Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
-Hulttio-
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Touko 2015 16:17

Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Viesti Kirjoittaja -Hulttio- »

Eli auto ollut mulla viime syksystä ja k-lukko ei ole toiminut koko aikana. Toissapäivänä kun napsautin sisältä vänkärin oven lukkoon niin siinäpä se nyt on, lukossa. Avaus mekanismi tuntuu "jäykältä" mutta kyllä menee auki asentoon muttei mitään tapahdu. Avaimella avattaessa ei käänny auki asentoon. Asia selviäisi varmasti ovipanelin aukaisemalla mutta... Mulla oli joskus E34 bemari missä teki kerran vastaavan mutta siinä oli ns. turvalukitus jonka sai avaimella ohitettua, kun vain tiesi mitä teki. Onkohan voortissa mahdollisesti samanlaista? Kokeilin kopistella nyrkillä ovea, samalla kun avasin avaimella muttei tulosta. Eikä ton ikäistä nyt kehannu paukuttaa, kun ei siinä sitä peltiä enää hirveemmin ovissa ole :lol: On tullut luettua foorumeita ja googleteltua mutta eipä kellään vastaavaa ole velä tuntunut olevan.
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Eipä noissa lukkohommissa muu auta kun pahvit irti ja lukot käteen ja tutkimaan,mulla vanhassa Escossa samahomma,kuskin lukko takertaa kauanko enää toimii...
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Paska juttu, oletettavasti molempien etuovien lukot vaihtokunnossa... Keskuslukko ei siis ole toiminut koskaan sun aikana, korjauksen vois siis aloittaa kuskin oven lukosta tai lukituksen ohjausyksiköstä... Sitten se ehkä avaisi hantin oven... Muuten pitää rikkoa ehkä muutakin kuin hantin oven verhoilu... Verhoiluja löytynee helposti..
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Itselläni focus 2000 hatchback 2D kuuluu joskus vaimeaa naksuntaa pelkääjän ovesta ja usein aika pian vetää keskuslukituksella kummatkin ovet lukkoon. Avautuu kuitenkin ihan hyvin kun painaa lukitus/vapautus nappia tai vetää vain sisäpuolelta kahvasta oven auki. Kerran laittaa lukkoon eikä renkkaa onneksi edestakaisin. Onneksi suht harvakseltaan sitä tekee ja ehkä enemmän kosteilla keleillä kuin aurinkoisina. Joskus myös menee ihan varoittamatta ovet lukkoon jopa silloin kun auto on vain parkissa eli mikään tärinäkään ei voi vaikuttaa mekanismeihin. Kerran piti murtautua omaan autooni kun ovet napsahti lukkoon ja avaimet virtalukossa.

Kerran olen pelkääjän ovipahvit ottanut pois, mutta en keksinyt mitään selvää vikaa. Olis kiva jos viitsit itsekkin samalla kenties kysymystäni pähkäillä kun päätät oven sisään kurkata purkamalla pahvit että mikä mahtaa olla syynä kun ovet menee itsestään lukkoon. Ties vaikka minulle käy kuin sinullekkin että joku kerta menee sitten jotenkin täysin jumiin...
Dollarihymy
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Touko 2013 16:46

Re: Focus -99 Ovi kiinni, lukossa eikä aukea ainakaan ilman sorkkarautaa.

Viesti Kirjoittaja Dollarihymy »

Itsellä tuli sama ongelma tänään, apukuskin ovea ei saa auki enään millään. Se musta nappi mistä yleensä laitetaan ovi sisäpuolelta lukkoon liikkuu kyllä kahvan mukava mutta vähän jäykähkösti mutta ovi ei aukea :cry: Täytyy varmaan lähtä rälläkkään ostamaan laikkoja ja leikata ovi palasiksi :D
Vastaa Viestiin