Mk1 sytytys puolen ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Mk1*
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Elo 2015 18:57

Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja Mk1* »

Tuli hommattua mk1fiesta,1981, 1,0
Autohyvässä kunnossa Ja meni leimasta läpi kerralla auto käy nätisti Ja päivän verran ajelin Ja Nyt Ei lähe käyntii, starttaa hyvin gasoa laitettu kaasarii eikä sano mitää.
Tulpat,tulpanjohdot,virranjakajan kansi, pyöriä vaihdettu. Liekö ongelma Puolassa vai ohjain yksikössä? Mistä löytyis kyseisiä vempeleitä ?
Olikos kärjellinen vai kärjetön systeemi? Viisaammat jeesatkaa
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Kärjellinen. Niitä kattelisin seuraavaksi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Mk1* kirjoitti:Tulpat,tulpanjohdot,virranjakajan kansi, pyöriä vaihdettu. Liekö ongelma Puolassa vai ohjain yksikössä?
Tarkista että tuleeko se kipinä kaikkiin pyttyihin.

Vaikka jännitteenkoetinkynällä eli semmoisella mitä ei tökitä mihinkään vaan pidetään johdon päällä.. kyllä sekin näyttää jos tulpan johdossa menee sähkö.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Katkojankärjet uusiksi ja jos ei tuu senkään jälkeen niin puola sitten ei siinä paljon muuta osia olekkaan,kato nyt ensin kummiskin että on jokapaikassa johdot kunnossa
Mk1*
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Elo 2015 18:57

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja Mk1* »

Kaveri epäili että ollut kärjellinen Mutta muutettu kärjettömäksi itsehän En ymmärrä sähköpuolesta mitään
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Voi olla sitte että on vaihdettu mk2 jakaja, jos se on tämän näköinen.
Kuva
Tai sitten sielä on joku lumenitioni, fireball, tmv muunnossarja.

Jos jakaja on tuon näköinen, niin sen kyljes olevaan mustaan laatikkoon pitäis tulla virta(muistaakseni puolan plussasta) ja maa, ja yks johto lähtee puolan miinukseen.
Ja kun tuon laatikon ottaa pois niin jakajasta paljastuvien 2 johdon/liittimen välillä pitäis olla yhteys toisiinsa. Jos ei ole niin tarviit toisen jakajan.
Jos se laatikko/boxi on rikki, niin uus löytyy mk2 fiestasta, 1.1 ja vuosimalli -84->88. Samaten jakaja.

Lämpeekö puola kun starttailee? Tuleeko puolalle virtaa?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
tursas
Viestit: 4120
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja tursas »

Xanthe_ kirjoitti: Tarkista että tuleeko se kipinä kaikkiin pyttyihin.

Vaikka jännitteenkoetinkynällä eli semmoisella mitä ei tökitä mihinkään vaan pidetään johdon päällä.. kyllä sekin näyttää jos tulpan johdossa menee sähkö.
Sieltä on turha sokkona vaihdella mitään, ellet sinä tai kaverisi edes viitsi/osaa testata niitä kipinöitä sytkäpiuhoista tai puolasta virranjakajaan vaikka tällä..
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000017037/

Testaamisen jälkeen pääsee sitten eteenpäin 100:aan muuhun vikavaihtoehtoon riippuen tuloksesta.
Ei kipinää:
- Otetaan nyt ensimmäisenä se, että akku on vähän tyhjä, koittakaa apukaapeleilla tai työntäkää käyntiin...
Kipinää tulee:
- Tulpat märät 8-)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Tessu
Viestit: 1850
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mk1 sytytys puolen ongelma

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jep puola ja tuo ohjainyksikkö on menny mullakin Valencia Escossa sieltä löytyy samat osat ja myöskin Orioneissa oli.
Nyt vaan semmone sälli katsomaan joka ymmärtää,en mä noista itekkään mitää nuorempana ymmärtäny ja uusista autoista ei enää tarvikkaan kun ei voi mitää tehdäkkää heh
Vastaa Viestiin