Sivu 1/2

Puskurin maalaus

Lähetetty: 11 Maalis 2006 12:37
Kirjoittaja kaahari
Kuinkas on arvon raati,kun haulla en sattunu löytämään niin joudun kysäseen. Mulla on maalaamaton sierran puskuri ja nyt pitäs maalata se mutta kuinkas pohja tehdään jotta maali pysyis viä huomennakin :?:

Lähetetty: 11 Maalis 2006 19:00
Kirjoittaja lalli69
Kirjoitappas hakusanaksi: maalaus* and muovi*

Lähetetty: 11 Maalis 2006 19:11
Kirjoittaja kaahari
Joo kiitokset lalli69:lle ! Sieltähän se löyty

Lähetetty: 28 Heinä 2006 13:23
Kirjoittaja Jooke
Montakos spreipurkkia muovipohjamaalia ja pintamaalia tuommonen mk4 orkun puskuri imee itteensä?

Tavotteena olis yllättäen saada puskurit korinvärisiksi.

Lähetetty: 29 Heinä 2006 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Yhdellä purkilla molempia/puskuri selviää jos ei tuulessa maalaa! 8)

Lähetetty: 29 Heinä 2006 12:15
Kirjoittaja Jooke
Halvaksi tulee :D
btw tietääkös kukaan mistä kehäkolmosen varrelta saisi Mastonin Carcolor spreitä?

Lähetetty: 31 Heinä 2006 02:41
Kirjoittaja Brainstorm
Ei siitä kyllä kovinkaan kaunista tule jos puskurit sprei maalilla maalaa, mutta se onkin mun mielipide.

Lähetetty: 01 Elo 2006 00:02
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä siitä kohtuuhyvän saa jos pohja hyvä ja tyynellä ilman itikoita maalaa! :D

Lähetetty: 01 Elo 2006 15:44
Kirjoittaja Volmari
eikä.. ei mitään mastonin sprayvärejä. niistä ei ole kuin harmia pidemmän pälle.

itse pohjustin puskurin (lasikuituisen tosin) värisilmästä saatavalla GPL-S maalilla, oli sillä ihan nimikin mutta en just satu muistamaan sitä nimeä. tuota jos menee kyselee niin oikeaa töhnää saa, hinta oli 43e 3litraa sitä ja kovettaja, täyttä hyvin.

ruiskutin sen puskurin pintaan ja annoin kuivua pari päivää talli olosuhteissa. sitten tiukka hionta ja ei muutakuin pintaa päälle. siinä käytin RAL värikartastosta löytyvää mustaa, litrahinta oli jotain 22e ja kovettaja + ohari erikseen. ei kallista. ja sitä pintaväriä saa ihan paukkupullossakin, mutta jos vain mahdollisuus ruiskun käyttöön niin suosittelen.

Lähetetty: 01 Elo 2006 23:50
Kirjoittaja Jooke
Juu tuli todettua, että yks purkki muovipohjaa ja kaks purkkia maalia per puskuri riittää melkein muttei ihan :(

No puskuri on tumman harmaa ja tavoiteväri valkonen niin kyllähän sen jo ennaltaan tiesi ettei tule välttämättä riittämään.
Tuli onneksi ostettua tuo pari purkkia per puskuri, mutta vielä joutuu yhden käydä ostamassa, että saa pinnasta niin täydellisen kuin spreillä voi saada. Kunhan vaan jollain kaupalla olisi myydä.

Kyllä sylettää nuo Mastonin Car-color spreimyyntitelineet. Kaks purkkia per sävy varattu maalia telineeseen ja ainakaan kahdessa liikkeessä mistä noita löysin ei muualla varastossa ylimääräsiä purnukoita säilytelty vaan myyntiedustaja käy parin viikon välein telineen täyttämässä :evil:

Huomenna saa Mastonin setä kuulla vahvan mielipiteen liian pienestä telineestä, kunhan ensin kysäsen mistä noita jälleenmyyjiä löytyy!

Lähetetty: 19 Syys 2006 14:13
Kirjoittaja Jaawa
mistä sitä muovipohjamaalia kannattaa lähtä hakemaan? minkä nimistä/merkkistä se edes on

Lähetetty: 19 Syys 2006 18:42
Kirjoittaja Jooke
Tuo pohjamaali mitä käytin (Mastonin tavallisissa spreipurkeissa myytävä) ei vaikuttanut mitenkään loistavalta tavaralta muovipuskurin pohjustukseen.

Ensimmäisten maalikerroksien saaminen aikaan oli hermoja raastavaa, kun maali tahtoi heti paeta pinnalta jos vahingossa suihkautti liikaa.
Putsailin pohjan asetonilla ja pohjustetta puol purkkia per puskuri.

Tietty voi olla että purkki per puskuri ja vielä pidempi kuivumisaika olis auttanut.

Maalaus siis onnistuu joten kuten spreimuovipohjamaalia hyväksi käyttäen jos vaan hermot kestää ensimmäisiä maalikerroksia maalaillessa.
Suosittelisin silti kunnon muovipohjamaalin hakemista ihan automaaliliikkeestä jossa osaisivat neuvoa kunnon myrkyt pohjille!

jep ja Mastoniltahan loppupeleissä sain tilattua 5 purnukkaa oikeata sävyä kotiovelle asti, kun vähän aikaa ruinasin :lol:

Lähetetty: 22 Syys 2006 20:01
Kirjoittaja delsol
Volmari kirjoitti:eikä.. ei mitään mastonin sprayvärejä. niistä ei ole kuin harmia pidemmän pälle.

itse pohjustin puskurin (lasikuituisen tosin) värisilmästä saatavalla GPL-S maalilla, oli sillä ihan nimikin mutta en just satu muistamaan sitä nimeä. tuota jos menee kyselee niin oikeaa töhnää saa, hinta oli 43e 3litraa sitä ja kovettaja, täyttä hyvin.

GPL-s primer ,POLYAMIDIKOVETTEINEN 2-KOMPONENTTINEN EPOKSIPOHJAMAALI TERÄS-ALUMIINI-SINKKI PINNOILLE.
erinomaista ruiskukittinä kun ei ohenna liikaa ja ampuu sen 2mm suuttimella. Ei tartte eri hiontavärejä vaan voi maalata suoraan päälle hionnan jälkeen.
Primeri on ruosteenesto pigmentoitu joten voi käyttää ruostesuojavärinä...todella monikäyttöistä kamaa.
Itse käytän kaikissa projekteissani.
Sopii kaikille materiaaleille ja tarttuvuus on erinomaista!!!
Jonki verran joustavaa että sopii muoviosien pohjustamiseen vallan mainiosti.
sävyjä saatavana värikartasta kaikkea valkoisen ja mustan väliltä,tosin hinta muuttuu sävytyksen myötä hiukan.
Tällä kun vetää osat niin voi ronskisti jättää vaikka kesäks vesisateeseen ennen pintamaalausta koska on sen verran tiivispintaista tavaraa että ei ime vettä ollenkaan itteensä.

Lähetetty: 23 Syys 2006 11:44
Kirjoittaja Artery
Tämähän nyt ei tuohon maalin määrään liity, muttakun tunnutte vääntävän noista spreimaalien laadukkuudesta täällä, niin päätin itsekkin tulla tappeleen. :)

Tosiaan itse hain paikallisesta autovaraosa -liikkeestä spreimaalia, kun oman sierran puskurin paikkasin. Sekoittivat sen paikanpäällä vissiinki samoista litkuista, mitä myyvät ruiskumaalaukseenkin. Todella hyvää maalia sain ja suutinkin oli kuin ruiskussa, leveä sumutus.

Lähetetty: 01 Tammi 2007 21:33
Kirjoittaja Tomba
Mulla on kanssa etupuskuri korjauksen tarpeessa ja takapuskuri menee kokonaan vaihtoon, eli maalausta tulossa. Kaavailin tällaista: Ensin muovipinta silikoninpoistoaineella, sitten purkillinen muovitartunta maalia, sen jälkeen harmaata pohjamaalia 1prk, punaista pintaväriä 1prk ja lopuksi lakkaa 2prk. Kuulostaako toimivalta? Tuolla reseptillä puskurin maalaamiseen menee n. 50-60e ja lopputuloksesta pitäis tulla aika kestävä, maalarihan veloittaisi kai jonkun parisataa tuosta lystistä? :shock:

Lähetetty: 02 Tammi 2007 18:19
Kirjoittaja Escorvet
Mulla maalari otti 170e kun vetin pinnan ja hio etupuskurin, helmat ja luomet. Ite maalason pariin kertaan hiomavärin niihin eka.

Lähetetty: 03 Tammi 2007 15:29
Kirjoittaja Volmari
Artery kirjoitti:Tämähän nyt ei tuohon maalin määrään liity, muttakun tunnutte vääntävän noista spreimaalien laadukkuudesta täällä, niin päätin itsekkin tulla tappeleen. :)

Tosiaan itse hain paikallisesta autovaraosa -liikkeestä spreimaalia, kun oman sierran puskurin paikkasin. Sekoittivat sen paikanpäällä vissiinki samoista litkuista, mitä myyvät ruiskumaalaukseenkin. Todella hyvää maalia sain ja suutinkin oli kuin ruiskussa, leveä sumutus.
Tässä on varteenotettava vaihtoehto!

eli alan maaliliikkeistä saa myös ihan sitä varsinaista automaalia myös valmiiksi sävytettynä spreipurkkiin, niillä saa jo tehtyä ihan kelvollista jälkeä puskuriin jos ei ihan mr. täydellisyys ole. mutta siihen vaikuttaa myös niin pirusti itse maalari kuin maali mikä on lopputulos.

mutta mastonit jättäisin ihan sinne telineeseen. niiden sävytkin on mitä on. vaikka kuinka budjetilla pitäisi tehdä niin jättäkää silti. tai riippuu mikä on auton kohtalo, eli onko se se rakas harrastekohde vai se väkisin jonkinnäköiseksi tehty väliaika-auto..

Lähetetty: 03 Tammi 2007 22:46
Kirjoittaja Jaawa
Pitäis kärsivällisest jaksaa odottaa lämpösii kelei et vihdoin pääsis ton puskurin kimppuu.. Ku ei hitto soikoon oo tallii, ei viitti tuol kuras asiaa suunnitella yhtää.
Mistäs sitä silikoni pesuainetta kannattaa lähtä hakemaan?? Vois olla ihan asiallinen hankinta, tos syksyl ku "alotin" puskurin maalaamist ni totesin et aika hankala pelkäl fairyl saaha kunnol puhtaaks..
Ja kokemuksesta viisastuneena totesin et robbarin perus kiiltävä lakka on paksumpan kerroksen hyvinkin kellertävää ja valkosen maalin päällä loppu tulos ei mitenkään ole miellyttävä. Onneks kylläkin huomasin tän repsikan kahvan maalaamisen jälkeen enkä minkää isomman tuhrimisen aikana. Kylhän sen TIES että lakka on kellertävää mutta eihän sitä nyt perus blondi osaa ajatella pitemmälle että kun maali on valkosta ni sen HUOMAA että se on kellertävää :oops:
Joku fiksu ihminen sano että autolakka on kirkasta.. että sellasta siis ettimään sen silikoni möhnän lisäks. Eipä täs kyl kiire oo ku ei oo viel talvi ees tullu saatikka menny ohi :?

Lähetetty: 04 Tammi 2007 13:30
Kirjoittaja Jooke
Jaawa kirjoitti:
Ja kokemuksesta viisastuneena totesin et robbarin perus kiiltävä lakka on paksumpan kerroksen hyvinkin kellertävää ja valkosen maalin päällä loppu tulos ei mitenkään ole miellyttävä.
Sama tuli ite todettua, tosin vaati kahden oven alaosan maalaamisen ennen kuin uskoin todeksi. :lol:

On se maston ihan hyvää tommoseen 500-1000 autoon.
Omassa orionin puskimessa pysynyt jos kesästä lähtien. Ainoo kohta mistä irtoilee on tuo punanen koristelista, siitäkin tosin maali irtoilee tosi pieninä pisteinä.

Lähetetty: 08 Tammi 2007 12:15
Kirjoittaja Laze
ja mitä maalailettekin, ni kannattaa unohtaa noi spray värit kokonaan ja yrittää maalata mielummin ruiskulla..

ensinnäkin jälki on mitä on ja toiseks joskus sulla tai jollain muulla voi tulla ongelmia, jos maalataan kunnon automaalilla jne. jos johonki jää sprayta ja alkaakin keittää maalausvaiheessa, ni se ei oo hauskaa... :roll: 8)

sisäosissa ehkä voi ajatella käyttävänsä sprayta..

Lähetetty: 08 Tammi 2007 23:21
Kirjoittaja Jooke
Jos ei ole kompuraa eikä maaliruiskua eikä suhteita niin eipä siinä paljon muuta vaihtoehtoa jää.

Tai ainahan voi olla maalaamatta ja ajella vaaleanharmailla puskureilla jos sitä sitte pitää parempana vaihtoehtona :wink:

Lähetetty: 09 Tammi 2007 00:47
Kirjoittaja Laze
Jooke kirjoitti:Jos ei ole kompuraa eikä maaliruiskua eikä suhteita niin eipä siinä paljon muuta vaihtoehtoa jää.

Tai ainahan voi olla maalaamatta ja ajella vaaleanharmailla puskureilla jos sitä sitte pitää parempana vaihtoehtona :wink:
varmasti on joku kaveri tai kaverin kaveri mikä osaa pidellä ruiskua.. :wink: 8)

Lähetetty: 09 Tammi 2007 11:21
Kirjoittaja Jooke
Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella :)

Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos. :evil:

Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.

Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli :wink:

Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa :lol:

Lähetetty: 09 Tammi 2007 11:44
Kirjoittaja Laze
Jooke kirjoitti:Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella :)

Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos. :evil:

Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.

Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli :wink:

Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa :lol:
:lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 09 Tammi 2007 20:35
Kirjoittaja Volmari
Jooke kirjoitti:Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella :)

Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos. :evil:

Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.

Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli :wink:

Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa :lol:
Itsekkin hyvässä pierussa maalasin auton ja ei todellakaan tullut hyvä.. ihmettelin vain miksi ruisku puhaltaa niin pirusti niin kai se vähän puhaltaan kun maalaa täysillä paineilla.. ei tullut sillon sitä mieleen vaikka koulutusta ajatellen pitäis tosiaankin tulla.. :oops: