On ne oppivia laatikoita. Jos ajelet rennon letkeästi ja ennakoiden laatikko tuntuu hitaalle ja saattaa jopa olla välillä viiveikäs. Pari ikävempää tilannetta on ollut että olen ajanut keskelle risteystä ja huomannutkin että sivulta tuleva auto ei käännykkään, kaasu pohjaan ja mitään ei tapahdu kunnes repäisee täyttä laukkaa. Sitten taas jos ajelee reippaammin ja kaasun käyttö on kulmikkaampaa niin laatikko on heti ns. meno päällä. Sportilla olen huomannut että vaihdot on paljon terävämpiä eikä laatikko vaihda moottorijarrutuksessa isommalle. Kaupungissa tulee joskus ajettua sportilla kun siellä on paljon järkevämmät kierrokset koko ajan käytössä, n. 1500-2000rpm. Normi D:llä tahtoo olla 40-50km/h vauhdissa vaan vähä reilu 1000kierrosta koneessa . Tuntuu vähän ikävälle kun jurruttaa eteenpäin ja tuntus ainakin ettei laatikko oikein tykkää tommosesta matala kierroksisesta väännöstä.
Ja kyllä, aika kulmikkaita on vaihdot kylmillä öljyillä, oli sitten pakkasta tai plussakelit.
Kulutus nousee kyllä aux heaterin päällä pitämisellä, mutta ei kyllä mitenkään paljoa. Ite oon napsassu sen jo pois ja sillon kun oli pakkaskelejä, niin laitoin sen pois jos tiesin etten aja kuin alle 10-15min ajoa. Kuulemma ei pala palotila puhtaaksi jos se ei kerkeä lämmittää moottoria normilämpöön. Toki joskus se unohtu päälle vaikka ajo lyhyttä ajoa. Vastapainoksi sit pitempi jakso päällä.
Keskikulutus on ollut mulla 1.1-13.05 (9204km), keskinopeus pyörii siinä alle 50km/h, niin 6.9L/100km. Pahin 8L ja paras 5.9L
Näköjään nyt pari kk ollu noin 7L kulutus, eli samoja lukemia melkeen mitä talvella ja silloin oli joka aamu eberi päällä noin 30min ja ajon aikana AUX heater. Kaasun asento on toki sit eri kesällä kun on pitoa mitä vasten kiihdyttää