Sivu 1/2
dohc --> cosworth. kansi asiaa...ja kone asiaa
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:24
Kirjoittaja PgC
Eli siis mites tollanen kombinaatio on mahdollinen, kun "isot" pojat puhuivat tänään tuolla "kaupungilla" semmoisesta. pitäisi kuulema mennä dohc alakertaan suoraan cossun kansi.
mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:26
Kirjoittaja lalli69
Ei mee cossun kansi Dokkilaisen alakerran päälle, mutta OHC:n päälle se kyllä passaa.
Dohc:n päälle voi soivitella RS2000 kannen jos lisää venttiileitä haluaa.
Haulla löytyy lisää juttua Dohc:n trimmailusta.
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:26
Kirjoittaja ft79
eikös se ollu niin että menee "heittämällä" ohc:hen...
(mitä heittämällä nyt sitte keneneki mielestä tarkottaa..)

Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:28
Kirjoittaja veltto
Sama lohko tuo cossu ja ohc on...cossut vain mukamas vähä paremmin valettuja!
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:30
Kirjoittaja ft79
niin tai näin.. eikö noissa vesi

kanavissa ollu pientä poikkeamaa...
jostain lueskelin näin...
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:40
Kirjoittaja AnttiR
veltto kirjoitti:Sama lohko tuo cossu ja ohc on...cossut vain mukamas vähä paremmin valettuja!
Eipä ole sama lohko oharissa ja cossussa.
Lähetetty: 23 Maalis 2006 20:55
Kirjoittaja PgC
lalli69 kirjoitti:Ei mee cossun kansi Dokkilaisen alakerran päälle, mutta OHC:n päälle se kyllä passaa.
Dohc:n päälle voi soivitella RS2000 kannen jos lisää venttiileitä haluaa.
Haulla löytyy lisää juttua Dohc:n trimmailusta.
ok. mites toi rs2000 kansi kestää "isoja" tehoja?
onko hirvee homma asentaa?
Lähetetty: 23 Maalis 2006 21:24
Kirjoittaja Bootsi
AnttiR kirjoitti: Eipä ole sama lohko oharissa ja cossussa.
Cossun 205 ja "tavis" Sierran 205 lohkot on samat.

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa
Lähetetty: 24 Maalis 2006 01:02
Kirjoittaja mr.oohoosee
PgC kirjoitti:Eli siis mites tollanen kombinaatio on mahdollinen, kun "isot" pojat puhuivat tänään tuolla "kaupungilla" semmoisesta. pitäisi kuulema mennä dohc alakertaan suoraan cossun kansi.
mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
"isoilla" pojilla ollut nyt pikkupoikien tieto.eli ei käy cosan kansi dohc päälle.
ohc koneen päälle käy mut vaatii kyllä muitakin muutoksia toimiakseen.
Lähetetty: 24 Maalis 2006 08:46
Kirjoittaja jaska74
eikös siinä ohc lohkossa ollu jotain eroa öljyn ja veden kierrossa, mutta itse kansi siis istuu siihen päälle kun isä äidin selkään...
Lähetetty: 24 Maalis 2006 09:51
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:eikös siinä ohc lohkossa ollu jotain eroa öljyn ja veden kierrossa, mutta itse kansi siis istuu siihen päälle kun isä äidin selkään...
Joo öljy ja jäähdytysneste "kiertää turbon kautta"

Ei vaan ei siinä itse lohkossa mitään eroa ole.
Lähetetty: 24 Maalis 2006 11:01
Kirjoittaja jaska74
näin muistelinkin
Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa
Lähetetty: 24 Maalis 2006 20:00
Kirjoittaja jamo78
PgC kirjoitti:
mikä on dohc kannen heikoin kohta turbotuksessa?
Halkeaa venttiilien välistä! Nimimerkillä kokemusta on

Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa
Lähetetty: 24 Maalis 2006 20:31
Kirjoittaja PgC
jamo78 kirjoitti:
Halkeaa venttiilien välistä! Nimimerkillä kokemusta on

millaisilla ahdoilla sulla halkesi.
Re: dohc --> cosworth. kansi asiaa
Lähetetty: 24 Maalis 2006 20:34
Kirjoittaja jamo78
PgC kirjoitti:
millaisilla ahdoilla sulla halkesi.
Ahtoja oli 0,6 ei ole hyvä turbotus kohde toi kone..
Lähetetty: 24 Maalis 2006 21:08
Kirjoittaja PgC
no kai senkin saa kestämään jotenkin. jos ei muuta niin vaihdetaan dohc:in tilalle 2,8 V6 TT

Lähetetty: 24 Maalis 2006 21:15
Kirjoittaja Kessi
PgC kirjoitti:no kai senkin saa kestämään jotenkin.
Imuilman lämmöt pystyttävä pitämään huomattavasti normaaleja turbo vehkeitä alhaisempana... Eli isoa cooleria ja fööniä... Siihen vielä vesiruutta lisä jäähdykkeeks ni vois saada kestämään.... Ja lisäksi pitää paineet alhaalla

... Kyllä 0,3 paineillakin tehoja saa aikaseks, kunhan kansi yms. virtaavat kunnolla

...
Lähetetty: 24 Maalis 2006 21:22
Kirjoittaja PgC
Kessi kirjoitti:Imuilman lämmöt pystyttävä pitämään huomattavasti normaaleja turbo vehkeitä alhaisempana... Eli isoa cooleria ja fööniä... Siihen vielä vesiruutta lisä jäähdykkeeks ni vois saada kestämään.... Ja lisäksi pitää paineet alhaalla

... Kyllä 0,3 paineillakin tehoja saa aikaseks, kunhan kansi yms. virtaavat kunnolla

...
katotaan nyt mitä tohon tulee... saattaapi olla että tekniikka vaihtuu kesällä
just kaveri ilmoitti että on löytyny mun "unelma" eli kolaroitu cossu. hintaa vajaat 3500€ ja auto tax free. kylkivaurio. miltä kuulostaa?
löytyy mustaa nahkasisustaa ja ym
Lähetetty: 24 Maalis 2006 21:56
Kirjoittaja Fordmula
Poikkeappas "sumuisilla saarilla" vilkaisemassa (Neil):
http://forum.fordsierraclub.co.uk/viewt ... hlight=242
13psi = 0,9 bar
Lähetetty: 25 Maalis 2006 10:52
Kirjoittaja jamo78
PgC kirjoitti:no kai senkin saa kestämään jotenkin. jos ei muuta niin vaihdetaan dohc:in tilalle 2,8 V6 TT

Mulla tuli dohc:n talalle scorpio cossun 2,9 24v jota on vielä vähä kutiteltu et takapyöräteho on jonkunverran yli 200hv

Lähetetty: 25 Maalis 2006 10:57
Kirjoittaja Jaakko85
Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
Lähetetty: 25 Maalis 2006 13:42
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
kunhan pystyt luotettavasti todistamaan, mistä se uus kone on ja että se on todellakin yhtä vähä/vähempi päästöinen verrattuna alkuperäiseen.
Lähetetty: 25 Maalis 2006 13:43
Kirjoittaja Bootsi
PgC kirjoitti:kolaroitu cossu. hintaa vajaat 3500€ ja auto tax free. kylkivaurio. miltä kuulostaa?
löytyy mustaa nahkasisustaa ja ym
Onko 4x4? jos on niin.. ei paha.

Lähetetty: 25 Maalis 2006 13:47
Kirjoittaja Aksu
Jaakko85 kirjoitti:Saako vähäpäästöiseen autoon vaihtaa vähäpäästöisestä autosta toisen koneen joka on isompi, kummatkin vähäpäästöiset ovat kait samaa mallisarjaa ? (1.6-->2.9 12V)
Saa kunhan vaihdettava kone on saman ikäinen/uudempi(päästö arvot)
Esim. katilliseen doch:n pitäisi laittaa katillisen (4x4)cossun kone,2wd:n ei periaatteessa käy ja jos hankala leimainssi huomaa niin ei onnistu leimaaminen. Ja vähintään vaatii vaihdettavaksi 4wd:n ruiskun ohjauksen että saa päästöistä läpi (lambda).
Lähetetty: 25 Maalis 2006 14:05
Kirjoittaja Jaakko85
Tattis tietäjille

Ja anteeksi häiriö.