2.0 ohc sierran kaasarin kanssa ongelmaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

2.0 ohc sierran kaasarin kanssa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja riessa »

Eli auto sierra 2.0 ohc weberin 2-kurkkuisella kaasarilla. Ongelmana on että auto käynnistyy erittäin huonosti, käynnistyy sekunniksi ja sammuu. Ja jos saa jäämään käyntiin, niin heti jos hipaseekin kaasua niin sammuu taas. Missäköhän vika?

Bensaa tulee kaasarille hyvin, otin letkun irti ja 10 sek. starttauksen aikana (mekaaninen)pumppu työnsi ainakin desin bensaa.

Itelleni ei toi kaasarin toiminta ole ihan tuttua niin voisiko joku ehdotella mistä alkaa etsiä vikaa.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Toimiiko ryyppy? Pysyykö käynnissä jos pumppaat kaasua?
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

oletko katsonu et suuttimien reijät on auki>tyhjäkäynti ja pääsuuttimet.
vois olla jotain roskaa niissä ja bensa ei kule kunnolla niiden läpi.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mulla tekee justiinsa samaa,mutta vain kylmänä.
Sitten kun on muutaman starttauksen tehnyt niin ei kun ajelee,onkos tuossa lämmöllä eroa eli tekeekö koko ajan siis?
ei sieltä mitään junia t...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kannattaa tarkistaa ekana että se ryyppyläpän vivusto ei jumita.

siellä automaattiryypyn kotelossa mihin menee vesi(tai sähkö) on se akseli mikä sieltä tulee ulos laakeroitu siihen kaasarin kanteen jonkin sortin teflon holkilla ja se tuppaa jumittamaan siellä.

toi jumittaminen ainakin tekee tuon tyyppistä vikaa kun se läppä ei aukea kun kierrokset nousee ja silloin se tumppaa sen koneen liian bensan takia
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Eli autossa on manuaaliryyppy ja ryyppy pelittää, ilman ryyppyä ei pysy käynnissä ku ihan lämpimänä. Kylmänä ilman lohkolämppärin käyttöä ei käynnisty ryypylläkään.

Kaasari on mallia DFTH 30-34 3A1

Avasin kaasarin kannen ja kohokammio näytti ihan puhtaalta. Ja sit kaksi keskimmäistä suutinta siinä kurkkujen välissä otin irti ja ne oli kanssa puhtaita. Niitä kahta reunimmaista en irrottanut kun en tiennyt mitä ne tekee. Kaasarin toiminta on siis mulle vähän (vielä toistaiseksi) utopiaa. Moottorin ollessa sammuneena vain kurkkuun, johon ryyppy vaikuttaa, tuli bensaa kun kääntelin sitä vipua mitä kaasuvaijeri vetää.

Tehoventtiilin kalvo oli revennyt reunasta, ei kuitenkaan läpi vaan siten, että kalvon sisään oli päässyt ilmaa ja ilmeisesti bensaa. Eli kalvo on siis kahdesta kumipalasta yhteen liimattu kokonaisuus jossa keskellä metallinen vaippa. Liimaussauma oli yhdestä kohtaa kalvon sivulta noin millin verran auki. En tiedä vaikuttaako tämä, kaipa se on kuitenkin hyvä uusia. Mitä tämä venttiili sitten tekee niin sitä en tiedä, kuten en myöskään tiedä mitä sen viereinen, olikohan Haynesin mukaan joku kiihdytyspumppu, tekee.

Kun olin laittanut kaasarin takas kiinni, pysyi auto käynnissä noin minuutin ja vastasi hyvin kaasuun, ei tukehtunut ja otti nätisti kierroksia. Minuutin kuluttua kuitenkin siis taas tukehtui ja oireili taas samalla tavalla.

Ei pysy käynnissä vaikka pumppailee kaasua, sammuu heti jos hipaseekin kaasua.

Aikaisemmin ollut sellaista vikaa että kaasu on palautunut erittäin hitaasti eli kun nostanut ajossa jalan kaasulta niin kestää n. 5 sek että kierrokset tippuvat. En tiedä onko samaan asiaan liittyvää.

No kaipa tässä taas tarpeeks tilitystä. Ehkä jollekin tulee lisää ideoita mikä voisi olla.

Mistä löytyisi tarkemmat räjäytyskuvat kaasarista, haynesin kuva on aika mitäänsanomaton.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.piercemanifolds.com/products.htm
tuolla on räjäytyskuvia,ja jos siellä joku kalvo on rikki niin varmasti toimii vähintään huonosti.
Jos ollenkaan.. :wink:
ei sieltä mitään junia t...
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Kiitti tosta räjäytyskuvalinkistä, löyty ainaki tarpeeks lähelle samanlainen kaasari vaik ei ihan vastaavaa.
Pitää kokeilla tota tehoventtiilin kalvon uusimista, ehkä se on se. Ihmetyttää vaan et miks se toimi sen minuutin ja sit taas rupes kettuilemaan.Pitää mennä räveltää kuhan ehdin.
frodisti
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Maalis 2006 11:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja frodisti »

tarkista ettei koho mee jumiin!! löytyi itseltä vika sieltä lukuisten purkujen jälkeen!!
Vastaa Viestiin