Diesel henkilöautot
Diesel henkilöautot
Haiskahtaa pahasti siltä, että diesel henkilöautojen arvonromahduksen lähtölaskenta on alkanut. EU on kieltämässä diesel henkilöautojen käytön, syynä voitaneen pitää, näitä laajamittaisia pakokaasujen päästöhuijauksia. Varmaan jatkossa ei saa diesel autosta, edes sitä kuuluisaa puupenniä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Diesel henkilöautot
Mitäpä tuo haittaa. Ajaa omansa loppuun ja ostaa sitten taas itselle "uuden" foordin kun ilman saa
Eihän esim. mk3 mondeo sisäänajettuna enää nykyäänkään paljoa maksa. 2keur saa jo valita eikä ostajia tuolla hinnalla ruuhkaksi asti ollut vaikka kauppatavara maailman paras yksilö olikin
Sen takiahan näitä on hyvä hommata ku edukkaasti saa


Sen takiahan näitä on hyvä hommata ku edukkaasti saa
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Diesel henkilöautot
Näissäkään ole kuin lobbaus takana, saavat uutta hienoa myydä kalliimalla ja kansalla jää arvoton kasa shaibaa käteen, raha liikkuu ja suunnan arvaa.
-06
Focus 1.6 STW
-09
S-Max 2.2tdci

-09

Re: Diesel henkilöautot
ei ainakaan leasing firmoissa vielä dieselin aliarvostusta näy. Tein 3v sopparin diesel Focus farkusta ja erittäin edullinen oli vuokrahinta. Vähintään pensakoneen luokkaa.
Re: Diesel henkilöautot
Aika pitkälle tuntuu kaupallisin perustein masinoidulta keskustelulta tuo diesel keskustelu.
Nyt 3 kk ollut uusi diesel ST ja ylivertainen minulle harrastuskäytössä (vaimo käyttää työajoihin). Keskikulutus jämähtänyt n 6 litraa sadalla, boksi koko ajan katolla ja kun keliä niin purjelauta boksin lisäksi myös. Auto täysin tunteeton kattokuormalle ajettavuuden, suorituskyvyn ja käytännössä myös kulutuksen osalta. Sitten kun bensa tai sähköautot pystyvän samaan niin voin vaihtaa. Ei tosin varmaan tapahdu mun elinaikana. Ainiin, sähköautoissa varmaan kattokuorma kielletty....
Nyt 3 kk ollut uusi diesel ST ja ylivertainen minulle harrastuskäytössä (vaimo käyttää työajoihin). Keskikulutus jämähtänyt n 6 litraa sadalla, boksi koko ajan katolla ja kun keliä niin purjelauta boksin lisäksi myös. Auto täysin tunteeton kattokuormalle ajettavuuden, suorituskyvyn ja käytännössä myös kulutuksen osalta. Sitten kun bensa tai sähköautot pystyvän samaan niin voin vaihtaa. Ei tosin varmaan tapahdu mun elinaikana. Ainiin, sähköautoissa varmaan kattokuorma kielletty....
Re: Diesel henkilöautot
MTV:n uutisissa: "Käytettyjen autojen tuonti ulkomailta kukoistaa jälleen parin vuoden taantuman jälkeen" Ja nimenomaan dieseleistä oli tässä telkkariuutisessa puhetta enemmänkin.
https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artik ... gs.VEYqhQw
https://yle.fi/uutiset/3-9832582
http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa ... ta-6654622
https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artik ... gs.VEYqhQw
https://yle.fi/uutiset/3-9832582
http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa ... ta-6654622
Re: Diesel henkilöautot
Johtuisko siitä kun eurooppalaiset ovat enenevässä määrin luopumassa diiseleitä, minkä myötä diiseleiden hinnat alkaa laskea, jos ei ihan romahda.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Diesel henkilöautot
Kyllä tähän täytyy kommentoida, että höpöhöpö, tietyissä malleissa kiisseli on vieläkin ainoa vaihtoehto, oli sitten kyseessä suomi tai saksa ja nämä diesel kiellot euroopassakin koskee tosiaan euro4 (tai euro5) ja sitä vanhempia koneita... ei isoon masturiin kukaan osta bensakonetta koska kulutus on vähintään tupla verrattuna diiseliin... Eihän johonkin fiestaan varmastikaan kannata edes miettiä kiisseliä enää (koska on litrainen ecoboost!) ja kiisseli fiestan myyminen onkin osoittautunut melko haasteelliseksi... tarttisko joku? Toisaalta kun fiestalla ajaa maantiellä n. 3,5L/100km, ei ole ollut mitään hirveitä kiireitä myydäkään...
Mazda esittelee vuoden sisällä bensakoneen joka toimii samalla periaatteella kuin kiisseli, ehkä sen myötä vihdoin saataisiin bensakoneetkin taloudellisemmiksi ja vääntävämmiksi?!
Vetyä sen pitäisi olla, mutta fordi ei vissiin pidä vetyilyä vielä realistisena!?
Mazda esittelee vuoden sisällä bensakoneen joka toimii samalla periaatteella kuin kiisseli, ehkä sen myötä vihdoin saataisiin bensakoneetkin taloudellisemmiksi ja vääntävämmiksi?!
Vetyä sen pitäisi olla, mutta fordi ei vissiin pidä vetyilyä vielä realistisena!?
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Diesel henkilöautot
Suunta on kuiteski selvä. Ei nämä kiellot ole vähenemäänpäin, vaan lisää tulee. Kyllä riiselikuskitkin tämän ymmärtävät. Tämä Mazdan , tekniikka varmaan osaltaan vauhdittaa kehitystä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Diesel henkilöautot
Niin, 2040 mennessähän Ranskan pitäisi kieltää diesel autojen myynti että sikäli on turha käydä vielä ostelemaan innokkaasti varastoon diesel-autoja. Kumminkin Ranskassa 80% autoista on dieselejä niin ei muutos voi tapahtua hetkessä.
Miksi pakut ja rekat ym. saavat sitten kulkea näillä dieseleillä, päästääkö ne sitte vähemmän ilmaan saasteita kun henkilöautot? Uuteen Transit Customiin on muuten tulossa ladattava (PLUG-IN) hybridi joka saa voimansa 1.0 EB 140hv moottorista ja akustosta, 30-50km matka pelkällä sähköllä. No eiköhän tuokin hyvä idea ole jo pilattu hinnalla.
Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".
Kaasuautot eivät ole Suomen tulevaisuus koska valtio kyykyttää kaasuauton omistajia käyttövoimaverolla eli samalla mitä dieselin omistajat maksaa.
Sähkön (siirron) hinta tulee jatkuvasti nousemaan ja aina keksitään uutta hienoa kiinteää maksua perään jotta saadaan rahat tyhmiltä pois. Ei auta enää LED-valot tai energiansäästölamput taloissa kun niiden hyödyn syö joka vuosi nouseva perusmaksu/siirtomaksu. Se siitä sähköautoilusta. Kukahan noita sähköautoja edes saa korjata? Vaatii aikamoiset luvat ja koulutukset, tuntiliksat nouseekin sinne 150-180€ paikkeille..
Miksi pakut ja rekat ym. saavat sitten kulkea näillä dieseleillä, päästääkö ne sitte vähemmän ilmaan saasteita kun henkilöautot? Uuteen Transit Customiin on muuten tulossa ladattava (PLUG-IN) hybridi joka saa voimansa 1.0 EB 140hv moottorista ja akustosta, 30-50km matka pelkällä sähköllä. No eiköhän tuokin hyvä idea ole jo pilattu hinnalla.
Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".
Kaasuautot eivät ole Suomen tulevaisuus koska valtio kyykyttää kaasuauton omistajia käyttövoimaverolla eli samalla mitä dieselin omistajat maksaa.
Sähkön (siirron) hinta tulee jatkuvasti nousemaan ja aina keksitään uutta hienoa kiinteää maksua perään jotta saadaan rahat tyhmiltä pois. Ei auta enää LED-valot tai energiansäästölamput taloissa kun niiden hyödyn syö joka vuosi nouseva perusmaksu/siirtomaksu. Se siitä sähköautoilusta. Kukahan noita sähköautoja edes saa korjata? Vaatii aikamoiset luvat ja koulutukset, tuntiliksat nouseekin sinne 150-180€ paikkeille..
Re: Diesel henkilöautot
+1Mondeoko? kirjoitti:Niin, 2040 mennessähän Ranskan pitäisi kieltää diesel autojen myynti että sikäli on turha käydä vielä ostelemaan innokkaasti varastoon diesel-autoja. Kumminkin Ranskassa 80% autoista on dieselejä niin ei muutos voi tapahtua hetkessä.
Miksi pakut ja rekat ym. saavat sitten kulkea näillä dieseleillä, päästääkö ne sitte vähemmän ilmaan saasteita kun henkilöautot? Uuteen Transit Customiin on muuten tulossa ladattava (PLUG-IN) hybridi joka saa voimansa 1.0 EB 140hv moottorista ja akustosta, 30-50km matka pelkällä sähköllä. No eiköhän tuokin hyvä idea ole jo pilattu hinnalla.
Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".
Kaasuautot eivät ole Suomen tulevaisuus koska valtio kyykyttää kaasuauton omistajia käyttövoimaverolla eli samalla mitä dieselin omistajat maksaa.
Sähkön (siirron) hinta tulee jatkuvasti nousemaan ja aina keksitään uutta hienoa kiinteää maksua perään jotta saadaan rahat tyhmiltä pois. Ei auta enää LED-valot tai energiansäästölamput taloissa kun niiden hyödyn syö joka vuosi nouseva perusmaksu/siirtomaksu. Se siitä sähköautoilusta. Kukahan noita sähköautoja edes saa korjata? Vaatii aikamoiset luvat ja koulutukset, tuntiliksat nouseekin sinne 150-180€ paikkeille..
Jos jotain lisäisin, niin (myös suomalaisten) yli-innokkaiden poliitikoiden tavoite tuntuu olevan tässä(kin) asiassa kusta ja saada jengi kusemaan toistensa kintuille.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Diesel henkilöautot
En lähtisi tuomaan dieselkeskusteluun lentoliikennettä aivan tällä tavoin. Kaikkiin liittyy palamisessa syntyvä hiilidioksidi, mutta aihe liittyy mm. hengitysilmaa pilaaviin hiukkasiin. Vertaus laivoihin on tärkeä ja vasta paremmin tiedostettu viime aikoina. Ongelma on polttoaine, joka on pahinta kuraa, jätettä, joka ei juuri muuhun kelpaisi. Tässä tuli tuo varsin järkyttävä kokonaiskuva hyvin esiin: https://areena.yle.fi/1-3383587?autoplay=trueMondeoko? kirjoitti:
Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".
Tässä uutista Itämereltä ja Helsingistä: https://yle.fi/uutiset/3-9144444
Perusasiat typpioksideista, esim happamuus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Typen_oksidit
Päästöjä: http://wwwp.ymparisto.fi/miljo/html/utslapp_fi.html
Mutta tsiikatkaa tuo Ulkolinjan juttu Villiä menoa valtamerillä!
Re: Diesel henkilöautot
Nyt sit alkoi dieselien arvonromahdus saksassa.Siinä alkaa miettiminen mihin nokivasaran työntää, kaatopaikalle vai mihin.Tuskin suomeentuontikaan vetää entiseen malliin, jos ollenkaan.
Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Diesel henkilöautot
Mahdolliset ajorajoituksetIkiellot eivät koske euro6 dieseleitä (2014 jälkeen), mikä keskusteluista unohtuu.