Moro.
Tein autooni jakopään remontin, uusin sähköjohtoja, tulpat, tulpanjohdot, pyörijän jakajan kannen, mittariston ym.
Ilmamääräläppäboxi ja bensapumppu kävivät myös irti. Käytin autoa startilla vaihde päällä takarenkaat ilmassa puolanjohto irti. (Tarkistin toimiiko nopeusmittari)
Auto teki ennen starttausta avainta käännettäessä jonkun protokollan josta lähti ääni(rele, bensapumppu). Nyt ääntä ei kuulu sekä sytytys että benspumpun hyrinä ovat kateissa.
Tietoja autosta:
Tekniikka 1976 caprissa edellisen omistajan (kuollut) vaihtamana.
Erittäin riisuttu eli johtoja katkaistu.
Manuaali
Ei kierroslukumittaria
Mitä johtoja ruisku tarvitsee minimissään, eli mitä tsekkauksia/tietoja ruisku käy läpi.
Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?
SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma
Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma
Lisäyksenä että kyseessä kärjetön sytytys.
Olisiko jollain lähettää esim. linkkiä ruiskun kytkentäkaaviosta tai s-postilla sambeli@suomi24.fi
Olisiko jollain lähettää esim. linkkiä ruiskun kytkentäkaaviosta tai s-postilla sambeli@suomi24.fi
Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma
Mukavaa nähdä että näitäkin asennellaan vielä harrasteautoihin
Tuossa alla jonkin sortin pin-out, jonka aikanaan rustailin alfamerin oppaan kytkärin perusteella:
Itse epäilen että sulla ei tule pinniin 16 maadoitusta syystä x, jos ei kerta b-pumpun rele naksahda eikä yksikkö herää, vaikka käännät virrat päälle.

Lähteenä siis mun oma sivusto. Muutin aikanaan yhden OHC Sierran Efi ruiskulle, joka oli alunperin kaasarilla.30= To Diagram 1
24= Idle adjust
23= Octane adjust
5= Maadoitus vaihteistoon
17= To fuel computer diagram
48= diagonistic connector
22= Rele- 55 eli polttoainepumpunrele, kelan miinuksen ohjaus *
59= 1- ja 2-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
58= 3- ja 4-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
37= Polttoainepumpunreleen jatkuva plus, jonka kautta kulkee jännite itse pumpulle/ *
akun plus joka syöttää ECUlle jatkuvan jännitteen/
suuttimien jatkuva plus *
57= ECUn heräte virtalukolta
21= Lisäilmaventtiilin miinus *
47= TPS- anturi plus-/paluutieto *
26= TPS- ja MAF-anturin plus *
43= MAF- anturin plus-/paluutieto *
7= Moottorinlämpöanturin miinus/paluutieto *
25= Imuilmanlämpöanturin miinus/paluutieto *
36= sytytysmoduulin viides pinni, sinipunainen johdin, SPOUT
56= Virranjakajan 0-effect-tieto ECUlle, PIP
20= ECUn ja pääreleen miinus (virtalukolta??)
46= MAF-, TPS-, moottorinlämpö ja imuilmanlämpöanturin miinus-/menotieto *
16= Akun miinussyöttö/
virranjakajan trigger- tieto/
Diagnostic connector
40= Akun miinus
60= Akun miinus
Itse epäilen että sulla ei tule pinniin 16 maadoitusta syystä x, jos ei kerta b-pumpun rele naksahda eikä yksikkö herää, vaikka käännät virrat päälle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma
Kiitos vastauksestasi Duckworth.
Ecun runko oli ilman maadoitusta. Tein maajohdon ja nyt pelaa taas!
Ecun runko oli ilman maadoitusta. Tein maajohdon ja nyt pelaa taas!