Onko Ford-käyttäjien keskuudessa kokemuksia RVS Technologysta. Kuten nimikin kertoo, se ei ole öljyn lisäaine, vaan voiteluöljyn mukana kitkapinnoille kulkeutuva ja niille tasaisemman, tiiviimmän pinnan ja siten pienemmän kitkan muodostava teknologinen menetelmä. Olivat edustamassa tuota Tampereen uuden Lielahden Motonetin toimipisteen avajaisissa. Menetelmä löytynyt vahingossa venäläisten kallioporauksissa, jossa timanttiporien kärkeen on muodostunut mineraali-kerrostumia lujittamaan terää entisestään. Jotenkin tuohon suuntaa kuvio on mennyt ja siitä venäläiset ja suomalaiset ovat saaneet idean kehittää moottoreihin, vaihteistoihin, syöttöpumppujärjestelmiin ym. teknisten prosessien tehostamista kitkan pienetämisellä suoritettavaa teknistä menetelmää.
Moottorin hyötysuhde kuulemma paranee, eli siis polttoainetta menee vähemmän ja tehot lisääntyvät. Ja ennen kaikkea moottorin ja muun tekniikan käyttöikä pitenee. Tuotekehittelystä ja markkinoinnista vastaa Herttoniemeläinen yritys Helsingistä. Venäläisten tuotekehittely, mikäli sellaista harrastavat, etenee ihan omillaan ja erillään suomalaisten vastaavasta. Ilmeisesti heidän painopisteensä ja tavoteasettelut ovat eriäviä suomalaisiin. Mutta näistä taustoista suomalaiset ovat saaneet ideansa tuolle kitkaapienentävälle innovaatiolleen. Jotain jo hankituista referensseistä kertonee ainakin tuo, että heidät on kelpuutettu Motonetin kautta markkinoimaan tuotettaan kautta maan.
Ainahan noita moottorien lisäaineitä STP:stä lähtien on ollut, mutta nyt ei olisi kyse moottori- ym. öljyn lisäaineesta, vaan sen avulla toteutettavasta kontakti- ja liukupintojen kitkaa pienentävästä tekniikasta.
Mielenkiintoista olisi kuulla fordilaisten omia kokemuksia ja mahdollisimman pitkältä ajalta. Onko kukaan vaivautunut tai uskaltanut koittamaan. Lähelle seuraavaa öljynavaihtoa se kannattaisi ajoittaa. Vanhat öljyt kannattaa ajaa ainakin loppuun, ettei turhaan mahdollisesti hyviä öljyjä uhraa kokeilussa.
RVS Technology kitkapintojen parannukseen
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 09 Heinä 2013 18:33
Re: RVS Technology kitkapintojen parannukseen
Ite tehny RVS korjaavan käsittelyn omaan -08 1.8tdci focukseen ja rouvan 1,6 vcti -05 focukseen.
Dieselillä ajettu käsittelyn jälkeen n.40tkm ja vielä toimii. Kulutus ehkä hieman pieneni..
Bensa focuksella ei keretty ajaa kuin n.5000km koska meni vaihtoon.
Itsellä ei ainakaan mitään negatiivista sanottavaa.
Dieselillä ajettu käsittelyn jälkeen n.40tkm ja vielä toimii. Kulutus ehkä hieman pieneni..
Bensa focuksella ei keretty ajaa kuin n.5000km koska meni vaihtoon.
Itsellä ei ainakaan mitään negatiivista sanottavaa.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: RVS Technology kitkapintojen parannukseen
Emännän bensa S-maxin olis tarkoitus tehdä kun kohta huolto. Omaan Subaruun tehnyt kanssa. Ei pahaa sanottavaa.
Ford Focus 1.6 ecoboost 2012 
Ford S-Max 2.5t 2006

Ford S-Max 2.5t 2006
