Mondeo mk4 käsittämätöntä sähköongelmaa
Lähetetty: 03 Tammi 2017 12:09
Olen tässä viime viikot kärvistellyt omituisen sähköongelman kanssa. Huomiot ongelmista alkoivat siitä kun yhden ajolenkin päätteeksi istuin autossa hetken virrat päällä ja ajotietokone ilmoitti yht. äkkiä että battery low. Laturin merkkivalo ei ole missään vaiheessa palanut joka indikoisi latausongelmista. Noh, ajelin kotiin ja varmuuden vuoksi latasin akun laturilla täyteen.
Pari viikkoa kului ja sama tilanne taas päällä ajon jälkeen ilmoitus että battery low. Tämä ilmoitus ei ole koskaan tullut esim. aamulla kun auto on seissyt pidemmän aikaa, jolloin voisi päätellä että joku tyhjentää akun yön aikana.
Menneiden viikkojen aikana olen tehnyt merkillisiä huomioita. Lähes joka aamu kun lähden ajelemaan töihin, niin muutaman minuutti ajon jälkeen alkavat ajovalot räpsymään. Tämä tapahtuu melkein joka aamu ja lähes samalla kohtaa tiellä, jossa on 80 km:n rajoitus. Samaan aikaan kun ajovalot alkavat räpsymään, niin huomaan mittariston näytöltä että puhelin tippuu pois bluetooth yhteydestä. Automankka sammuu pariksi sekunniksi ja käynnistyy uudelleen. Muutamia kertoja on ajotietokoneen näytölle tullut myös ilmiotus että transmission function limited. Tämä palaa näytöllä muutaman sekunnin ja sitten häviää. Moottori käy kuitenkin tasaisesti, joten siellä tuntuisi sähköt pelaavan. Nämä omituisuudet tuntuvat sen verran ihmeellisiltä että olen alkanut epäilemään omaa mielenterveyttäkin. Huoltoon en ole kehdannut soittaa, koska todennäköisesti pitävät hulluna.
Akun vaihdoin vuosi sitten uuteen kun edellinen tuli tiensä päähän. Mittarissa on tällä hetkellä 172 000 km. Auto on 2011 vuosimallin 2.0 EcoBoost farkku. Olen alkanut epäilemään laturin osuutta asiaan vai voisiko olla mahdollista että vuoden vanha akku on hajonnut? Uutta laturia ei viitsisi huvikseen testimielessä ostaa, koska hinta pyörii 500 euron nurkilla. Mielellään otetaan vastaan hyviä ehdotuksia mistä lähteä vikaa paikantamaan tai jos jollain on vastaavia omakohtaisia kokemuksia.
Pari viikkoa kului ja sama tilanne taas päällä ajon jälkeen ilmoitus että battery low. Tämä ilmoitus ei ole koskaan tullut esim. aamulla kun auto on seissyt pidemmän aikaa, jolloin voisi päätellä että joku tyhjentää akun yön aikana.
Menneiden viikkojen aikana olen tehnyt merkillisiä huomioita. Lähes joka aamu kun lähden ajelemaan töihin, niin muutaman minuutti ajon jälkeen alkavat ajovalot räpsymään. Tämä tapahtuu melkein joka aamu ja lähes samalla kohtaa tiellä, jossa on 80 km:n rajoitus. Samaan aikaan kun ajovalot alkavat räpsymään, niin huomaan mittariston näytöltä että puhelin tippuu pois bluetooth yhteydestä. Automankka sammuu pariksi sekunniksi ja käynnistyy uudelleen. Muutamia kertoja on ajotietokoneen näytölle tullut myös ilmiotus että transmission function limited. Tämä palaa näytöllä muutaman sekunnin ja sitten häviää. Moottori käy kuitenkin tasaisesti, joten siellä tuntuisi sähköt pelaavan. Nämä omituisuudet tuntuvat sen verran ihmeellisiltä että olen alkanut epäilemään omaa mielenterveyttäkin. Huoltoon en ole kehdannut soittaa, koska todennäköisesti pitävät hulluna.
Akun vaihdoin vuosi sitten uuteen kun edellinen tuli tiensä päähän. Mittarissa on tällä hetkellä 172 000 km. Auto on 2011 vuosimallin 2.0 EcoBoost farkku. Olen alkanut epäilemään laturin osuutta asiaan vai voisiko olla mahdollista että vuoden vanha akku on hajonnut? Uutta laturia ei viitsisi huvikseen testimielessä ostaa, koska hinta pyörii 500 euron nurkilla. Mielellään otetaan vastaan hyviä ehdotuksia mistä lähteä vikaa paikantamaan tai jos jollain on vastaavia omakohtaisia kokemuksia.