92 cvh sierran omit...naisuus taas

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
petekai
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

92 cvh sierran omit...naisuus taas

Viesti Kirjoittaja petekai »

Heippa taas ihmiset.

Samantapaiselle ongelmalle on jo oma ketju, mutta avaan kuitenkin uuden, kun on vanhempaa tekniikka tämä.

Potilas on se Sierra cvh 1,6i ja ongelma on seuraava: myös helteellä käynnistäessä kone jää huutamaan n. 2000 rpm.
kierrokset laskee kun kone lämpiää, mutta vain kun auto pysähtyy esim. liikennevaloihin. Kun kone ei ole kokonaan lämmennyt, kiekat kyllä laskee, mutta kaasua painaessa huuto alkaa uudelleen. Tämmöistä ei ole ollut ennen.

Tyhjäkäynnin säätäjä ja tyhjäkäyntianturi on vaihdettu viime keväänä muun ongelmanratkaisun yhteydessä.
Tuo säätäjä jättää kaasuläppää auki ja kun sen kuolettaa (nyppäsee töpselin irti) niin kiekat on nätisti 600, mutta sitten ajaessa alkaa nykimään.

Mikä? Mitä? Miten?
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: 92 cvh sierran omit...naisuus taas

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Tuon kun tietäsi kun mulla on se -91 Sierraja siellä on samaa ongelmaa...
Onko sulla missä kunnossa SE putkistojoka syöttää sitä happea sinne pakosarjaan kylmänä,ja missä kunnossa on se solenoidi putkisto hässäkkä joka syöttää bensiini katkut palotilaan,vai onko niitä autossa toiminnassa enää ollenkaan?
Mulla oli keväällä takaiskuventtiili poikki siitä ilmasyöttöputkistosta ja pärinää riitti.
autosta saa vikakoodit katottua jos kaikki laitteet on vielä paikallaan ja suht koht ok.
Omassa aloin epäillä lämpötila anturaa joka EI ilmoita lämpötilaa mittarille vaan antaa käskyä tietoboxille kuinka toimitaan,kesähelteellä tuntu että pelaa aika hyvin mutta viileellä päivällä taas kierrokset nousi,joku jopa epäili imusarjantiivariakin että vetäs laihaa seosta,mulle diagnosoitu että jostain saa happena liikaa vaikka putken päässä sitten onkin palamattomia kaasuja... aika kumma on laite, ite oon päättäny että kunhan vielä käy ja saa päästöistä jotenkin läpi.
Harmi vaan kun tääkin auto on hyvin pidetty ja vähän ajettu,ajovuosia olis jäljellä kunhan tietäs mikä on vika...
petekai
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

Re: 92 cvh sierran omit...naisuus taas

Viesti Kirjoittaja petekai »

No niin.

Pitkän mietinnän jälkeen päädyin seuraavaan.

Nyppäsin TK-säätäjän pois paikaltaan, mutta jätin töpselin kiinni.
Tyhjäkäynti on nätti 600 (noin) ja koeajon perusteella ei nykinyt eikä mitään muutakaan
ihmeellistä esiintynyt.
Nyt se pötikkä huilaa johdoistaan roikkuen samassa tilassa kuin lämppärin moottori ja tuulilasinpyyhkijät.

Huomen aamulla näyttää sitten kylmän auton temput.
Tessu
Viestit: 1751
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: 92 cvh sierran omit...naisuus taas

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Mitenkäs siellä on Sierra toiminu?
Mulla alko tökkiä kun ilmat kylmeni,liekö sittenkin mulla vikä lämpötila-anturissa kuten varaosaliikkeen kaverikin epäili...
Vastaa Viestiin