Mk1 Mondeoon jarru remppa eteen.
Mk1 Mondeoon jarru remppa eteen.
Autossa on ruvennut kuulumaan kovaa rohinaa etujarrusta joka kuuluu varsinkin hitaasti ajettaessa. Pieni rohina jää myös jarrutuksen jälkeen käännyttäessä mutta lähtee piaan pois.
Kannattaako kokemattoma ruveta itse väsäämään vai viedä suosiolla korjaamolle? Ei kait ole kauhean paha rasti itse vaihtaa kunhan saa ohjeita.
Kannattaako kokemattoma ruveta itse väsäämään vai viedä suosiolla korjaamolle? Ei kait ole kauhean paha rasti itse vaihtaa kunhan saa ohjeita.
Ok. Onko motonet hyvä paikka hankkia tarvikkeet?
JARRUPALASARJA FORD MONDEO 93--00
Mondeo eteen jos ilman johtoa (ei V6/4x4). . . . . . . . . 22-1435 24.89
vai
Mondeo eteen varoittimella (ei V6/4x4). . . . . . . . . . . 22-1436 27.58
mitä eroa noilla on?
JARRULEVYT FORD MONDEO 93--00
Hinta / 1 kpl.
Mondeo Eteen JÄÄHD (Ø260mm, ei V6/4x4-15"/4x4-16"). . . . . 22-5092 29.00 ??? x2
Tarviiko muuta? Mitäs noi asennus sarjat on mitä tuolla myydään kans? esim:
ASENNUSSARJA JARRUKENGILLE FORD MONDEO 93--00
Sisältää kahden pyörän tarpeet
Mondeo (Ø=9"/ei ABS/4WD/V6=levyt). . . . . . . . . . . . . 23-0732 12.00 ???
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE FORD MONDEO 93--00
Sisältää kahden pyörän tarpeet
Mondeo Eteen (ei V6). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1187 6.90 ???
aapuava
JARRUPALASARJA FORD MONDEO 93--00
Mondeo eteen jos ilman johtoa (ei V6/4x4). . . . . . . . . 22-1435 24.89
vai
Mondeo eteen varoittimella (ei V6/4x4). . . . . . . . . . . 22-1436 27.58
mitä eroa noilla on?
JARRULEVYT FORD MONDEO 93--00
Hinta / 1 kpl.
Mondeo Eteen JÄÄHD (Ø260mm, ei V6/4x4-15"/4x4-16"). . . . . 22-5092 29.00 ??? x2
Tarviiko muuta? Mitäs noi asennus sarjat on mitä tuolla myydään kans? esim:
ASENNUSSARJA JARRUKENGILLE FORD MONDEO 93--00
Sisältää kahden pyörän tarpeet
Mondeo (Ø=9"/ei ABS/4WD/V6=levyt). . . . . . . . . . . . . 23-0732 12.00 ???
ASENNUSSARJA JARRUPALOILLE FORD MONDEO 93--00
Sisältää kahden pyörän tarpeet
Mondeo Eteen (ei V6). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1187 6.90 ???
aapuava
Jos sulla on siinä mondeossa varusteena se että syttyy mittaristoon (tai minne lie?) valo kun jarrupalat on kuluneet loppuun niin silloin tarvit nuo varoittimella olevat ja jos ei ole "varoitussysteemia" eli toisinsanoen paloille ei mene mitään sähköjohtoja niin tarvit nuo ilman varoitinta olevat. Varman päälle jos haluaa tehdä niin kannattaa ostaa ne tiivistekumit siihen satulaan/mäntään, saattaa olla pölysuoja paskana ja sitten pitää lähtä taas kesken työn kauppaan kädet paskassa (tai sitten ns. klassiset eli lauantai ilta tai kello yli viis ja varaosaliikkeet kiinni..) . 

Voiko remonttia muuna aikana edes tehdäkään?Jaakko85 kirjoitti:Varman päälle jos haluaa tehdä niin kannattaa ostaa ne tiivistekumit siihen satulaan/mäntään, saattaa olla pölysuoja paskana ja sitten pitää lähtä taas kesken työn kauppaan kädet paskassa (tai sitten ns. klassiset eli lauantai ilta tai kello yli viis ja varaosaliikkeet kiinni..) .

- Mondeo -94
- Taunus -78 2.0 V6
- Taunus -78 2.0 V6
Eli onkos ne sitten nämä:
JARRUSYLINTERIT/TIIVISTESARJAT FORD MONDEO 93--00
Hinta / 1 kpl
Mondeo 1,6+ABS/1,8/2,0 --5.94 Ø20,64 (ei Wagon). . . . . . 23-4482 11.40
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA FORD MONDEO 93--00
Sisältää yhden jarrusatulan tiivistekumit
Mondeo Eteen Ø60mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6398 10.00
Kiitos infoista kaverit
JARRUSYLINTERIT/TIIVISTESARJAT FORD MONDEO 93--00
Hinta / 1 kpl
Mondeo 1,6+ABS/1,8/2,0 --5.94 Ø20,64 (ei Wagon). . . . . . 23-4482 11.40
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA FORD MONDEO 93--00
Sisältää yhden jarrusatulan tiivistekumit
Mondeo Eteen Ø60mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6398 10.00
Kiitos infoista kaverit

Juu eikun eteen vaan oli tarkoitus.
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA FORD MONDEO 93--00
Sisältää yhden jarrusatulan tiivistekumit
Mondeo Eteen Ø60mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6398 10.00
mitkäs ne sitten on tohon mäntään tarkoitetut? vai onko se tuoJaakko85 kirjoitti:
Varman päälle jos haluaa tehdä niin kannattaa ostaa ne tiivistekumit siihen satulaan/mäntään, saattaa...
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA FORD MONDEO 93--00
Sisältää yhden jarrusatulan tiivistekumit
Mondeo Eteen Ø60mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6398 10.00
No ne ovat juuri nuo.Wiljami kirjoitti:Juu eikun eteen vaan oli tarkoitus.
mitkäs ne sitten on tohon mäntään tarkoitetut? vai onko se tuo
JARRUSATULAN TIIVISTEKUMISARJA FORD MONDEO 93--00
Sisältää yhden jarrusatulan tiivistekumit
Mondeo Eteen Ø60mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-6398 10.00
Juu jarrut vaihdettu sillon ekan viikon sunnuntaina.
Homma hoitui loppujen lopuksi suht helposti ilman suurempia kummasteluja. Aikaa taisi tuhraantua semmoinen 6tuntia kaikenkaikkiaan. Suurin osa tuosta ajasta meni oikean puolen kanssa ihmetellessä ja hyviä mutterin vääntä kulmia hakiessa. Vasen puoli olikin sitten hoidettu jo huomattavasti nopeammin. Vainkeimmat taisivat olla ne ihme metallihäkkyrät jotka pitää sitä "ulompaa" jarrupalaa kiinni siinä satulassa. Tarvittiin loppujen lopuksi paria lisäkättä jotta sai kammettua ne paikoilleen... ihme älynväläys ollu auton suunnittelijalla siinä kohtaa..
Kaiken kaikkiaan aika helppo teeseitse korjaus. Mutterit eivät olleet pahemmin ruosteessa ja kaikki aukeni ihan käsivoimin... Ruuvvasin aluksi oikean keskiönkin auki kun en huomannu että se jarrulevy onkin siinä vaan renkaan omilla muttureilla kiinni ja uiskentelee vapaasti kun ne saa pois. Oli muuten harvinaisen vittumainen vaihtaa noita sylinterin kumiosia uusiin. Hermoja koeteltiin aika pitkälle siinä pölysuojan ja sen sylinterimötikän ujuttamisessa paikoilleen niin että kumpikin menee oikein eikä mitään jääväliin. Vanhat osat olivat kyllä hyvässä kunnossa enkä oo varma oisko niitä edes tarvinnu vaihtaa uusiin.. noh vaihdettu on nyt kuitenkin.
Jarrunesteen kanssa tuli kans leikittyä vähän kun ilmattiin samalla sitten jarrut. Ensituntumalta jarrut toimii hyvin, en ainakaan itse huomaa mitään puolta mista tai vastaavaa. Ainut on kumma ulvonta vasemmalta hiljaa ajettaessa ja jarruttaessa, ääni tulee ja menee sattuman varaisesti. Pitää varmaan ottaa auki uudestaan ja kattoa että kaikki on suorassa. Tai onkos kellään idea mikä vois olla kyseessä. Jarrulevyjen ohjeessa luki että saattaa mennä pari viikkoa ennen kuin jarruttaa kunnolla, liekkö sitten vaan jotain säilytys öljyjä jäänyt tms.
Kiitos avusta kaikille
ja hyvää kevättä!
Homma hoitui loppujen lopuksi suht helposti ilman suurempia kummasteluja. Aikaa taisi tuhraantua semmoinen 6tuntia kaikenkaikkiaan. Suurin osa tuosta ajasta meni oikean puolen kanssa ihmetellessä ja hyviä mutterin vääntä kulmia hakiessa. Vasen puoli olikin sitten hoidettu jo huomattavasti nopeammin. Vainkeimmat taisivat olla ne ihme metallihäkkyrät jotka pitää sitä "ulompaa" jarrupalaa kiinni siinä satulassa. Tarvittiin loppujen lopuksi paria lisäkättä jotta sai kammettua ne paikoilleen... ihme älynväläys ollu auton suunnittelijalla siinä kohtaa..

Kaiken kaikkiaan aika helppo teeseitse korjaus. Mutterit eivät olleet pahemmin ruosteessa ja kaikki aukeni ihan käsivoimin... Ruuvvasin aluksi oikean keskiönkin auki kun en huomannu että se jarrulevy onkin siinä vaan renkaan omilla muttureilla kiinni ja uiskentelee vapaasti kun ne saa pois. Oli muuten harvinaisen vittumainen vaihtaa noita sylinterin kumiosia uusiin. Hermoja koeteltiin aika pitkälle siinä pölysuojan ja sen sylinterimötikän ujuttamisessa paikoilleen niin että kumpikin menee oikein eikä mitään jääväliin. Vanhat osat olivat kyllä hyvässä kunnossa enkä oo varma oisko niitä edes tarvinnu vaihtaa uusiin.. noh vaihdettu on nyt kuitenkin.

Kiitos avusta kaikille

En tiedä mondeosta mutta itse olen sierrasta kiristänyt ihan ilman momenttiavaintakin, ei ole vielä ujeltanut tai auennut. ~50cm pitkällä avaimella kun vääntää melkein tosissaan kiinni niin ei luulisi aukeavan. Mutta aina parempi kun laittaa luotettavalla momenttiavaimella siihen oikeaan momenttiin.
Juu, mennee jo sidetopikiksi, mutta kun eka kerran elämässäni 40v+ iässä kiristin aluvanteita 110 Nm kireyteen, meinasi usko mennä: Ei kai näitä ihan mutkalle tarvi vääntää?lapazu kirjoitti:340 Nm on muuten "yllättävän" kireä.
Erään amerikkalaisen tutkimuksen mukaan ihmisillä on taipumuksena ylikiristää pienet mutterit ja pultit ja taas isot jätetään liian löysälle.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45