Ford Ka 2002 1.3 (51kW) Puristuspaineet.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mlako
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Kesä 2016 20:46

Ford Ka 2002 1.3 (51kW) Puristuspaineet.

Viesti Kirjoittaja mlako »

Paljon ko. koneessa pitäisi olla puristuspaineet? Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta mistään ei ole löytynyt. Kylmänä mitattu 8bar, mutta ilmeisesti mittaus pitää tehdä lämpimällä koneella?
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Ford Ka 2002 1.3 (51kW) Puristuspaineet.

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

mlako kirjoitti:Paljon ko. koneessa pitäisi olla puristuspaineet? Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta mistään ei ole löytynyt. Kylmänä mitattu 8bar, mutta ilmeisesti mittaus pitää tehdä lämpimällä koneella?
Bensiinimoottoreissa yleisesti välillä 12 bar - 14 bar. Mittaus mieluummin lämpimällä moottorilla ja kaasu pohjassa jotta sylinterien täytös on paras mahdollinen.
Luonnollisesti huolellinen puhdistus tulpanreikien ympäriltä ensin.

Täysin oikeaa absoluuttista arvoa ei ole, johtuen mittarista, testaajasta, lämpötilasta, pyöritysnopeudesta, yms.

Tärkeämpää on puristusten tasaisuus ja sääntönä voi pitää max. 15% eroa parhaimman ja huonoimman välillä.

Tuo mittaamasi 8 bar on liian alhainen jos se esiintyy vain yhdessä sylinterissä.
mlako
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Kesä 2016 20:46

Re: Ford Ka 2002 1.3 (51kW) Puristuspaineet.

Viesti Kirjoittaja mlako »

Tuli näppivirhe tuohon ekaan. Eli kylmänä oli 6bar ja lämpösenä kolmessa oli 9bar ja yksi oli n 8.5bar. Testatiin lämpösellä koneella, kaikki tulpat irti, ilmanputsari irti ja kaasu pohjassa. Mittaus piti suorittaa tulpan reikään laitettavalla putkella missä on semmonen kartiomainen kumipää. Duratecissä on tuo tulpat vähän hankalassa paikassa, niin ei saatu sitä mittapäätä paikoilleen, mikä kiertyy tulpan kierteeseen (olisi saanut ehkä tarkemman tuloksen). Noissa ei nyt ollut hirveästi heittoa eli voisi olettaa, että kaikki on kunnossa?
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Ford Ka 2002 1.3 (51kW) Puristuspaineet.

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

mlako kirjoitti:Tuli näppivirhe tuohon ekaan. Eli kylmänä oli 6bar ja lämpösenä kolmessa oli 9bar ja yksi oli n 8.5bar. Testatiin lämpösellä koneella, kaikki tulpat irti, ilmanputsari irti ja kaasu pohjassa. Mittaus piti suorittaa tulpan reikään laitettavalla putkella missä on semmonen kartiomainen kumipää. Duratecissä on tuo tulpat vähän hankalassa paikassa, niin ei saatu sitä mittapäätä paikoilleen, mikä kiertyy tulpan kierteeseen (olisi saanut ehkä tarkemman tuloksen). Noissa ei nyt ollut hirveästi heittoa eli voisi olettaa, että kaikki on kunnossa?
Kyllä ne hyvin tasaiset on. Todennäköisesti aivan tiiviillä mittarilla arvot olisivat olleet korkeammat mutta varsin todennäköisesti kunnossa kuitenkin.

Minulla oli 2,0 Duratec ja siinä paineet olivat lähes 14 bar mutta mittarin kiinnitys oli ruuvaamalla.
Vastaa Viestiin