Sivu 1/1

Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 08 Huhti 2016 02:56
Kirjoittaja karru68
Olen kuullut että kittaamalla imukanavan "lattiaan" patin ennen venttiilin lautasta vois saaha jopa 20-30hv lisäheppoja??
Tekeekö jokin paja noita kittauksia? Kertokaa jos tiedätte vähänkään .... :idea:

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 09 Huhti 2016 00:39
Kirjoittaja emax
Rallyracefin tulee ekana mieleen mistä vois kysellä.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 09 Huhti 2016 17:26
Kirjoittaja karru68
Niin täällä ei saa kukaan onnistua vaan hakkaa pääsi petäjään.... mix... porukalla saatas kaikkien vehkeet laulaan...Tuntuu että tää rakentelu on ko lohenkalastajien uistin juttu....millä sait....jooo...sellane ..valkeee pötky...jne. Tai OONKO.. väärässä. TÄ ...Ite kuiteskin kerron kaikki kokemukseni jne...Ei se multa oo pois. Päinvastoin voin säästää EURON.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 09 Huhti 2016 22:44
Kirjoittaja saksoboy
No voiskohan olla että kyseinen viestisi ei ole saavuttanut asiantuntevaa henkilöä kun kerran kokonaisen päivän verran on lanka roikkunut. yht. äkkiä voisin sanoa kanavien muokkaaminen kittaamalla ei välttämättä ole kaikkien autotalli asentajien referenssi listaan kuuluva taito.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 18:25
Kirjoittaja pete1
Aika hakuammuntaa alkaa muokkaamaan "mutu" tuntumalla kanavia. Tuskin pelkällä pattia liimaamalla saa 20-30hv, monen tekijän summa nää virityshommat. Mutta eihän sitä tiedä jossei kokeile, ja riippuu koneesta ja koneen luonteesta. imukanavien muokkaus ja paljealueen säätö ja puristusten nosto tuo tehoja ja vääntöjä suht pienellä vaivalla.

Ja mitä tehoja se todellisuudessa tuo virtauspenkin ja dynamometri ajojen jälkeen niin...

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 19:13
Kirjoittaja karru68
No olen lukenut "ihmetarinoita" 2,0l koneesta n230 hp. Sitten ku niitä tenttaa niin imunanavissa on muotoillut patit. jne..Tutkin asiaa ja esim Harley Davidsoneissa on samanlainen kohouma ennen imuventtiiliä..just ennen ku kanavan katto alkaa kääntyä alaspäin. Kuulemma kittaukset pysyneetkin hyvin...tilasin just MOROSO nimista kittiä Lautamäeltä ja virtausmittarin. Teen kokeen romukanteen. Ennen ku naitan lokin ja kannen.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 21:14
Kirjoittaja NiceMan
230Hp, ihan oikeaa tehoa vaatii jotain muutakin kuin kittauksia kanavassa... varsinkin vaparina...

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 21:30
Kirjoittaja jansix
tämän päivän parhaista ohareista saahaan tuo teho, ero on normikoneseen iso, cossun 200 lohko porattuna 95-96mm männille. cossun teräsakseli, billet vauhtip. matalat männät, pikät veivit, billet tai kitti/hitsattu kansi, rulla nokka, +48 kaasarit/ ruisku(suorasykät) ja sen kannen tekijä ;) tv janne

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 23:06
Kirjoittaja karru68
Joo ymmärrän noi hilppeet mutta nyt kysynkin ton kittauksen hyödyistä 10hp..20hp...jne. Vai huuhaata. Yhden toimenpiteen tehokkuudesta/riski/taloudellinen panostus. Eli esim KITATTUNA +300e/5-30hp. Kittiklöntin pysyvyys/ irtoamisen vauriot jne...Mitä mieltä raati??

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 10 Huhti 2016 23:39
Kirjoittaja saksoboy
Vaikea uskoa et joku patti nostaas tehoja kovinkaan paljoa. ilmeisesti teho perustuu jotenkin ilman ja bensan paremmalle seokselle tai seos vain täyttää palotilan tehokkaammin mutta yksinkertaisesti ajateltuna lisäämällä tavaraa kanavaan saadaan kanavan virtausvastus ainakin kasvamaan.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 11 Huhti 2016 10:39
Kirjoittaja jansix
nehän hurjimmat kairaa kannen puhki asti ja kitillä tehdään uusiksi koko kanava, jolloin voidaan tehdä siitä just semmonen ku tarvii. omassa ei aikoinaan pysyny, joten käytin hitsarilla. valuraudan hitsaajia vaikea löytää.

Re: Ford ohc kannen imukanavien muotoilu kittaamalla??

Lähetetty: 11 Huhti 2016 18:47
Kirjoittaja NiceMan
Ja jos tuolaisella saisi noin paljon tehoja lisää niin miksi ei tehtaalla jo tehtaisi valussa...
Tosin kanavia täytetään niin että alaosa on sileempi niin virtaa kait paremmin eli tasainen pohja virtaa paremmin kuin pyöreä.. En tiedä.