Autossahan on automaatti-ilmastointi (a/c pois päältä kun ei tarvetta talvella). Tolpan nokassa pidän pari tuntia ennen lähtöä.
Kiinnostaisi lähinnä onko hidas lämpeneminen vika vai ominaisuus. Termarikin näkyy olevan tähän yllättävän tyyris (n.100e), joten en viitsisi turhaan vaihtaa.
Öljyjä vaihtaessa kiinnitin huomion siihen että moottorin alasuojamuovia ei ollut. Luulisin kuitenkin että joskus on ollut kun puskurin takana oleva levike on kuitenkin paikallaan johon pohjamuovi ilmeisesti tulee kiinni... Tämäkin tietysti saattaa hieman lämpeämiseen vaikuttaa.
Lisäksi olen miettinyt pitäisikö maski tukkia talveksi? Onko jollain kokemuksia onko tästä todellista apua juuri tällä vct koneella? Maskin suojaläpyskät näyttävät maksavan n. 50e jos en itse viitsi askarrella.. Olisivat vaan kauniimman näköiset kuin itse näperrelty pahvin pala

Aikaisemmilla omilla fordeilla ei ole lämpeämisongelmia ollut... Mk1 focus zetecin 1.6 koneella lämpesi normaaliin jo muutaman kilometrin matkalla... Tai sitten aika kultaa muistot