Fiesta ST talvirengaskoko

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ärräpärrä
Viestit: 605
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Fiesta ST kesärenkaat 205/40X17. Millaisia talvirenkaita palstalaisilla on ollut? Rekisteriotteen mukaan käyvät vain 195/45X16. Nehän ovat huomattavasta matalammat joten mittariheittoakin tulee. Itse kyllä laittaisin 16 tuumaisiin 195/50. Se on vain 0,56 cm korkeampi, kaitpa se siellä mahtuu pyörimään. Rengashan tulisi vain 2,8 milliä lähemmäksi lokasuojaa.
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Omassani on 195/50R16 ja ovat juuri passelit. Jollain laskurilla myös joskus laskeskelin tuota kokoa miettiessäni ja tyydyin tuohon myyjänkin ehdottamaan kokoon. Se näytti tosiaan sillä käyttämälläni laskurilla, että olisi hieman suurempi originaaliin kesärengaskokoon verrattuna tuo vierintäkehä, mutta GPS on toista mieltä. GPS:n mukaan talvirenkailla on mittariheittoa 1km/h enemmän kuin kesärenkailla. Ja kesärenkaat siis Bridgestonet kokoa 205/40R17 ja talvirengas tuo Nokian 195/50R16.
ärräpärrä
Viestit: 605
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kiitos vastauksesta. Minullakin on tuo sama Bridgestonen originellirengas ja talveksi tulisi continentalin 16 tuumaiset kitkat alkuperäisillä vanteilla.
Kumma kun rekisteriote näyttää vain toiseksi vaihtoehdoksi tosiaan kokoa 195/45X16. Kyllä itsekin otan nuo 195/50X16 niin kuin sinullakin.
Spike
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Touko 2014 15:19

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja Spike »

Mulla on talvirenkaat 195/50 R16. Hyvin on pelittänyt.
ärräpärrä
Viestit: 605
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Joku epäili että 16 tuuman vanteeseen ei mahdu jarrusatulat, mutta ilmeisesti sitten hyvin mahtuvat kun teilläkin on 16 tuuman vanteet.
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

ärräpärrä kirjoitti:Joku epäili että 16 tuuman vanteeseen ei mahdu jarrusatulat, mutta ilmeisesti sitten hyvin mahtuvat kun teilläkin on 16 tuuman vanteet.
Joo, hyvin mahtuu, eikä tee edes tiukkaa. Nyt en löytänyt yhtään hyvää kuvaa omastani, jossa tuo satulan ja vanteen välinen tila näkyisi, mutta tilaa on ja mahtuu varmasti mikä tahansa tarvikevannekin Fordin omien lisäksi. Minulla on tuollaiset Fordin 12-puolaiset: Kuva
ärräpärrä
Viestit: 605
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Fiesta ST talvirengaskoko

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Fordsonson kirjoitti: Joo, hyvin mahtuu, eikä tee edes tiukkaa. Nyt en löytänyt yhtään hyvää kuvaa omastani, jossa tuo satulan ja vanteen välinen tila näkyisi, mutta tilaa on ja mahtuu varmasti mikä tahansa tarvikevannekin Fordin omien lisäksi. Minulla on tuollaiset Fordin 12-puolaiset: Kuva
Minulle tulee tuo sama vanne, verve oli muistaakseni vanteen nimi. Luettelossa oli 6 vannetta 16 tuumaisena. Yksi oli musta ja lopuista viidestä tuo malli oli mielestäni hienoin. :thumbup:
Vastaa Viestiin