Katsoin Torquella autosta Fuel Trim arvoja ja Long Term Fuel Trim on +20% luokassa tyhjäkäynnillä ja Short Term lähellä 0%. Kierroksia nostamalla Long Term lähestyy nollaa. Tämä lienee merkki imuvuodosta koska vuotavan ilman osuus vähenee suhteessa kun kierrokset nousevat... Alla screenshotit tyhjäkäynnillä, @1500RPM ja @2500RPM. Neljässä tonnissa oli sitten ihan nollilla jo ja siellä kone muutenkin "herää".



Kokeilin ruikkia startti-spraytä alipaineletkuille mutta ei löytynyt mitään. Sitten vaihdoin PCV venttiilille menvät L-muotoisen letkun kun sitä usein veikataan näiden syyksi. Ei auttanut. PCV venttiili on myös ehjä.
Imusarjasta lähtee imuletkut ainakin:
1. Jarrutehostimelle
2. Kaksi letkua, iso ja pieni, polttoainehöyryjen keruulle
3. Pieni letku polttoainekiskolle (painesäädin?)
4. PCV letku
Onkohan muita? Nuo on nyt yksitellen irrotettu ja tukittu imusarjasta ilman mainittavia muutoksia käynnissä. Iso letku joka menee polttoainehöyryhässäkkään vuotaa jos liitin on tietyssä asennossa mutta vaikka sen tukkii kokonaan niin Long Term korjaus pysyy korkealla.
Kokeilin myös puhkua sikarinsavua koneeseen mutta ei löytynyt vuotoja. Ilmaa saa kyllä puhallettua helposti ja ihan kuin jostain imusarjan alta kuuluisi pieni puhallus. Seuraavaksi imurilla alipainetta tekemään ja kuuntelemaan mistä falskaa..
Tämä siis sellainen kone jossa pakosarja edessä ja imusarja takana, vasten tulipeltiä. Hieman haastava paikka. Meneekö näistä imusarjan tiivisteitä?