Mondeo IV 2008 (103kW TDCI) Ilamstointi lakkasi toimimasta.
Pikahuollossa huomasivat, että kompressorin kytkin ei pure. Saman oli kertonut minulle myös OBD2 Forscan Lite.
VAihdettiin ilmastoinnin nesteet, kun ei muuta perjantaina ehtineet. Ei vaikutusta.
Testasin Forscan Litella oman autoni ja kaverini Mondeon ja eroja oli
Forscan Lite kertoo seuraavaa
ACP- Airconditionin Presure 2506 kPa. Ei muuttunut , sama ennen ja jälkeen nesteiden vaihdon.! ( Kaverin auto antoi 960 kPa)
ACPH- A/C Presure High- A/C Pressure switch: Tila Off ( kaverilla myös Off)
ACC_REQ- Air conditioning clutch - Off ( Kaverin autossa On, eli pyörii)
ACPLLP- A/C Pressure Low- A/ C Pressure indicates low pressurre Tila : Off (Kaverin autossa On.. kuuluuko olla?)
Kertooko nuo clubin tietäjille missä vika todennäköisesti piilee? Kolmannen auton vastaavat tiedot voisivat olla tarpeen.
Huoltoaika on jo varattu perjantaille, mutta haluaisin kommentit jo sitä ennen ja tietoa, ettei mene kokeilevaksi korjailuksi.
t. Sofiero
Mondeo IV ilmastointi ja Forscan Lite
Re: Mondeo IV ilmastointi ja Forscan Lite
Lähteekö flekti päälle.? Flektille tuleva ohut ohjausjohto monesti ollut poikki..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Mondeo IV ilmastointi ja Forscan Lite
Tuossa äskettäin oli aikaa hieman itse tutkia ongelmaa ja vika löytyikin heti. Olin ihmetellyt tuota 2505 kPa painetta, koska se oli liian vakaa ja ei ole mutenkaan mahdollinen. Ilmastointilinjan paineanturilta lähtevä johto olikin yhdeltä harmaalta karvaltaan poikki niin että muovikuorikin oli rikki. (Jonkin tiedon mukaan ko johto saattaa olla vain sisäisestikin poikki.. oliko tällä foorumilla vai ulkomaisella en muista.)
Johdon päät yhteen, auto käyntiin ja johan alkoi viileää ilmaa pukkaamaan.
Forscan alkoi näyttämään paineeksi 960 kpa ja likkuvaa arvoa, kytkin kiinni ON ja paineen alaraja ON.
Ei mennyt hukkaan OBD palikan hankinta. Lisäksi foorumeilta kyllä saa aika hyvin vihiä näistä tyyppivioista. Lisäksi diagnosoinnin kannalta oli olennaista, että sain mitattua kaverin Mondeosta samat tiedot verrokiksi.
reg Sofiero
Johdon päät yhteen, auto käyntiin ja johan alkoi viileää ilmaa pukkaamaan.
Forscan alkoi näyttämään paineeksi 960 kpa ja likkuvaa arvoa, kytkin kiinni ON ja paineen alaraja ON.
Ei mennyt hukkaan OBD palikan hankinta. Lisäksi foorumeilta kyllä saa aika hyvin vihiä näistä tyyppivioista. Lisäksi diagnosoinnin kannalta oli olennaista, että sain mitattua kaverin Mondeosta samat tiedot verrokiksi.
reg Sofiero