Ford Galaxy 2001 1.9TDI käy kolmella

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Galaxymies
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Touko 2015 21:27

Ford Galaxy 2001 1.9TDI käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Galaxymies »

Että voortti taas käy hermolle..
Elikkä tänään aamulla ihan normaalisti liikkeelle, ja tankkaus työmatkalla, ja Juvanmalmin rampista kun ajoin ylös niin
auto ei jaksa kiihtyä ja tärisee kuin horkkatautinen, kun lähtee ykkösellä niin sama kuin ehjällä autolla yrittäisi lähteä nelosella.

Auto käy selkeäsi vain kolmella pytyllä, kun kun ropasin jotain johtoja (lähellä hehkujen johtoja) niin käynti tasaantui tilapäisesti mutta
hetken päästä alkoi taas röpöttämään, eli yksi pytty tippui pois.

Tuntuisi joltain kosketushäiriöltä jossain, mutta kun ei tuota kokemusta hirveästi ole niin ajattelin olisiko jollain jotain kokeilemisen arvoista
vinkkiä.

Jostain luin äsken että jotkut suuttimien johtosarjojen liittimet voi vaikuttaa, kun niitä kiristelee, eli pitäisi ottaa venakopan kansi pois
että pääsisi niihin ilmeisesti käsiksi.

Kurkkasin äsken tuota venttiilikopan irroitusta mutta ilmeisesti imusarja tulee takan niin parin pultin eteen että niihin ei pääse käsiksi kuin
irrottamalla imusarjan, ja se ilmeisesti onkin sitten ihan oma juttunsa, on meinaan niin syvällä konehuoneen uumenissa...vai?

Vikakoodin kurkkasin juuri, niin se sanoi näin : (Charge pressure control:positive deviation :P1557) ja tämä viittaisi ilmeisesti jotenkin turboon, mutta
voisin kuvitella että tämä vikakoodi on seuraus viasta eikä itse syy.

Ideoita ja ajatuksia otetaan erittäin mielellään vastaan. :ford:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Galaxy 2001 1.9TDI käy kolmella

Viesti Kirjoittaja emax »

Sielä on vissiin se volkkarin pumppusuutin moottori. Jos se on yhtää samanlainen kuin volkkarissa niin sen kannen saa kyllä pois ilman imusarjan irrotusta, ahdasta on avaimen kanssa sielä imusarjan puolella, mutta kyllä sen sopivan kokoisella avaimella saa.
Venttiilikopan sisällä olevia suuttimien johtosarjoja niihin on paljo vaihdeltu. Niistä kuluu eriste puhki ja alkaa ottamaan yhteen.
Jos ei savuta kun käy kolmella, niin noissa johdoissa voi olla vika.

Toi vikakoodi viittaa taas ahtopaineeseen, että se olis jossain kohtaa menny asteikon yli tai ali. Turbon siipiä ohjaavat letkut kannattaa ekana kattella, ettei ole rikki, ja imusarjan paineanturi ettei ole tukossa, Paljon on kyllä vaihdeltu turbojakin. Turboista jumittuu vnt siivet.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin