Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Eli kyseessä -07(mk3) Mondeo ja haluaisin jollain ilveellä ottaa sen pois käytöstä kuluttamasta turhaa dieseliä kun tuolla tarkenee kyllä määrättyyn lämpötilaan asti ilmankin.
Kulutuksessa todella suuri ero.. Mutta ongelmana om että se on alkuperäinen ja väyläohjattu ja sitä ei tunnu saavan pois muuten kuin sulakkeen irrottamalla ja sit joutuu joka kerta asettamaan kellonajan yms.
Haluan kuitenkin lämmitellä autoa sillä etukäteen eri se sulakkeen repiminen pellin alta on vaivalloista ja vaikka laittaisin kytkimen kojetauluun, kello nollaantuu joka kerta.
Vai olisiko järkevin laittaa keulalla oleva, ilmeisesti erillinen, lämpötila anturi kiertämään kojetaulun ja kytkimen kautta? Jos sen katkaisee vaan niin koko aparaatti tuskin lähtee käyntiin.
Onko ideoita? Itse olen huomannut käytöstä tulevan n 3l / 100 km lisää kulutusta...
Tällä hetkellä lämppäri on virallisessa eber huollossa vuodon takia, vaihtavat tiivisteet ja letkut uusiksi mutta eivät osaa kytkeä sitä pois ajon aikana ja Fordilla kans nostivat kädet pystyyn kysymyksilleni..
Kulutuksessa todella suuri ero.. Mutta ongelmana om että se on alkuperäinen ja väyläohjattu ja sitä ei tunnu saavan pois muuten kuin sulakkeen irrottamalla ja sit joutuu joka kerta asettamaan kellonajan yms.
Haluan kuitenkin lämmitellä autoa sillä etukäteen eri se sulakkeen repiminen pellin alta on vaivalloista ja vaikka laittaisin kytkimen kojetauluun, kello nollaantuu joka kerta.
Vai olisiko järkevin laittaa keulalla oleva, ilmeisesti erillinen, lämpötila anturi kiertämään kojetaulun ja kytkimen kautta? Jos sen katkaisee vaan niin koko aparaatti tuskin lähtee käyntiin.
Onko ideoita? Itse olen huomannut käytöstä tulevan n 3l / 100 km lisää kulutusta...
Tällä hetkellä lämppäri on virallisessa eber huollossa vuodon takia, vaihtavat tiivisteet ja letkut uusiksi mutta eivät osaa kytkeä sitä pois ajon aikana ja Fordilla kans nostivat kädet pystyyn kysymyksilleni..
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp

Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma

Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Koetapa vetää maskiin jotain peittoa, että kone lämpenee tarpeeksi. Mulla ainakin sammuu Eberi aika nopeasti sen jälkeen kun vedin millisestä polykarbonaattilevystä molempiin maskeihin peitot.
Ei ihan vastaa kysymykseen, mutta ainakin liippaa läheltä
Ei ihan vastaa kysymykseen, mutta ainakin liippaa läheltä

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi (130 hp) 6-speed Limited -07
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Ulkolämpötila anturin toinen johto poikki ja kierrätä kojetaulun kautta sopivaan paikkaan katkaisia ite olen takseihin aikanaan laittanut siihen jalkatilan muoviin..johdot helppo vetää sisään kaasuvaijerin valmiista reijästä kaasupolkimen yläpuolelta..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Mulla on kytkin laitettu n. 10cm Eberin kellon alapuolelle kojelaudan alamuovissa ratin vasemmalla puolella juurikin tuota varten, en tiedä mitä se katkoo, mutta kuten focst kuvaili voisi olla noin. Se kytkin on varsin huomaamaton, joten kannattaa tarkistaa ettei sitä jo siellä ole.
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Eli onko auto siis mk3 eli vm 2001-2007 vai uudempi mk4? Mk4:ssa lämppärin saa mittariston kautta pois päältä ja mk3 maskin takana olevan lämpötila-anturin irrottamalla tosin kannattaa joku muovipussi tai vastaava liittimen suojaksi kietaista.
EDIT: mk3:ssa siis eberi (ei väyläohjattu) ja mk4:ssa webasto (väyläohjattu)
EDIT: mk3:ssa siis eberi (ei väyläohjattu) ja mk4:ssa webasto (väyläohjattu)
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
tonttila kirjoitti:Eli kyseessä -07(mk3) Mondeo ja haluaisin jollain ilveellä ottaa sen pois käytöstä kuluttamasta turhaa dieseliä kun tuolla tarkenee kyllä määrättyyn lämpötilaan asti ilmankin.
Kulutuksessa todella suuri ero.. Mutta ongelmana om että se on alkuperäinen ja väyläohjattu ja sitä ei tunnu saavan pois muuten kuin sulakkeen irrottamalla ja sit joutuu joka kerta asettamaan kellonajan yms.
Haluan kuitenkin lämmitellä autoa sillä etukäteen eri se sulakkeen repiminen pellin alta on vaivalloista ja vaikka laittaisin kytkimen kojetauluun, kello nollaantuu joka kerta.
Vai olisiko järkevin laittaa keulalla oleva, ilmeisesti erillinen, lämpötila anturi kiertämään kojetaulun ja kytkimen kautta? Jos sen katkaisee vaan niin koko aparaatti tuskin lähtee käyntiin.
Onko ideoita? Itse olen huomannut käytöstä tulevan n 3l / 100 km lisää kulutusta...
Tällä hetkellä lämppäri on virallisessa eber huollossa vuodon takia, vaihtavat tiivisteet ja letkut uusiksi mutta eivät osaa kytkeä sitä pois ajon aikana ja Fordilla kans nostivat kädet pystyyn kysymyksilleni..
vähän ihmetyttää millä lasku opilla se noin paljon vie 100km kun valmistaja ilmottaa kulutukses noin 0,5litraa tunnissa
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia
Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31 Tammi 2017 10:05
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Mulla on ollut nyt viikon verran käytössä S-max 2015 2.0 dieseli ja siinä kans webasto käynnistyy joka pikkuajon aikana. Tässä sitä ei saa pois ollenkaan, ei mittaristosta, eikä ohjelmoimallakaan. Kysyin Wetteriltä, niin kuulemma on yleinen ongelma uusissa Voorteissa. Tehtaalla ei korvaa lotkauteta pyynnöille muuttaa softaa, jotta webaston automaattikäynnistyksen voisi ajotietokoneesta kytkeä pois päältä.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Helmi 2019 23:37
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Käytetääs vanhaa ketjua...
Eli mistä tuon ulkolämpötilan anturin tarkalleen ottaen löytää? (Ja minkä näköistä pitäisi etsiä...?) Onko kyseessä auton oma (eli mittariston lämpötilanäyttö ei toimi myöskään silloin, kun yhteys on poikki anturiin), vai onko Eberille vedetty oma anturi?
Autona Mondeo mk3 -07 2.0 TDCi.
Eli mistä tuon ulkolämpötilan anturin tarkalleen ottaen löytää? (Ja minkä näköistä pitäisi etsiä...?) Onko kyseessä auton oma (eli mittariston lämpötilanäyttö ei toimi myöskään silloin, kun yhteys on poikki anturiin), vai onko Eberille vedetty oma anturi?
Autona Mondeo mk3 -07 2.0 TDCi.
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Maskin takana auton oikealla puolella ja lämpömittari pitäis kyllä toimia vaikka irroittaa taikka laittaa sinne piuhojen väliin kytkimen. Se ohjaa ainoastaan sitä eeberiä
"harder" is not a very good safeword
Re: Eber pois käytöstä ajon aikana, miten?
Voiko eberiä käyttää kellolta normaalisti, jos tuon ulkoisen lämpöanturin poistaa käytöstä?
Voiko eberin lukituksen poistaa forscan sovelluksella?
Pääsekö eberin koodeihin ja lukitukseen käsiksi myös forscan lite mobiilisovelluksella?
Ystävällisin terveisin: Jariallan
Voiko eberin lukituksen poistaa forscan sovelluksella?
Pääsekö eberin koodeihin ja lukitukseen käsiksi myös forscan lite mobiilisovelluksella?
Ystävällisin terveisin: Jariallan