Sivu 1/1
XR3 --> XR3i
Lähetetty: 09 Maalis 2005 15:25
Kirjoittaja Ninja
Olen vaihtamassa XR3(1.6 CVH) tekniikan tilalle XR3i(1.6i CVH):n tekniikkaa, siihen liittyen olisi muutama kysymys.
1)Toimiiko tuo ruisku mylly 95 vai 98:lla? Luulisi että 95 kun molemmissa on sama puristussuhde?.
2)Pystyykö moottorin vuosimallin selvittämään esim. lohkonumeron perusteella? kun ei ole moottorin iästä mitään tietoa muuta kuin että se on laitettu 1999 paikoilleen.
3)Kannattaako vaihtaa koko johtosarja vai pelkästään ruiskun tarvitsemat johdot? kokemuksia?
Muutin otsikkoa -lalli69-
Lähetetty: 09 Maalis 2005 16:37
Kirjoittaja nestori
K-jetti ruiskulla vissiin? Taisi ihan viimeisiä mk4 xr3i escortteja saada efinäkin.
1) 98, sytytystä säätämällä kai saa 95:lla toimimaan
3) Jos haluaa vimpan päälle tehdä, niin koko johtosarja, mutta ei siinä minun mielestä mitään järkeä ole. Ruiskun osaa johtosarjasta laittaessa kaasaripeliin tarviaa tehdä omia liitoksia muistaakseni vain virtalukon taakse yksi piuha ja 2 piuhaa puolalle. Lisäksi pari maapiuhaa, loput menee johtosarjan omilla liittimillä paikoilleen. Näin tein itse.
Lähetetty: 09 Maalis 2005 17:59
Kirjoittaja Ninja
jep kyseessä on Bosch K-Jetronic.
Lähetetty: 12 Maalis 2005 15:19
Kirjoittaja Ninja
Jeps, nyt olisi moottori vaihdettu ruiskuksi. Sellaista vielä kysyisin että kun vaihdan nuo jarrut ruiskumallista niin pitääkö minun vaihtaa myös tuo akseli missä tuo jarrurumpu on kiinni?
Lähetetty: 12 Maalis 2005 19:25
Kirjoittaja wili
eihän tuossa mallissa ole mitään akselia!
jos tarkoitat niitä jousituentoja, niin uskoisin että jokaisessa mallissa ne on samanlaiset paitsi rst:ssä, niissä kun on vielä erikseen paikka sivuttaistuelle, muistaakseni..
todennäköisesti joudut vaihtamaan rummun, palat, sekä "taustalevyn". sylintereistä en ole varma mutta ne tulee mukavasti taustan mukana...
Lähetetty: 12 Maalis 2005 19:29
Kirjoittaja wili
ihan hyödyllinen sivu noissa tekniikkan muutos hommissa, kun kaikkia eroja porukka aina kysyy
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort3_4.htm
Lähetetty: 13 Maalis 2005 20:02
Kirjoittaja Ninja
Nythän oli kyse noista jousituennoista, joista kyseisellä sivulla ei mainita(ainaakan näin äkkiä luettuna).
Lähetetty: 14 Maalis 2005 17:21
Kirjoittaja wili
Ninja kirjoitti:Nythän oli kyse noista jousituennoista, joista kyseisellä sivulla ei mainita(ainaakan näin äkkiä luettuna).
niin olikin mutta alun alkaen sulla oli puheena tekniikanvaihto.. ja ihan yleis mielessä kaikille pistin ton linkin..
oli siellä taulukon alla jotain jousituksestakin puhetta!
Lähetetty: 14 Maalis 2005 18:17
Kirjoittaja Ninja
niin ja semmosta vielä että mitähän takoittaa tuossa lohkon kyljessä oleva koodi "84 sm6015"? Meinaako tuo 84 vuotta jolloin mylly on tehty? vai mitä häh?
Lähetetty: 14 Maalis 2005 18:21
Kirjoittaja p3
sen lohkoversion teko alotettu -84, eli lohkon tyyppi koodi
Lähetetty: 21 Maalis 2005 09:57
Kirjoittaja Megado
Taka-akseli jos on kyseessä, niin ainakin itse vaihdoin takapäähän koko setin, (akselit, taustalevyt, sylinterit, jarrukengät ja jarrurummut)
Jousituennat ovat etupäässä samat vuosimallista 83 alkaen ja takana ne eivät ole käytännössä vaihtunutkaan
Muistithan että etuakselille pitää laittaa 240mm jäähdytetyt levyt myös

Lähetetty: 21 Huhti 2005 13:35
Kirjoittaja Ninja
Megado kirjoitti:
Muistithan että etuakselille pitää laittaa 240mm jäähdytetyt levyt myös

Eipä tarvi kun oli ne jo valmiina. 8)
Lähetetty: 21 Huhti 2005 14:34
Kirjoittaja Megado
Juu aivan. 8)
Lähetetty: 21 Huhti 2005 16:44
Kirjoittaja Sine
Ainakin minulla Orion 1.6i Ghia -88 pelasi ok 95E bensalla. Moottori oli K-Jetronicilla.
1.6 CVH EFi toimii myös 95E:llä.
XR3 on kaasarilla ja XR3i on ruiskulla eli ruiskumallin tankki olisi suositeltava päivitys.
Lähetetty: 27 Huhti 2005 16:18
Kirjoittaja Saattaja
Sine kirjoitti:Ainakin minulla Orion 1.6i Ghia -88 pelasi ok 95E bensalla. Moottori oli K-Jetronicilla.
1.6 CVH EFi toimii myös 95E:llä.
XR3 on kaasarilla ja XR3i on ruiskulla eli ruiskumallin tankki olisi suositeltava päivitys.
Mitäs eroa noilla tankeilla sitten oikein on?
Lähetetty: 27 Huhti 2005 16:37
Kirjoittaja janzamar
loiskesuojat ja sen semmoista pientä eroa että ruiskuun ei pääse ilmaa..