MK4 Mondeon ajovalon pesurit

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
jamppevaan

MK4 Mondeon ajovalon pesurit

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Kuinkas näiden kuuluisi oikein toimia?

Alla on kyseinen peli nyt toista talvea ja kuraa lentää sen verran tiheään, että eipä tarvitse kauaa ajella, kun etuvalot on lähes muuraantuneet umpeen & valoteho tipahtaa tyyliin 60% puhtaiden ajovalojen tehosta...

Yleensähän pidempään viiksestä sisäänpäin vetämällä noiden pitäisi kai pompata ylös ja suihkuttaa vettä myös ajovaloille tuulilasin lisäksi?

Olen kokeillut tuossa ruiskutella, mutta jotenkinkin tuntuu, että mitään ei tapahtuisi..? Ohjekirjasta en löytänyt, että onko tuo pidempään viiksestä vetäminen edes oikea tapa käyttää noita?
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
riikomi

Re: MK4 Mondeon ajovalon pesurit

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Kokeile aluksi herkistää suutinvarsia. Avaa suuttimen luukku kynsillä ja vedä suuttimen varsi ylös ja sumuta silikonia varrelle. Pumppaa suutinta sisään/ulos. Monesti tuo auttaa sillä suutin tulee nestepaineella ulos ilman sen kummempaa mekanismia.
OrangeBurst

Viesti Kirjoittaja OrangeBurst »

jamppevaan kirjoitti: Ohjekirjasta en löytänyt, että onko tuo pidempään viiksestä vetäminen edes oikea tapa käyttää noita?
Minulla muistaakseni ohjekirjassa luki että toimivat satunnaisesti yhdessä tuulilasin kanssa. Ja niin ne näkyvät tekevänkin.. En ole laskenut monennellako kerralla ne ruiskii mutta tekee niin että suihkasee ensin kerran, vähän ajan päästä toisen kerran.. Kahdesti laukeava :lol: Eli tarpeeksi kun renkkaa niin pitäs ruiskuta.. :roll:
Pavelkasakka

Viesti Kirjoittaja Pavelkasakka »

Mulla on 09 S-Max, ja siinä on ilmeisesti samanlainen pesin kuin Mondeossa ja ruikkii vain sillon tällön, tosin mulla hajos juuri vasen puoli, uusi on hankittu
mutta en tiedä miten sen saa helpolla vaihdettua. Onko kellään kokemusta, pitääkö etupää purkaa kokonaan?
Vastaa Viestiin