Sivu 1/1
2.0 ohc sierran kaasarin kanssa ongelmaa
Lähetetty: 06 Maalis 2006 20:31
Kirjoittaja riessa
Eli auto sierra 2.0 ohc weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Ongelmana on että auto käynnistyy erittäin huonosti, käynnistyy sekunniksi ja sammuu. Ja jos saa jäämään käyntiin, niin heti jos hipaseekin kaasua niin sammuu taas. Missäköhän vika?
Bensaa tulee kaasarille hyvin, otin letkun irti ja 10 sek. starttauksen aikana (mekaaninen)pumppu työnsi ainakin desin bensaa.
Itelleni ei toi kaasarin toiminta ole ihan tuttua niin voisiko joku ehdotella mistä alkaa etsiä vikaa.
Lähetetty: 06 Maalis 2006 20:33
Kirjoittaja Jaakko85
Toimiiko ryyppy? Pysyykö käynnissä jos pumppaat kaasua?
Lähetetty: 06 Maalis 2006 21:04
Kirjoittaja turbiiniriesa
oletko katsonu et suuttimien reijät on auki>tyhjäkäynti ja pääsuuttimet.
vois olla jotain roskaa niissä ja bensa ei kule kunnolla niiden läpi.
Lähetetty: 06 Maalis 2006 21:05
Kirjoittaja janzamar
Mulla tekee justiinsa samaa,mutta vain kylmänä.
Sitten kun on muutaman starttauksen tehnyt niin ei kun ajelee,onkos tuossa lämmöllä eroa eli tekeekö koko ajan siis?
Lähetetty: 06 Maalis 2006 21:34
Kirjoittaja evolution
kannattaa tarkistaa ekana että se ryyppyläpän vivusto ei jumita.
siellä automaattiryypyn kotelossa mihin menee vesi(tai sähkö) on se akseli mikä sieltä tulee ulos laakeroitu siihen kaasarin kanteen jonkin sortin teflon holkilla ja se tuppaa jumittamaan siellä.
toi jumittaminen ainakin tekee tuon tyyppistä vikaa kun se läppä ei aukea kun kierrokset nousee ja silloin se tumppaa sen koneen liian bensan takia
Lähetetty: 07 Maalis 2006 17:26
Kirjoittaja riessa
Eli autossa on manuaaliryyppy ja ryyppy pelittää, ilman ryyppyä ei pysy käynnissä ku ihan lämpimänä. Kylmänä ilman lohkolämppärin käyttöä ei käynnisty ryypylläkään.
Kaasari on mallia DFTH 30-34 3A1
Avasin kaasarin kannen ja kohokammio näytti ihan puhtaalta. Ja sit kaksi keskimmäistä suutinta siinä kurkkujen välissä otin irti ja ne oli kanssa puhtaita. Niitä kahta reunimmaista en irrottanut kun en tiennyt mitä ne tekee. Kaasarin toiminta on siis mulle vähän (vielä toistaiseksi) utopiaa. Moottorin ollessa sammuneena vain kurkkuun, johon ryyppy vaikuttaa, tuli bensaa kun kääntelin sitä vipua mitä kaasuvaijeri vetää.
Tehoventtiilin kalvo oli revennyt reunasta, ei kuitenkaan läpi vaan siten, että kalvon sisään oli päässyt ilmaa ja ilmeisesti bensaa. Eli kalvo on siis kahdesta kumipalasta yhteen liimattu kokonaisuus jossa keskellä metallinen vaippa. Liimaussauma oli yhdestä kohtaa kalvon sivulta noin millin verran auki. En tiedä vaikuttaako tämä, kaipa se on kuitenkin hyvä uusia. Mitä tämä venttiili sitten tekee niin sitä en tiedä, kuten en myöskään tiedä mitä sen viereinen, olikohan Haynesin mukaan joku kiihdytyspumppu, tekee.
Kun olin laittanut kaasarin takas kiinni, pysyi auto käynnissä noin minuutin ja vastasi hyvin kaasuun, ei tukehtunut ja otti nätisti kierroksia. Minuutin kuluttua kuitenkin siis taas tukehtui ja oireili taas samalla tavalla.
Ei pysy käynnissä vaikka pumppailee kaasua, sammuu heti jos hipaseekin kaasua.
Aikaisemmin ollut sellaista vikaa että kaasu on palautunut erittäin hitaasti eli kun nostanut ajossa jalan kaasulta niin kestää n. 5 sek että kierrokset tippuvat. En tiedä onko samaan asiaan liittyvää.
No kaipa tässä taas tarpeeks tilitystä. Ehkä jollekin tulee lisää ideoita mikä voisi olla.
Mistä löytyisi tarkemmat räjäytyskuvat kaasarista, haynesin kuva on aika mitäänsanomaton.
Lähetetty: 07 Maalis 2006 18:23
Kirjoittaja janzamar
http://www.piercemanifolds.com/products.htm
tuolla on räjäytyskuvia,ja jos siellä joku kalvo on rikki niin varmasti toimii vähintään huonosti.
Jos ollenkaan..

Lähetetty: 08 Maalis 2006 16:39
Kirjoittaja riessa
Kiitti tosta räjäytyskuvalinkistä, löyty ainaki tarpeeks lähelle samanlainen kaasari vaik ei ihan vastaavaa.
Pitää kokeilla tota tehoventtiilin kalvon uusimista, ehkä se on se. Ihmetyttää vaan et miks se toimi sen minuutin ja sit taas rupes kettuilemaan.Pitää mennä räveltää kuhan ehdin.
Lähetetty: 15 Maalis 2006 12:32
Kirjoittaja frodisti
tarkista ettei koho mee jumiin!! löytyi itseltä vika sieltä lukuisten purkujen jälkeen!!