Otsikon mukaisesti mondeo 05v 2L tdci koneella ja automaattilootalla. Ongelmana on ettei automaatti laatikon vaihdekeppi käytännössä toimi niinkuin pitäisi.
Laatikon vaihdekepin pitäisi siis toimia niin että P asennossa kun painaa jarrupoljinta siitä kuuluu semmonen pieni säksätys ja painamalla vaihdekepistä sitä nappia säksätys loppuu ja keppiä voi siirtää haluamaansa asentoon. Ongelmaksi ilmeni se että se nappi jäi niinkuin jumiin. Eli jarrua painaessa välillä säksätystä ei kuulu eikä nappi painu pohjaan ja välillä taas skulaa kuin ei mitään olisikaan.
Kyllästyin ongelmaan ja aukasin vasemmasta kulmasta vaihdekeppi keskikonsolista pienen reijän ja olen työntänyt siihen kynän jolla niin sanotusti hätäkatkaisen tuon laatikko jumin. Olen koittanut seilailla netis mutta mitään viisasta en löydä.
Mistä tuo moinen ongelma voi johtua ja miten se korjataan.
Suomenkieliset ohjeet vain jos on. Tuon englannin osalta hieman hankalampaa.
Kiitos kovasti vastauksista.
Mondeo mk3, automaatti laatikko ongelma.
Re: Mondeo mk3, automaatti laatikko ongelma.
Muistaakseni olen lukenut samankaltaisesta ongelmasta ja silloin vika oli juuri sen vaihdekepin alla olevassa ohjainyksikössä joka juuri ohjaa ton kepin lukitusta.
Itsellä ei kyllä kuuluu mitään ylimääräisiä "säksätyksiä" kepistä vaikka kepin lukitus toimii niinkuin pitää (P-asennosta ei vapaudu ilman jarrupolkimen painallusta)
Edit. Pienen hakusana mettästyksen jälkeen löyty tämmönen lanka viewtopic.php?t=26321
Itsellä ei kyllä kuuluu mitään ylimääräisiä "säksätyksiä" kepistä vaikka kepin lukitus toimii niinkuin pitää (P-asennosta ei vapaudu ilman jarrupolkimen painallusta)
Edit. Pienen hakusana mettästyksen jälkeen löyty tämmönen lanka viewtopic.php?t=26321
"harder" is not a very good safeword