielä esim autocomilla, jos siellä kuitenkin olisi jotain.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Ei bensa vehkeissä ole hiukkasduodatinta..NiceMan kirjoitti: Onko Ecoboostissa hiukkassuodatinta ?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Kohta on.focst kirjoitti: Ei bensa vehkeissä ole hiukkasduodatinta..
Volkswagenilta hiukkassuodatin vuodesta 2017 myös bensiinimoottoreihin
Re: Mondeo mk4 1.6 ecoboost anturivikako?
Itsellä myös 2012 Mondeo tällä 1.6 Ecoboostilla ja oli lähes vastaava vika. Start/Stop meni itsekseen OFF, ei antanut nostaa kierroksia yli 3000 ja nyki myös satunnaisesti. Torque ei löytänyt koodeja, mutta Forscanilla löytyi polttoainepaineeseen viittaavia koodeja.tucoon kirjoitti:Elikkäs tuli talouteen ensimmänen ford, 2012 vuosimallinen Mondeo titanium business 1.6 ecoboostilla.
Kumma vika ilmaantui ensimmäisen kerran viime viikolla ja poistui sitten tullakseen uudestaan nyt viikonloppuna.
Homma toimii niin, että näköjään nyt melkein jokaisella ajokerralla jossain kohtaa syttyy stop/start napin "off"-valo itsekseen palamaan ja samalla häviää tehot moottorista. Vika poistuu kun auton käynnistää uudelleen, mutta sitten se taas jossain kohtaa kesken matkan ilmaantuu. Ajelin testilenkkiä elm + torque yhdistelmällä ja kun tuo "off"-valo syttyy, ei ahtopaineet (torquen mukaan) nouse sen jälkeen enää kuin 3.6 psi. Ennen vian ilmaantumista paineet nousee (saman torquen mukaan) kiihdytyksestä riippuen jonnekin yli 15 psi (maksimi jonka huomasin taisi olla ~18).
Vika tulee päälle milloin missäkin tilanteessa, viimeisin oli maantiellä pitkässä alamäessä, jossa kaasu oli täysin pois.
Vaikuttaa anturivialta tms. koska tuo "reset" eli auton uudelleen käynnistäminen auttaa. Mutta mikä anturi tuolla voi olla vialla, jonka seurauksena auto menee jonkinasteiseen limp moodiin ja rajoittaa ahtopaineet 3.6 psi tasolle? Minkäänlaisia vikakoodeja auto ei anna vian aikana eikä sen jälkeen (ainakaan torque kännykällä ei niitä löydä) eikä mittaristossa pala mitään ylimääräisiä valoja...
Itse en tämän enempää päätäni vaivannut kun autossa vielä voimassa Ford Protect takuu, vein merkkihuoltoon jossa diagnosoivat viallisen polttoainepaineen anturin. Ainakin merkkihuolto vaihtoi koko polttoaineputken pätkän missä tuo anturi sijaitsee, liekö integroitu sitten siihen niin, että pelkkää anturia ei voi vaihtaa. Kustannuksia en tullut kysyneeksi kun ei omaa lompakkoa tarvinnut raottaa tällä kertaa.