TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Intruder
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Syys 2015 11:40

TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Viesti Kirjoittaja Intruder »

Ford Transit 2004 2.4 Duratorq DI (92kW) kevyt kuorma-auto ilman nopeudenrajoitinta ei kulje kunnolla, 1-3 vaihteilla toimii normaalisti n.3000 kierrokseen asti jonka jälkeen tehot "puolittuu" ja kiihtyy laiskasti siitä eteenpäin välillä hetkittäin ikäänkuin yrittää nykiä täydelle teholle, isommilla vaihteilla kuormitaessa samat oireet, mutta hyytyy jo n.2400 kierrosalueella eikä kulje kaasu pohjassa kuin juuri ja juuri 120 km/h. Auto ollut tutkittavana Diesel korjaamolla Syöttöpumpun ajoitus tarkastettu/säädetty kohdilleen ja auton sekä pumpun ohjausboksista luettu vikakoodit ei minkäänlaisia vikakoodeja ollut. EGR toimii moitteetta ja nafta/ilman suodattimet vaihdettu sekä Forte polttoainejärjestelmän puhdistus tehty ja ei mitään vaikutusta. Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia ollut, tuolle korjaamolle ei ollut tälläistä tapausta vielä ennen ullut vastaan ja eivät löytäneet vikaa :evil: Vinkkejä otetaan vastaan!
Hmort
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Marras 2015 20:19

Re: TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Mulla ainakin oli MAP anturi likainen ja teki samanlaista 1,2,3 aika normaali tehot isoilla juuri noin 2500 kohdalla loppui veto...
Intruder
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Syys 2015 11:40

Re: TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Viesti Kirjoittaja Intruder »

OK, pitää katsoa sen kunto, se on ilmeisesti siinä välijäähdyttimen letkussa oleva anturi.
Jusape
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Marras 2025 08:48

Re: TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Viesti Kirjoittaja Jusape »

Vanha Aihe mutta itsellä samoja oireita matkailuauton kanssa. Moottorina 2.4 duratorq tddi . Selvisikö mistä tämä johtuu?
Taunusautomaatti
Viestit: 2790
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: TRANSIT 2.4 TDI TEHOT HYYTYY

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

katso se map anturin puhtaus sieltä alhaalta kummiputken välistä ja itse turbon letkujen kunto...mistä vuotaa....voi näyttää ehjältä mutta kun turbo hönkäsee painetta ajossa niin pullistuu ja repeämä aukeaa...
Jos on yli 15v niin suuri todennäköisyys että halki....
Vastaa Viestiin