2005 Zetec 1.8 kaasuläpän asentoanturi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

2005 Zetec 1.8 kaasuläpän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Terve,

Tourneo on muuttunut laiskemmaksi (liekö mahdollista...) ja tasaisella vauhdilla tuntuisi välillä menevän tehottomaksi ja sitten taas piristyvän. Torque ei näytä vikakoodeja, mutta tänään huomasin että kaasuläpän asentoanturi on aina 20% eikä mene koskaan nollille. Kaasu pohjassa se menee 93% tienoille ja vaeltelee...

Noilla oireilla kaasuläpän anturi voisi olla viallinen? Jostain brittifoorumilta poimin tiedon että sinne on mahdollista asentaa väärä anturi joka sitten näyttää hieman vääriä arvoja koko ajan. Kuulostaako kellekään tutulta?

t.Ville
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 2005 Zetec 1.8 kaasuläpän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Anturi vaihdettu, ei auttanut.

Nyt pitäisi katsoa tuota lisäilmaluistia (idle speed control valve) josta juttua mm. täällä.

http://sammo303.blogspot.fi/2010/12/for ... e.html?m=1

Pääseekö tuohon käsiksi ilman imusarjan purkamista? Ei huvittaisi kaikkia tiivisteitä vaihtaa siinä operaatiossa. Tuohon toiseen pulttiin pääsen koskemaan, mutta toinen on kyllä hankalassa paikassa.
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 2005 Zetec 1.8 kaasuläpän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Anturi vaihdettu, ei auttanut.

Nyt pitäisi katsoa tuota lisäilmaluistia (idle speed control valve) josta juttua mm. täällä.

http://sammo303.blogspot.fi/2010/12/for ... e.html?m=1

Pääseekö tuohon käsiksi ilman imusarjan purkamista? Ei huvittaisi kaikkia tiivisteitä vaihtaa siinä operaatiossa. Tuohon toiseen pulttiin pääsen koskemaan, mutta toinen on kyllä hankalassa paikassa.
Kyytsis
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Loka 2008 17:48

Re: 2005 Zetec 1.8 kaasuläpän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Tein laiskan putsauksen, eli löysäsin kaasuläpälle menevän putken klemmarit, kone käyntiin ja kun lämmennyt niin putki irti kaasuläpältä. Sitten vaan kaasuläpän vierestä wd40 sisään pienissä erissä. Kesti hetken ja käynti siistiytyi, enää kierrokset ei dippaa kun rattia kääntelee tai kun tiputtaa kierrokset tyhjäkäynnille.
Vastaa Viestiin