Onko Fiesta mallista pahaa sanottavaa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mien74
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Loka 2015 12:06

Onko Fiesta mallista pahaa sanottavaa?

Viesti Kirjoittaja mien74 »

Kiikarissa olisi pari-kolme vuotta Fiestat. Eli sellaista pientä, viistoperäinen auto hakusessa.
Onko yllä mainittu mallista mitään pahaa sanottavaa? Joutuuko jakohihna, jarrut ja sun muut kuluvat osat vaihtaa nopeammin kuin muut merkit? Entäs ns.tee-se-itse huoltojen helpous? Esim.ajovalo polttimoiden vaihdot.
tuomo.h
Viestit: 87
Liittynyt: 26 Tammi 2011 09:02
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: Onko Fiesta mallista pahaa sanottavaa?

Viesti Kirjoittaja tuomo.h »

Empä löydä kyllä pahaa sanottavaa. Pirun hyviä ja ketteriä ajaa, tuntuu tavallaan hyvällä tavalla kokoistaan isommalta.

Meinaan sitä et tommosella ajelee vähän pidempääkin matkaa ihan mielellään, rengasmelua lukuun ottamatta mut ei sekään sopivalla rengastuksella kovin pahaa ole.

Huoltaminen itse ei eroa muista, ei mitään ihmeellistä. Toki esim. tuon ecoboost moottorin jakopäätä en välttämättä lähtis itse ropaamaan, mut siinä vaihtoväli 200tkm/10v. Se on öljykylvyssä uiva jakopää.

Käy ihmeessä jossain koeajamassa, tuohan muuttui juuri -13 vuonna. Oliko mielessä tuo -09 - 12 mallinen vai facelift?

Tuommosesta -10 mallin 1,6 bensa fiestasta ei ole kokemusta kuin pari viikkoa, mutta siitä lähti silloin ajatus et semmonen vielä tulee.

Kuulemma tuo olis ollut alkujaan huoltovapaa, mut olis sitten asiakkaiden mielenrauhan takaamiseksi muutettu noin. (Myyjältä kuultua)

Melko vähän näistä uudemmista fiestoista kuuluu täällä foorumillakaan vaikka niitä liikenteessä paljon näkeekin. Tuota voisi ehkä pitää hyvänäkin asiana.


Puh
Kuga -08 2.0tdci Titanium

Fiesta -13 1.0EcoBoost Titanium
Mondeo -01 2.5v6 Ghia
Mondeo -01 2.5v6 Trend
Focus -99 1.6 Ambiente
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Onko Fiesta mallista pahaa sanottavaa?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Juuri vaihdettu -11 vuoden 1.6 Fiesta uudempaan Ecoboostiin. Vanha kerkesi olla meillä 3 vuotta ja 35 tkm. Ei mitään vikoja, ei edes ajovalojen polttimon vaihtoja. Miinusta voisi sanoa hintavista merkkihuolloista, joten osaavalle tee-se-itse miehelle/naiselle varmasti syntyy säästöjä.
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Onko Fiesta mallista pahaa sanottavaa?

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Fiesta Titanium ollut reilun vuoden uudesta asti 80 hv bensakoneella. Eipä ole mitään ongelmia ollut. Edellisellä vm. 05 ajettiin reilu 50 tkm (60-120 tkm), eikä mitään mainittavia vikoja, ainoa vika taisi olla jarrunestesäiliön vuoto, joka saatiin fixattua.
Kyllä noita uskaltaa suositella :)
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Vastaa Viestiin