Puskurin maalaus
Puskurin maalaus
Kuinkas on arvon raati,kun haulla en sattunu löytämään niin joudun kysäseen. Mulla on maalaamaton sierran puskuri ja nyt pitäs maalata se mutta kuinkas pohja tehdään jotta maali pysyis viä huomennakin
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
eikä.. ei mitään mastonin sprayvärejä. niistä ei ole kuin harmia pidemmän pälle.
itse pohjustin puskurin (lasikuituisen tosin) värisilmästä saatavalla GPL-S maalilla, oli sillä ihan nimikin mutta en just satu muistamaan sitä nimeä. tuota jos menee kyselee niin oikeaa töhnää saa, hinta oli 43e 3litraa sitä ja kovettaja, täyttä hyvin.
ruiskutin sen puskurin pintaan ja annoin kuivua pari päivää talli olosuhteissa. sitten tiukka hionta ja ei muutakuin pintaa päälle. siinä käytin RAL värikartastosta löytyvää mustaa, litrahinta oli jotain 22e ja kovettaja + ohari erikseen. ei kallista. ja sitä pintaväriä saa ihan paukkupullossakin, mutta jos vain mahdollisuus ruiskun käyttöön niin suosittelen.
itse pohjustin puskurin (lasikuituisen tosin) värisilmästä saatavalla GPL-S maalilla, oli sillä ihan nimikin mutta en just satu muistamaan sitä nimeä. tuota jos menee kyselee niin oikeaa töhnää saa, hinta oli 43e 3litraa sitä ja kovettaja, täyttä hyvin.
ruiskutin sen puskurin pintaan ja annoin kuivua pari päivää talli olosuhteissa. sitten tiukka hionta ja ei muutakuin pintaa päälle. siinä käytin RAL värikartastosta löytyvää mustaa, litrahinta oli jotain 22e ja kovettaja + ohari erikseen. ei kallista. ja sitä pintaväriä saa ihan paukkupullossakin, mutta jos vain mahdollisuus ruiskun käyttöön niin suosittelen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Juu tuli todettua, että yks purkki muovipohjaa ja kaks purkkia maalia per puskuri riittää melkein muttei ihan
No puskuri on tumman harmaa ja tavoiteväri valkonen niin kyllähän sen jo ennaltaan tiesi ettei tule välttämättä riittämään.
Tuli onneksi ostettua tuo pari purkkia per puskuri, mutta vielä joutuu yhden käydä ostamassa, että saa pinnasta niin täydellisen kuin spreillä voi saada. Kunhan vaan jollain kaupalla olisi myydä.
Kyllä sylettää nuo Mastonin Car-color spreimyyntitelineet. Kaks purkkia per sävy varattu maalia telineeseen ja ainakaan kahdessa liikkeessä mistä noita löysin ei muualla varastossa ylimääräsiä purnukoita säilytelty vaan myyntiedustaja käy parin viikon välein telineen täyttämässä
Huomenna saa Mastonin setä kuulla vahvan mielipiteen liian pienestä telineestä, kunhan ensin kysäsen mistä noita jälleenmyyjiä löytyy!
No puskuri on tumman harmaa ja tavoiteväri valkonen niin kyllähän sen jo ennaltaan tiesi ettei tule välttämättä riittämään.
Tuli onneksi ostettua tuo pari purkkia per puskuri, mutta vielä joutuu yhden käydä ostamassa, että saa pinnasta niin täydellisen kuin spreillä voi saada. Kunhan vaan jollain kaupalla olisi myydä.
Kyllä sylettää nuo Mastonin Car-color spreimyyntitelineet. Kaks purkkia per sävy varattu maalia telineeseen ja ainakaan kahdessa liikkeessä mistä noita löysin ei muualla varastossa ylimääräsiä purnukoita säilytelty vaan myyntiedustaja käy parin viikon välein telineen täyttämässä
Huomenna saa Mastonin setä kuulla vahvan mielipiteen liian pienestä telineestä, kunhan ensin kysäsen mistä noita jälleenmyyjiä löytyy!
Tuo pohjamaali mitä käytin (Mastonin tavallisissa spreipurkeissa myytävä) ei vaikuttanut mitenkään loistavalta tavaralta muovipuskurin pohjustukseen.
Ensimmäisten maalikerroksien saaminen aikaan oli hermoja raastavaa, kun maali tahtoi heti paeta pinnalta jos vahingossa suihkautti liikaa.
Putsailin pohjan asetonilla ja pohjustetta puol purkkia per puskuri.
Tietty voi olla että purkki per puskuri ja vielä pidempi kuivumisaika olis auttanut.
Maalaus siis onnistuu joten kuten spreimuovipohjamaalia hyväksi käyttäen jos vaan hermot kestää ensimmäisiä maalikerroksia maalaillessa.
Suosittelisin silti kunnon muovipohjamaalin hakemista ihan automaaliliikkeestä jossa osaisivat neuvoa kunnon myrkyt pohjille!
jep ja Mastoniltahan loppupeleissä sain tilattua 5 purnukkaa oikeata sävyä kotiovelle asti, kun vähän aikaa ruinasin
Ensimmäisten maalikerroksien saaminen aikaan oli hermoja raastavaa, kun maali tahtoi heti paeta pinnalta jos vahingossa suihkautti liikaa.
Putsailin pohjan asetonilla ja pohjustetta puol purkkia per puskuri.
Tietty voi olla että purkki per puskuri ja vielä pidempi kuivumisaika olis auttanut.
Maalaus siis onnistuu joten kuten spreimuovipohjamaalia hyväksi käyttäen jos vaan hermot kestää ensimmäisiä maalikerroksia maalaillessa.
Suosittelisin silti kunnon muovipohjamaalin hakemista ihan automaaliliikkeestä jossa osaisivat neuvoa kunnon myrkyt pohjille!
jep ja Mastoniltahan loppupeleissä sain tilattua 5 purnukkaa oikeata sävyä kotiovelle asti, kun vähän aikaa ruinasin
Volmari kirjoitti:eikä.. ei mitään mastonin sprayvärejä. niistä ei ole kuin harmia pidemmän pälle.
itse pohjustin puskurin (lasikuituisen tosin) värisilmästä saatavalla GPL-S maalilla, oli sillä ihan nimikin mutta en just satu muistamaan sitä nimeä. tuota jos menee kyselee niin oikeaa töhnää saa, hinta oli 43e 3litraa sitä ja kovettaja, täyttä hyvin.
GPL-s primer ,POLYAMIDIKOVETTEINEN 2-KOMPONENTTINEN EPOKSIPOHJAMAALI TERÄS-ALUMIINI-SINKKI PINNOILLE.
erinomaista ruiskukittinä kun ei ohenna liikaa ja ampuu sen 2mm suuttimella. Ei tartte eri hiontavärejä vaan voi maalata suoraan päälle hionnan jälkeen.
Primeri on ruosteenesto pigmentoitu joten voi käyttää ruostesuojavärinä...todella monikäyttöistä kamaa.
Itse käytän kaikissa projekteissani.
Sopii kaikille materiaaleille ja tarttuvuus on erinomaista!!!
Jonki verran joustavaa että sopii muoviosien pohjustamiseen vallan mainiosti.
sävyjä saatavana värikartasta kaikkea valkoisen ja mustan väliltä,tosin hinta muuttuu sävytyksen myötä hiukan.
Tällä kun vetää osat niin voi ronskisti jättää vaikka kesäks vesisateeseen ennen pintamaalausta koska on sen verran tiivispintaista tavaraa että ei ime vettä ollenkaan itteensä.
Honda DelSol Vti (+180hv)
Volvo V40 T4
Volvo V40 T4
Tämähän nyt ei tuohon maalin määrään liity, muttakun tunnutte vääntävän noista spreimaalien laadukkuudesta täällä, niin päätin itsekkin tulla tappeleen.
Tosiaan itse hain paikallisesta autovaraosa -liikkeestä spreimaalia, kun oman sierran puskurin paikkasin. Sekoittivat sen paikanpäällä vissiinki samoista litkuista, mitä myyvät ruiskumaalaukseenkin. Todella hyvää maalia sain ja suutinkin oli kuin ruiskussa, leveä sumutus.
Tosiaan itse hain paikallisesta autovaraosa -liikkeestä spreimaalia, kun oman sierran puskurin paikkasin. Sekoittivat sen paikanpäällä vissiinki samoista litkuista, mitä myyvät ruiskumaalaukseenkin. Todella hyvää maalia sain ja suutinkin oli kuin ruiskussa, leveä sumutus.
Mulla on kanssa etupuskuri korjauksen tarpeessa ja takapuskuri menee kokonaan vaihtoon, eli maalausta tulossa. Kaavailin tällaista: Ensin muovipinta silikoninpoistoaineella, sitten purkillinen muovitartunta maalia, sen jälkeen harmaata pohjamaalia 1prk, punaista pintaväriä 1prk ja lopuksi lakkaa 2prk. Kuulostaako toimivalta? Tuolla reseptillä puskurin maalaamiseen menee n. 50-60e ja lopputuloksesta pitäis tulla aika kestävä, maalarihan veloittaisi kai jonkun parisataa tuosta lystistä?
Tässä on varteenotettava vaihtoehto!Artery kirjoitti:Tämähän nyt ei tuohon maalin määrään liity, muttakun tunnutte vääntävän noista spreimaalien laadukkuudesta täällä, niin päätin itsekkin tulla tappeleen.
Tosiaan itse hain paikallisesta autovaraosa -liikkeestä spreimaalia, kun oman sierran puskurin paikkasin. Sekoittivat sen paikanpäällä vissiinki samoista litkuista, mitä myyvät ruiskumaalaukseenkin. Todella hyvää maalia sain ja suutinkin oli kuin ruiskussa, leveä sumutus.
eli alan maaliliikkeistä saa myös ihan sitä varsinaista automaalia myös valmiiksi sävytettynä spreipurkkiin, niillä saa jo tehtyä ihan kelvollista jälkeä puskuriin jos ei ihan mr. täydellisyys ole. mutta siihen vaikuttaa myös niin pirusti itse maalari kuin maali mikä on lopputulos.
mutta mastonit jättäisin ihan sinne telineeseen. niiden sävytkin on mitä on. vaikka kuinka budjetilla pitäisi tehdä niin jättäkää silti. tai riippuu mikä on auton kohtalo, eli onko se se rakas harrastekohde vai se väkisin jonkinnäköiseksi tehty väliaika-auto..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Pitäis kärsivällisest jaksaa odottaa lämpösii kelei et vihdoin pääsis ton puskurin kimppuu.. Ku ei hitto soikoon oo tallii, ei viitti tuol kuras asiaa suunnitella yhtää.
Mistäs sitä silikoni pesuainetta kannattaa lähtä hakemaan?? Vois olla ihan asiallinen hankinta, tos syksyl ku "alotin" puskurin maalaamist ni totesin et aika hankala pelkäl fairyl saaha kunnol puhtaaks..
Ja kokemuksesta viisastuneena totesin et robbarin perus kiiltävä lakka on paksumpan kerroksen hyvinkin kellertävää ja valkosen maalin päällä loppu tulos ei mitenkään ole miellyttävä. Onneks kylläkin huomasin tän repsikan kahvan maalaamisen jälkeen enkä minkää isomman tuhrimisen aikana. Kylhän sen TIES että lakka on kellertävää mutta eihän sitä nyt perus blondi osaa ajatella pitemmälle että kun maali on valkosta ni sen HUOMAA että se on kellertävää
Joku fiksu ihminen sano että autolakka on kirkasta.. että sellasta siis ettimään sen silikoni möhnän lisäks. Eipä täs kyl kiire oo ku ei oo viel talvi ees tullu saatikka menny ohi
Mistäs sitä silikoni pesuainetta kannattaa lähtä hakemaan?? Vois olla ihan asiallinen hankinta, tos syksyl ku "alotin" puskurin maalaamist ni totesin et aika hankala pelkäl fairyl saaha kunnol puhtaaks..
Ja kokemuksesta viisastuneena totesin et robbarin perus kiiltävä lakka on paksumpan kerroksen hyvinkin kellertävää ja valkosen maalin päällä loppu tulos ei mitenkään ole miellyttävä. Onneks kylläkin huomasin tän repsikan kahvan maalaamisen jälkeen enkä minkää isomman tuhrimisen aikana. Kylhän sen TIES että lakka on kellertävää mutta eihän sitä nyt perus blondi osaa ajatella pitemmälle että kun maali on valkosta ni sen HUOMAA että se on kellertävää
Joku fiksu ihminen sano että autolakka on kirkasta.. että sellasta siis ettimään sen silikoni möhnän lisäks. Eipä täs kyl kiire oo ku ei oo viel talvi ees tullu saatikka menny ohi
Sierra 2.0i DOHC -90
Sama tuli ite todettua, tosin vaati kahden oven alaosan maalaamisen ennen kuin uskoin todeksi.Jaawa kirjoitti:
Ja kokemuksesta viisastuneena totesin et robbarin perus kiiltävä lakka on paksumpan kerroksen hyvinkin kellertävää ja valkosen maalin päällä loppu tulos ei mitenkään ole miellyttävä.
On se maston ihan hyvää tommoseen 500-1000 autoon.
Omassa orionin puskimessa pysynyt jos kesästä lähtien. Ainoo kohta mistä irtoilee on tuo punanen koristelista, siitäkin tosin maali irtoilee tosi pieninä pisteinä.
ja mitä maalailettekin, ni kannattaa unohtaa noi spray värit kokonaan ja yrittää maalata mielummin ruiskulla..
ensinnäkin jälki on mitä on ja toiseks joskus sulla tai jollain muulla voi tulla ongelmia, jos maalataan kunnon automaalilla jne. jos johonki jää sprayta ja alkaakin keittää maalausvaiheessa, ni se ei oo hauskaa... 8)
sisäosissa ehkä voi ajatella käyttävänsä sprayta..
ensinnäkin jälki on mitä on ja toiseks joskus sulla tai jollain muulla voi tulla ongelmia, jos maalataan kunnon automaalilla jne. jos johonki jää sprayta ja alkaakin keittää maalausvaiheessa, ni se ei oo hauskaa... 8)
sisäosissa ehkä voi ajatella käyttävänsä sprayta..
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
varmasti on joku kaveri tai kaverin kaveri mikä osaa pidellä ruiskua.. 8)Jooke kirjoitti:Jos ei ole kompuraa eikä maaliruiskua eikä suhteita niin eipä siinä paljon muuta vaihtoehtoa jää.
Tai ainahan voi olla maalaamatta ja ajella vaaleanharmailla puskureilla jos sitä sitte pitää parempana vaihtoehtona
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella
Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos.
Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli
Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa
Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos.
Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli
Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa
Jooke kirjoitti:Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella
Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos.
Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli
Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Itsekkin hyvässä pierussa maalasin auton ja ei todellakaan tullut hyvä.. ihmettelin vain miksi ruisku puhaltaa niin pirusti niin kai se vähän puhaltaan kun maalaa täysillä paineilla.. ei tullut sillon sitä mieleen vaikka koulutusta ajatellen pitäis tosiaankin tulla..Jooke kirjoitti:Kyllä munkin kaverin kaveri maalasi mun ex auton kaljakorista. Ja kyllähän sitä pölyttynyttä ja vesitipoilla koristeltua miranoli pintaa oli ilo katsella
Kolme päivää tein pohjatöitä ja kyllä syletti lopputulos.
Sen jälkeen päätin etten enää turhaa pingota noissa maalaushommissa. Jos joskus jonkun kalliimman harrasteauton ostan niin maalauksen hoidan tarvittaessa alan ammattilaisella.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä sano mäyräkoira kun muniaan nuoli
Niin ja eihän tuo miranoli mitään automaalia ole, mutta saa sillä muutaman sadan markan autoon ihan riittävän hyvän pinnan jos on paikka missä maalata sekä hyvät vehkeet ja ammattitaitoa
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i