Webaston vs eberin kestävyys
Webaston vs eberin kestävyys
Mondeosta (2009, diesel) meni jo toinen webasto rikki. Ohjainvika, joten koko laite vaihtoon. Nythän voisi vaihtaa merkkiä ja laittaa eberin. Onko kokemuksia laitteiden eroista kestoiän suhteen?
Re: Webaston vs eberin kestävyys
Eikö siihen voi vaihtaa ohjain yksikköä pelkästään jos muuten ehjä? Ebay saksa tai jotain...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Webaston vs eberin kestävyys
Kaikki ne aikanaan hajoo ja vaikkei käyttäiskään,lisälämmittimissä kaiken pitää olla ok muuten ei kauaa toimi ei ainakaan hyvin.
Aikanaan tallin lämpöwebastoa ihmettelin kunnes keksin vian ja sen jälkee toiminu riittävästi
Aikanaan tallin lämpöwebastoa ihmettelin kunnes keksin vian ja sen jälkee toiminu riittävästi
Re: Webaston vs eberin kestävyys
Rovaniemellä on kaveri joka korjailee noita ohjainkortteja. Tuli tutuksi bemaripiireissä...käsittääkseni korjas todella hyvin noita kortteja.
jaa, olisko toi muuttanut, ennen sillä oli paikat Salo/Rovaniemi, mutta täältä löytyy:
http://www.autoelektro.fi/
-Sup
jaa, olisko toi muuttanut, ennen sillä oli paikat Salo/Rovaniemi, mutta täältä löytyy:
http://www.autoelektro.fi/
-Sup
Re: Webaston vs eberin kestävyys
Mulla meni vm. 2004 5 kW:n bensa-Eberistä ohjainyksikkö reilun neljän vuoden käytön jälkeen. Uusi ohjainyksikkö kestikin sitten seitsemän vuotta, kunnes siihenkin tuli vikaa. Palopuhaltimen maadoitus kuulemma mätänee/palaa ajan saatossa piirikortilta pois ja palopuhallin ei enää ota tarpeeksi kierroksia ja lämmitin ei edes yritä käynnistyä. Lämmitinhän testaa kaiken mahdollisen ennen polttoprosessin käynnistämistä, koska kaiken pitää pelata just eikä melkein, kun leikitään bensiinin ja tulen kanssa. Maadoitusvian tapauksessa vikakoodi viittaa palopuhaltimeen. Huonompi korjaamo vaihtaa ensin palopuhaltimen ja kun sekään ei auta, menee myös ohjainyksikkö vaihtoon.
Tällä kertaa Finnklima ei enää vaihtanut mitään, vaan veti palopuhaltimen moottorille erillisen maadoituksen (ja laskutti vain parin tunnin työn
). Tuolla on Eber on pelittänyt tämän talven ja lähtee aina laakista tulille.
Eli ainakin vanhemmissa 5 kW:n bensa-Ebereissä on tällainen tyyppivika, joka voidaan siis ratkaista useammallakin tavalla.
Tällä kertaa Finnklima ei enää vaihtanut mitään, vaan veti palopuhaltimen moottorille erillisen maadoituksen (ja laskutti vain parin tunnin työn

Eli ainakin vanhemmissa 5 kW:n bensa-Ebereissä on tällainen tyyppivika, joka voidaan siis ratkaista useammallakin tavalla.
Re: Webaston vs eberin kestävyys
Samalla kysäisen tässä, kun kestävyydestä puhutaan, niin mistä voi johtua ettei 1.8 TDCI vm 2009 focuksen eber lähde käyntiin kovilla pakkasilla (-22-30 astetta) vasta, kun 2-4 kerralla, kun laittaa valikosta "active now"...?
pakkasta, kun oli vähemmän, niin toimi ajastimella hienosti ja oli lämmin, kun autoon meni.
Selvennysta: painan "active now" painiketta ja eber yrittää käynnisty ilmeisesti, kun muutaman sekunnin kuuluu pohina, sitten loppuu ja kuuluu taas uudestaan ja loppuu, sitten sammuukin näytöstä valo ja lukee "off".
Pumppu ei pidä minkäänlaista ääntä. Kolmannella kerralla pumppu nakutti todella tiheään tahtiin muutaman sekunnin ja sitten lähti eber päälle ja nakutus rahuhoittu.
Tämä on käynyt nyt 2 kertaa ja toisella kerralla akku oli laturissa samaan aikaan, kun yritin eberiä käyntiin, eli ei pitäisi johtua akustakaan?
Mondeossa on webasto ja lähtenyt aina päälle ensimmäisellä kerralla. (jälkiasennetu)
pakkasta, kun oli vähemmän, niin toimi ajastimella hienosti ja oli lämmin, kun autoon meni.
Selvennysta: painan "active now" painiketta ja eber yrittää käynnisty ilmeisesti, kun muutaman sekunnin kuuluu pohina, sitten loppuu ja kuuluu taas uudestaan ja loppuu, sitten sammuukin näytöstä valo ja lukee "off".
Pumppu ei pidä minkäänlaista ääntä. Kolmannella kerralla pumppu nakutti todella tiheään tahtiin muutaman sekunnin ja sitten lähti eber päälle ja nakutus rahuhoittu.
Tämä on käynyt nyt 2 kertaa ja toisella kerralla akku oli laturissa samaan aikaan, kun yritin eberiä käyntiin, eli ei pitäisi johtua akustakaan?
Mondeossa on webasto ja lähtenyt aina päälle ensimmäisellä kerralla. (jälkiasennetu)