Jonkin verran viimepäivinä palstaa kahlanneena, olen tullut siihen tulokseen että voisi olla tuo kaksoimassavauhtipyörä mikä aiheuttaa ongelmaa, jotain muutakin häikkää autossa kyllä on, paljon...
oireita:
-Hehkutus on muutamia kertoja jäänyt "jumiin" eli hehkun valo ei sammu, ja jos käynnistää niin auto tuntuu repeävän liitoksistaan. Olen siis rämpännyt virtoja päälle pois kunnes hehku sammuu normaalisti, ja auto lähtenyt nätisti käyntiin.
-moottorin lämpötila mittari putoaa välillä nollille ja taas pomppaa normaaliin.
- kytkin pitänyt pienen äänen peruuttamaan lähtiessä, muuten kytkin toimii moitteettomasti, ei luista tms. vaihteisto toimii kuin unelma.
- Täristää pahasti tyhjäkäynnillä!!!
No eteen tuli katsastus, katsastusmies ei suostunut mittaamaan päästöjä kun kone kävi kolmella pytyllä, siittä sitten suuttimia tutkimaan, suuttimet kunnossa, tasaiset arvot. Kone oli aivan karstan peitossa, vaikka en kevyt kaasujalaltani olekaan, auto ollut 1.5v minun ajossa. Putsasivat konetta ilmanpuhdistin vaihdettu, polttoainesuodatin vaihdettu, vaihtoivat vikakoodeja tyrkänneitä antureita, imuilman lämpötila tunnistin ja lämpötila anturi vaihdettu, jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimessa vielä ajoittainen vika... - Kiisselin seassa menee suhteellisen paljon ilmaa ?!
Paljastui että luulemassani ketjukoneessa onkin alhaalla hihna, jonka vaihtoaika mennyt 90 000km sitten :O Halleluja, en uskaltanut ajaa metriäkään, paitsi korjaamolle, jakohihna vaihdettu siis nyt sekin, Tärinä jatkuu ja tuntuu jopa pahemmalta, pytty heiluu eläimenä ja autossa saa hieronnan -_- ALoin siis tutkimaan palstoja ja vastaan tuli tuo kaksoismassavauhtipyörä -_- halpaa herkkua---
Kuuntelin videoita massan äänistä ja oireista, painuin kokeilemaan, vapaalla kytkimen painaminen sai aikaan pienen rusahduksen, ylösnoston jälkeen kolinaa.... Viime vuonna oli kerran kampiakselin asentoanturin vikakoodi ilmestynyt nollauksen jälkeen ei uusinut. hehkun jumitusta ei moneen kuukauten ole ollut.
Tehot on kunnossa, lähtee pippurisesti, vääntää hyvin, kiihtyy ja kukkuu, olisko toi MVP kaput? Muita ideoita?
EDIT* Ford liikkeen kertoman mukaan tässä autossa ei olekaan kaksoismassapyörää -_- No pikainen stoppi vanhalla autokorjaajalla niin selvis että kone keikkuu eli takimmainen vaimennstyyny tai mikälie on pasana, ja polttoainesuodattimen O-renkaat on varmaan lopussa, sieltä pukkaa ilaa järjestelmään...