RVS Technology kitkapintojen parannukseen
Lähetetty: 06 Huhti 2016 01:51
Onko Ford-käyttäjien keskuudessa kokemuksia RVS Technologysta. Kuten nimikin kertoo, se ei ole öljyn lisäaine, vaan voiteluöljyn mukana kitkapinnoille kulkeutuva ja niille tasaisemman, tiiviimmän pinnan ja siten pienemmän kitkan muodostava teknologinen menetelmä. Olivat edustamassa tuota Tampereen uuden Lielahden Motonetin toimipisteen avajaisissa. Menetelmä löytynyt vahingossa venäläisten kallioporauksissa, jossa timanttiporien kärkeen on muodostunut mineraali-kerrostumia lujittamaan terää entisestään. Jotenkin tuohon suuntaa kuvio on mennyt ja siitä venäläiset ja suomalaiset ovat saaneet idean kehittää moottoreihin, vaihteistoihin, syöttöpumppujärjestelmiin ym. teknisten prosessien tehostamista kitkan pienetämisellä suoritettavaa teknistä menetelmää.
Moottorin hyötysuhde kuulemma paranee, eli siis polttoainetta menee vähemmän ja tehot lisääntyvät. Ja ennen kaikkea moottorin ja muun tekniikan käyttöikä pitenee. Tuotekehittelystä ja markkinoinnista vastaa Herttoniemeläinen yritys Helsingistä. Venäläisten tuotekehittely, mikäli sellaista harrastavat, etenee ihan omillaan ja erillään suomalaisten vastaavasta. Ilmeisesti heidän painopisteensä ja tavoteasettelut ovat eriäviä suomalaisiin. Mutta näistä taustoista suomalaiset ovat saaneet ideansa tuolle kitkaapienentävälle innovaatiolleen. Jotain jo hankituista referensseistä kertonee ainakin tuo, että heidät on kelpuutettu Motonetin kautta markkinoimaan tuotettaan kautta maan.
Ainahan noita moottorien lisäaineitä STP:stä lähtien on ollut, mutta nyt ei olisi kyse moottori- ym. öljyn lisäaineesta, vaan sen avulla toteutettavasta kontakti- ja liukupintojen kitkaa pienentävästä tekniikasta.
Mielenkiintoista olisi kuulla fordilaisten omia kokemuksia ja mahdollisimman pitkältä ajalta. Onko kukaan vaivautunut tai uskaltanut koittamaan. Lähelle seuraavaa öljynavaihtoa se kannattaisi ajoittaa. Vanhat öljyt kannattaa ajaa ainakin loppuun, ettei turhaan mahdollisesti hyviä öljyjä uhraa kokeilussa.
Moottorin hyötysuhde kuulemma paranee, eli siis polttoainetta menee vähemmän ja tehot lisääntyvät. Ja ennen kaikkea moottorin ja muun tekniikan käyttöikä pitenee. Tuotekehittelystä ja markkinoinnista vastaa Herttoniemeläinen yritys Helsingistä. Venäläisten tuotekehittely, mikäli sellaista harrastavat, etenee ihan omillaan ja erillään suomalaisten vastaavasta. Ilmeisesti heidän painopisteensä ja tavoteasettelut ovat eriäviä suomalaisiin. Mutta näistä taustoista suomalaiset ovat saaneet ideansa tuolle kitkaapienentävälle innovaatiolleen. Jotain jo hankituista referensseistä kertonee ainakin tuo, että heidät on kelpuutettu Motonetin kautta markkinoimaan tuotettaan kautta maan.
Ainahan noita moottorien lisäaineitä STP:stä lähtien on ollut, mutta nyt ei olisi kyse moottori- ym. öljyn lisäaineesta, vaan sen avulla toteutettavasta kontakti- ja liukupintojen kitkaa pienentävästä tekniikasta.
Mielenkiintoista olisi kuulla fordilaisten omia kokemuksia ja mahdollisimman pitkältä ajalta. Onko kukaan vaivautunut tai uskaltanut koittamaan. Lähelle seuraavaa öljynavaihtoa se kannattaisi ajoittaa. Vanhat öljyt kannattaa ajaa ainakin loppuun, ettei turhaan mahdollisesti hyviä öljyjä uhraa kokeilussa.