Webaston vs eberin kestävyys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Keke61
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Joulu 2015 23:10

Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja Keke61 »

Mondeosta (2009, diesel) meni jo toinen webasto rikki. Ohjainvika, joten koko laite vaihtoon. Nythän voisi vaihtaa merkkiä ja laittaa eberin. Onko kokemuksia laitteiden eroista kestoiän suhteen?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Eikö siihen voi vaihtaa ohjain yksikköä pelkästään jos muuten ehjä? Ebay saksa tai jotain...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kaikki ne aikanaan hajoo ja vaikkei käyttäiskään,lisälämmittimissä kaiken pitää olla ok muuten ei kauaa toimi ei ainakaan hyvin.
Aikanaan tallin lämpöwebastoa ihmettelin kunnes keksin vian ja sen jälkee toiminu riittävästi
Supra
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Marras 2015 09:36

Re: Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja Supra »

Rovaniemellä on kaveri joka korjailee noita ohjainkortteja. Tuli tutuksi bemaripiireissä...käsittääkseni korjas todella hyvin noita kortteja.

jaa, olisko toi muuttanut, ennen sillä oli paikat Salo/Rovaniemi, mutta täältä löytyy:

http://www.autoelektro.fi/

-Sup
JiiHoo
Viestit: 441
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mulla meni vm. 2004 5 kW:n bensa-Eberistä ohjainyksikkö reilun neljän vuoden käytön jälkeen. Uusi ohjainyksikkö kestikin sitten seitsemän vuotta, kunnes siihenkin tuli vikaa. Palopuhaltimen maadoitus kuulemma mätänee/palaa ajan saatossa piirikortilta pois ja palopuhallin ei enää ota tarpeeksi kierroksia ja lämmitin ei edes yritä käynnistyä. Lämmitinhän testaa kaiken mahdollisen ennen polttoprosessin käynnistämistä, koska kaiken pitää pelata just eikä melkein, kun leikitään bensiinin ja tulen kanssa. Maadoitusvian tapauksessa vikakoodi viittaa palopuhaltimeen. Huonompi korjaamo vaihtaa ensin palopuhaltimen ja kun sekään ei auta, menee myös ohjainyksikkö vaihtoon.

Tällä kertaa Finnklima ei enää vaihtanut mitään, vaan veti palopuhaltimen moottorille erillisen maadoituksen (ja laskutti vain parin tunnin työn :) ). Tuolla on Eber on pelittänyt tämän talven ja lähtee aina laakista tulille.

Eli ainakin vanhemmissa 5 kW:n bensa-Ebereissä on tällainen tyyppivika, joka voidaan siis ratkaista useammallakin tavalla.
Juudasman
Viestit: 165
Liittynyt: 16 Heinä 2013 16:24

Re: Webaston vs eberin kestävyys

Viesti Kirjoittaja Juudasman »

Samalla kysäisen tässä, kun kestävyydestä puhutaan, niin mistä voi johtua ettei 1.8 TDCI vm 2009 focuksen eber lähde käyntiin kovilla pakkasilla (-22-30 astetta) vasta, kun 2-4 kerralla, kun laittaa valikosta "active now"...?

pakkasta, kun oli vähemmän, niin toimi ajastimella hienosti ja oli lämmin, kun autoon meni.

Selvennysta: painan "active now" painiketta ja eber yrittää käynnisty ilmeisesti, kun muutaman sekunnin kuuluu pohina, sitten loppuu ja kuuluu taas uudestaan ja loppuu, sitten sammuukin näytöstä valo ja lukee "off".

Pumppu ei pidä minkäänlaista ääntä. Kolmannella kerralla pumppu nakutti todella tiheään tahtiin muutaman sekunnin ja sitten lähti eber päälle ja nakutus rahuhoittu.

Tämä on käynyt nyt 2 kertaa ja toisella kerralla akku oli laturissa samaan aikaan, kun yritin eberiä käyntiin, eli ei pitäisi johtua akustakaan?

Mondeossa on webasto ja lähtenyt aina päälle ensimmäisellä kerralla. (jälkiasennetu)
Vastaa Viestiin