Sierran keskuslukitukseen kauko-ohjaus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Migxu

Sierran keskuslukitukseen kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja Migxu »

Projektina on siis saada Sierran (-90) vakio keskuslukitus pelaamaan kaukona.

Hankin tuollaisen perusmallin kiinalaisen kaukolukitus/varashälysarjan. Muuten hyvä peli, mutta toimii antamalla +-pulsseja. Sierran keskuslukkohan toimii maadoittamalla. No, ei siinä. Kehittelin tuohon sitten releet väliin jotka +-pulssista maadottavat nuo keskuslukon piirit. Kytkentä toimii nätisti antamalla releelle +12v hyppylangalla.

Tuo kaukolukitusboksi antaa kuitenkin vain 0.6V ohjauspinneihinsä. (Erikseen lock ja unlock-pinni). Sillähän eivät releet naksu. Kaikki kytkennät on tarkistettu ainakin kuudesti, auton sähkökaaviota on plärätty ja tuota boksin piirilevyäkin olen tuijottanut tuntikaupalla. Boksi toimii muuten nätisti, sireenille ja vilkuille tulee 12v niin kuin kuuluukin.

Oletin boksin olevan rikki ja tilasin uuden. Vaan tilanne ei uudellakaan boksilla muuttunut mihinkään. Olen myös ajanut noita bokseja minimikytkennöillä suoraan akulta. Antaa silti saman 0.6V.

Piirilevyt näyttävät ehjiltä bokseissa. Sen verran olen saanut tuota tulkittua, että Unlock- ja lock tulevat Darlington-trankun kautta, mutta siihen johtolangat päättyvätkin. Sireeni ja vilkut ajetaan ilmeisesti ihan normaalin NPN-trankun läpi.

Osaisiko joku elektroniikka-guru kertoa mikä tässä on homman nimi. Loppuvat tätä menoa hiukset päästä ja tulee otsaan kuhmu pään seinään hakkaamisesta. Olenko vain saanut kaksi rikkinäistä boksia vai onko tässä jokin logiikka?