FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Eli mulla on vuoden 2006 Ford Focus X josta tyhjenee akku kun sitä ei käytä. Eli parkissa ollessa (kokonaiset 24h käyttämättömänä) akku on tyhjänä.
Jos ajan sillä päivittäin ei akku tyhjene.
Akku on vaihdettu kaksi kertaa korjaamon toimesta ja silti tyhjenee edelleen. Eikä löydetty muuta syytä kuin että akku oli heikko. Onko ideoita tai kokemuksia kyseisestä ongelmasta kenelläkään?
Jos ajan sillä päivittäin ei akku tyhjene.
Akku on vaihdettu kaksi kertaa korjaamon toimesta ja silti tyhjenee edelleen. Eikä löydetty muuta syytä kuin että akku oli heikko. Onko ideoita tai kokemuksia kyseisestä ongelmasta kenelläkään?
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Lähtisin arvailemaan ihan täysin, että laturi on soronoo.
Voihan siellä olla lämmityslaitteen siili tai joku takalasilämmittimen rele rikki. Kannattaa myös pimeällä katsoa palaako joku valo autossa.
Voihan siellä olla lämmityslaitteen siili tai joku takalasilämmittimen rele rikki. Kannattaa myös pimeällä katsoa palaako joku valo autossa.
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Mittaa esim. virtaa sulakkeiden kautta, niin voi haarukoida missä päin virtaa kuluu.
Akusta lähtevät virran voi myös mitata. Yleismittarissa olisi hyvä olla 20A virran kesto tai yli (en ole kokeillut paljonko Focuksessa menee virtaa kaikki virrat pois kytkettynä kaapeleita laittaessa, jotain piikkivirtaa kumminkin).
Hakemista vaatii tuo homma.
Paljonko akun jännite on moottori käydessä ja paljonko heti sammutettuna tai 2h seisomisen jälkeen? Jännitteet noissa voisi olla haarukassa 14,4V .. 12,7V. Lämpötila vaikuttaa hiukan lepojännitteeseen (latauksen jälkeen hiljalleen laskee lepojännitteen suuntaan ilman kulutusta).
Akusta lähtevät virran voi myös mitata. Yleismittarissa olisi hyvä olla 20A virran kesto tai yli (en ole kokeillut paljonko Focuksessa menee virtaa kaikki virrat pois kytkettynä kaapeleita laittaessa, jotain piikkivirtaa kumminkin).
Hakemista vaatii tuo homma.
Paljonko akun jännite on moottori käydessä ja paljonko heti sammutettuna tai 2h seisomisen jälkeen? Jännitteet noissa voisi olla haarukassa 14,4V .. 12,7V. Lämpötila vaikuttaa hiukan lepojännitteeseen (latauksen jälkeen hiljalleen laskee lepojännitteen suuntaan ilman kulutusta).
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Ei pidä arvailla vaan voi mitata sen akun jännitteen ja lataustehon suoraan tupakin sytkästä.
Biltemalla on tommonen aparaatti 43-358
tai guugleen
car battery monitor, tätä myi ennen Biltema..
Siitä näkee mikä on akun jännite, lähtiessä, tullessa, ajaessa (latausteho), stereot päällä, automaattiajovalot päällä jne...akkuhan ei itsekseen tyhjene. Kaupassa myytävät akut on täyteen ladattu valmiiksi ja ne pitää jännitteen muuttumattomana semmoset puoli vuotta vähintään.
Mutta veikkaisin. niinkuin edellä, niin hanskalokeron valo palaa jatkuvasti tai katto- tai peräluukun lamppu.
Biltemalla on tommonen aparaatti 43-358
tai guugleen
car battery monitor, tätä myi ennen Biltema..
Siitä näkee mikä on akun jännite, lähtiessä, tullessa, ajaessa (latausteho), stereot päällä, automaattiajovalot päällä jne...akkuhan ei itsekseen tyhjene. Kaupassa myytävät akut on täyteen ladattu valmiiksi ja ne pitää jännitteen muuttumattomana semmoset puoli vuotta vähintään.
Mutta veikkaisin. niinkuin edellä, niin hanskalokeron valo palaa jatkuvasti tai katto- tai peräluukun lamppu.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Ajaa akkuliikkeeseen niin mittaavat latausjännitteen ja keinokuormittavat akunkin,niin jää ne epäilyt pois,todennäkösesti jää joku virrankuluttaja päälle kun yönaikana tyhjenee...
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:48
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Jos avaimeton auto niin yleensä virtalukossa vika...
Focus 1.6 Ecoboost
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Kuulin työkaverilta tapauksen että olikohan se mahdollisesti joku audi, joka sammutti itsensä täysin kuljettajan näkökulmasta, MUTTA kuitenkin CAN väylä jäi jotenkin päälle jatkuvasti jolloin auto olikin todellisuudessa jonkinlaisessa valmiustilassa vieden paljon sähköä. Voi olla ettei sinun tapauksessasi ole tästä kyse, mutta ajattelin silti kertoa mystisen akun tyhjentymisen mahdollisuuden.
Jos kahdella uudella akulla kokeiltu, niin pakkohan jokin kuluttaja olla päällä koko ajan.
Jos kahdella uudella akulla kokeiltu, niin pakkohan jokin kuluttaja olla päällä koko ajan.
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Ei noi ton ikäluokan autot yleensäkään mee kertalaakista pimeäksi kun virrat sammuttaa, et heti sammuttamisen jälkeen ei oikeeta tulosta saakkaan. Olin kerran yhdessä diagnostiikan 'demotilaisuudessa' ja siellä oli enmuistamikäauto mutta 25 minuuttia meni sammutuksesta ennenkun virran kulutus oli ~nollilla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Voisit lukea vaikka minun aikasempia viestejä näytön sammumisesta, ihan vakio tyyppivika näissä autoissa. En ole jaksanut tuhlata rahaa vian korjaamisen (Olen yrittänyt saada Ford merkkihuollon vaihtamaan todennäköisesti viallisen osan mutta niiden mielestä pitää ensi harrastaa pari päivää vianetsintää, mukavalla tuntipalkalla) Yksi juttu jonka aikoinaan löysin netistä on että jos on avaimeton järjestelmä niin kuin sinunkin x pitäisi olla, älä vedä ulos "avainta" niin että rattilukko menee päälle. Tämä toimii minulle melkein koko ajan.
Re: FORD FOCUS AKKU TYHJENEE
Tulee mieleen Cortinan ajat -70 luvulta kun akut tyhjeni itekseen ja uudessa autossa kun isäukolla oli,että eipä näytä mikään sitten muuttuneen 45vuodessa,luulis kehitystä tapahtuvan...
Sillonkin kuulemma virtalukko jätti jotain virtoja päälle!
Sillonkin kuulemma virtalukko jätti jotain virtoja päälle!
