jaakkima kirjoitti:
Kysymys kuluukin: kun otetaan rikkoutuneesta moottorista suihkut ja asennetaan ne tuohon uuteen moottoriin, niin tarviiko suihkuja ohjelmoida uudestaan? Mottorinohjausboksihan on edelleen sama, ainostaan moottorin runko (rauta) on vaihtunut toiseen. Pystynkö ajamaan autolla, jos vaikka suihkut pitäisikin ohjelmoida? Auto on vähän kauempana kaupungista, joten helposti sitä ei sieltä saa penkin ääreen

Jos vaihdat suuttimet samaan järjestykseen, ei niitä tarvitse koodata uudestaan. Sellainen ilmiö on joskus kuulemma tullut vastaan, että irroitetut suuttimet ovat jumittaneet eivätkä heti lähteneet toimimaan.
Autolla voi myös ajaa vaikkei suuttimia koodattaisi mutta toiminta ei ole paras mahdollinen.
Englannin koneista täällä on huonoja kokemuksia koska ne pölvästit purkavat moottoreista kaikki apulaitteet ja tilpehöörit eivätkä suojaa aukkoja. Yhdessä Opelin koneessa hiekka rohisi sylintereissä kun imusarja suuttimineen oli irroitettu ja suuttimien pesissä olleet hiekat menivät sylintereihin.
Tuolla Opelin moottorilla oli kuulemma ajettu 80 000km mutta yhdessäkään sylinterissä ei näkynyt hoonauksen jälkiä ja öljyä kului 4L per 500km.