Sivu 1/1

Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?

Lähetetty: 23 Maalis 2006 17:18
Kirjoittaja jake__s
mitä eroja on sierran dohc koneen alakerralla ja rs2000 16v alakerralla ?
käykö sierran/scorpion dohc koneen alakerta helposti rs 2000 16v escorttiin ?
rs 2000 konehan perustuu "I4":seen mutta onko eroja esim. männissä tai moottorin kiinnikkeissä ?

Lähetetty: 24 Maalis 2006 08:52
Kirjoittaja jaska74
ööö... rs2000 on dohc kone...

Lähetetty: 24 Maalis 2006 14:34
Kirjoittaja Mizka
9 Fordin kokemuksella... :roll:

Lähetetty: 24 Maalis 2006 19:14
Kirjoittaja futura68
Lohkot ainaki on samalla valmistenumerolla ja jakopää on sama, männistä ei tietoa.

Lähetetty: 24 Maalis 2006 19:43
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:ööö... rs2000 on dohc kone...
Katos sinäkin hokasit :D

Lähetetty: 24 Maalis 2006 20:32
Kirjoittaja jamo78
futura68 kirjoitti:Lohkot ainaki on samalla valmistenumerolla ja jakopää on sama, männistä ei tietoa.
Ainakin minun -90 dohc sierran koneen männissä oli venttiilin kolot neljälle venttiilille...

Lähetetty: 25 Maalis 2006 09:08
Kirjoittaja K.S.
Ensimmäiset rs 2000 motit pitäisi huhujen mukaan olla 16v kantta lukuunottamatta aivan samoja kun 8v- dohc koneet..

Lähetetty: 25 Maalis 2006 10:36
Kirjoittaja jaska74
K.S. kirjoitti:Ensimmäiset rs 2000 motit pitäisi huhujen mukaan olla 16v kantta lukuunottamatta aivan samoja kun 8v- dohc koneet..
sitähän mä sanoin mutta ei noi pari pilkunnus** näköjään huomannu...

Lähetetty: 25 Maalis 2006 12:17
Kirjoittaja Mizka
ööö... rs2000 on dohc kone...

No pakko oli kuitata, koska osasit antaa tosi asiantuntevan ja selkeän vastauksen :? Itse en oo kuullut kuin huhuja että ne ois samat, mutta näinhän tämäkin selvis.

Ei herneitä...

Lähetetty: 12 Huhti 2006 02:28
Kirjoittaja SLEI
Lisälaitehihna kulkee RS2000:ssa lähempänä lohkoa eli hihnapyörä on matalampi. Kampiakselilla oleva asentoanturi ei taida olla ihan samassa kohdassa kuin 8-venaisessa, öljytikku taitaa olla eri kohdassa, huohotusputket lähtee eri kohdasta, Rs2000 männissä ei ole venttiilinkoloja.

Lähetetty: 09 Touko 2006 15:43
Kirjoittaja JesseA
Eli sopiiko rs2000 kansi sierran vakio kannen tilalle? onko joku vaihtanu? Vois pistää projektiks jos joku on joskus kokeillu.

Lähetetty: 10 Touko 2006 09:11
Kirjoittaja SamiH
SLEI kirjoitti:Lisälaitehihna kulkee RS2000:ssa lähempänä lohkoa eli hihnapyörä on matalampi. Kampiakselilla oleva asentoanturi ei taida olla ihan samassa kohdassa kuin 8-venaisessa, öljytikku taitaa olla eri kohdassa, huohotusputket lähtee eri kohdasta, Rs2000 männissä ei ole venttiilinkoloja.
Tarkkaavaiset ovat varmaan huomanneet että lohkossa on monta erivaihtoehtoa vetää esim. huohotukset = sama lohko?

Lähetetty: 10 Touko 2006 09:12
Kirjoittaja SamiH
JesseA kirjoitti:Eli sopiiko rs2000 kansi sierran vakio kannen tilalle? onko joku vaihtanu? Vois pistää projektiks jos joku on joskus kokeillu.
Kokeile siitähän sinä varmuuden saat, uskoisin että käy.

Lähetetty: 10 Touko 2006 11:36
Kirjoittaja JesseA
Mitäs kaikkee pitäis ottaa Escosta kannen lisäksi? Imusarja, pakosarja, Ruiskun osat, nokkaketju, ????

Tosta ruiskun hommista ei oo oikee tietoo itellä.

On muuten kai toisinpäin toi imusarja tossa rs:ssä jakopäähän nähden. siihen täytyy kikkailla jotai omaa siinä tapauksessa.

Dohc moottorien erot

Lähetetty: 30 Touko 2006 19:42
Kirjoittaja futura68
Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.

Re: Dohc moottorien erot

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:35
Kirjoittaja jaska74
futura68 kirjoitti: Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000,.
mikä sierra on 16v jos cossua ei lasketa


kysykää tältä jätkältä miten se rakennetaan... hurja peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=593727

Re: Dohc moottorien erot

Lähetetty: 31 Touko 2006 15:09
Kirjoittaja JesseA
futura68 kirjoitti:Olen sitä mieltä että kannattaa käyttää siit Escosta myös lohko (alakerta). Kattelin Microcat ohjelmasta et Sierra/Scorpio 2.0 16V alakerta olis sama kun RS 2000, EI 8V. Sytytyksen kans saattaa tul ongelmia, jos 8V alakertaa käytät.
Ei taida muita 16v olla ku cossu. Eikä mun käsiittääkseni kannen vaihto vaikuta sytytykseen koska samaan aikaan ne männät ylös tulevat. Tosta linkistä ihmettelin tota imusarjan suuntaa et se oli niinku käännetty. En tiä miten on tehty. Oli hyvä linkki, kiitos.

Lähetetty: 02 Kesä 2006 21:42
Kirjoittaja futura68
Tarkoitin Scorpion konetta jota on tehty 2.0 ja 2.3 litraisia versioita. En tiedä onko tehdas koskaan asentanu ko. moottoria Sierraan! Sytytyksestä vielä et RS2000:ssa on suorasytytys ja sierra Dohc:ssa jakaja. Bosch:n tiedotteen mukaan 8V ja 16V kampiakselit eivät vaihtokelpoisia, "sakararoottori" erilainen. (Mikähän sen oikea nimi olikaan?)

Re: Rs 2000 16v ja Dohc 8v koneen alakertojen erot?

Lähetetty: 12 Elo 2015 00:31
Kirjoittaja MikkoMuhis
Eipä sen sytytyksen kanssa ongelmaa tule kun otat nekin escosta.
Ja itseasiassa itsellä on scorpion 2.3 16v jossa ilmeisesti 8v dohcin nokat, anyway siinä on 8v dohc sierran sytytys sovellettuna ja 8v dohcin sähköt muutenki, ainoo vaan että bensanpaineet pitää olla korkeella jotta seokset ok (3,4-3,9bar) ja tyhjäkäyntiä käy vähän miten sattuu. Parempi olis jos sais ne sähköt 16v mallista