Morjens.
Haun kanssa yritin etsiä tietoa että onko porukka saanut kyseiseen automallin toimimaan jonkun muun ohjauksen eberiin?
Focus 2009 eberi
Re: Focus 2009 eberi
Ainakin puhelin kauko-ohjausta tuohon saa, android puhelimen vaatii.
Tuo ajotietokoneen kautta lämmittimen käyttö on kyllä melko hankala.
En tiedä tuon mokkulan nimeä, oli mm. tuolla myyntipuolella joku 1kk takaperin eikä kovin pahan hintaneinenkaan.
Tuo ajotietokoneen kautta lämmittimen käyttö on kyllä melko hankala.
En tiedä tuon mokkulan nimeä, oli mm. tuolla myyntipuolella joku 1kk takaperin eikä kovin pahan hintaneinenkaan.
Kuga -08 2.0tdci Titanium
Fiesta -13 1.0EcoBoost Titanium
Mondeo -01 2.5v6 Ghia
Mondeo -01 2.5v6 Trend
Focus -99 1.6 Ambiente
Fiesta -13 1.0EcoBoost Titanium
Mondeo -01 2.5v6 Ghia
Mondeo -01 2.5v6 Trend
Focus -99 1.6 Ambiente
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Focus 2009 eberi
En oo varma enää noista, mutta vanhemmissa vehkeissä Eberissä oli "Fordisoitu" ohjausyksikkö siinä Eberin päässä. "Fordisoitu" tahtoo sanoa, että modattu ymmärtämään ensisijassa Fordin protokollaa, ja Eberin protokollasta (KWP-2000) oli jätetty kait vain se "freerunning" diagnostiikka, joka sekin toimi vain sellaisissa olosuhteissa, kun Eberi olisi voinut lähteä käyntiin (siis alle 10 astetta).
Se ulkoinen ohjausyksikkö (joissain autoissa) oli kiertovesipumpun, lämminilmapuhaltimen ja polttoainepumpun ohjaamista varten, sekä lisälogiikkaa estämään käyntiinlähtö väärissä tilanteissa.
Eberin omat kilkkeethän pelittävät kyllä "Fordisoimattoman" kanssa, ja käynnistys ja "enablointi" ovat virtanaruja ilman mitään protokollia. Ne toimivat sekä "Fordisoiduissa" että "Fordisoimattomissa".
Uudemmat Eberit taitavat osata CANin, joten en osaa sanoa. Joka tapauksessa "käskykoodit" lienevät erilaiset, ellei Ford ole tehnyt täyskäännöstä ja omaksunut Eberin koodeja.
Tuo edellinen koskee siis lähinnä D5W-Z:aa ja D5W-S/SC:tä. Eikös myöhemmin Eberi vaihtunut Webastoon?
Se ulkoinen ohjausyksikkö (joissain autoissa) oli kiertovesipumpun, lämminilmapuhaltimen ja polttoainepumpun ohjaamista varten, sekä lisälogiikkaa estämään käyntiinlähtö väärissä tilanteissa.
Eberin omat kilkkeethän pelittävät kyllä "Fordisoimattoman" kanssa, ja käynnistys ja "enablointi" ovat virtanaruja ilman mitään protokollia. Ne toimivat sekä "Fordisoiduissa" että "Fordisoimattomissa".
Uudemmat Eberit taitavat osata CANin, joten en osaa sanoa. Joka tapauksessa "käskykoodit" lienevät erilaiset, ellei Ford ole tehnyt täyskäännöstä ja omaksunut Eberin koodeja.
Tuo edellinen koskee siis lähinnä D5W-Z:aa ja D5W-S/SC:tä. Eikös myöhemmin Eberi vaihtunut Webastoon?