Sivu 1/1
					
				sierran uusi pakoputki
				Lähetetty: 27 Helmi 2006 14:36
				Kirjoittaja M81
				tuli sierraan vaihdatettua pakoputki kun vanha vuosi parista kohtaa. Äänet ei tosin muuttunu hiljasemmiks. Muuttuuko äänet yhtään hiljasemmaks kun putkella ajetaan tarpeeksi?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 27 Helmi 2006 14:41
				Kirjoittaja Samu
				en usko että ainakaan paljon voi käydä juuri toisin päin eli äänet kovenee jos vaimentimen reijät karstottuu..
			 
			
					
				
				Lähetetty: 27 Helmi 2006 14:42
				Kirjoittaja janzamar
				Jos on tarvikeputki,niin se kuullostaa ontommalta melkein aina,mutta 
jos liitoksissa on jotain vuotoja sen kautta ettei ole tiivistetahnaa käytetty niin se kyllä hiljenee vähän jokusessa viikossa.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 27 Helmi 2006 16:50
				Kirjoittaja jaska74
				pakkasaamuna sen vuotokohdan löytää helposti.
eli tuleeko sauhua muualta kun putkenpäästä ku auto seisoo tyhjäkäynnillä
			 
			
					
				
				Lähetetty: 05 Maalis 2006 15:49
				Kirjoittaja Riesa2.0
				Kysytäänpäs nyt vaikka tässä topicissa tälläistä asiaa kuin, tuohon dohc sierraan pitäisi katti vaihtaa koska se on todennäköisesti entinen, mutta ajattelin korvata sen nyt ainakin hetkeksi suoralla putkella (voi kyllä jäädä pysyväksikin, paitsi tietysti katsastuksen ajaksi katti tulee takaisin). Mutta mikähän se neliskanttinen pönttö siinä katin jälkeen on? Edellinen omistaja on rakentanut putken muuten suuremmaksi, mutta katti ja se pönttö on alkuperäistä (pienempää) putkea. Mitenkähän paljon äänet muuttuu jos korvaisi ne molemmat suoralla putkella? Keskellä kuitenkin on joku simonssin pönttö ja perässäkin joku pönttö näyttäisi olevan, joten ei kai tuollaisella pienellä purkilla paljoa vaikutusta ääniin ole? 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Maalis 2006 19:11
				Kirjoittaja jaska74
				mulla on farkku doch:ssa katti vasta se takimmainen pönttö (tunti sit kurkkasin sen sisälle)
siitä etummaisesta ei oo hajua, lienee joku änkkärin tyylinen
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Maalis 2006 19:28
				Kirjoittaja Riesa2.0
				jaska74 kirjoitti:mulla on farkku doch:ssa katti vasta se takimmainen pönttö (tunti sit kurkkasin sen sisälle)
siitä etummaisesta ei oo hajua, lienee joku änkkärin tyylinen
Jaa tosi hyvä kun kerroit! Itse olisin kyllä sen ensimmäisen vaihtanut jos kattia olisin ruvennut vaihtamaan, olis ollut sitten kaksi kissaa peräkkäin 

 Oon kyllä aina luullut että katti pitää olla mahdollisimman lähellä konetta 

   No mä laitan nyt siihen suoranputken niiden molempien tilalle, kun tuo putki on muutenkin suurempaa. Pitää sitten syksyllä muistaa katsastukseen rakennella se katti sinne takaisin...tai ainakin sitten viimeistään uusinta katsastukseen 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Maalis 2006 20:08
				Kirjoittaja jaska74
				ja sehän on sitten yks pätkä missä ne molemmat pöntöt on kiinni, eli sierran putkisto on 4 osainen.
en siis saletti ole että se etummainen on pelkkä änkkäri tms, mutta faktaa on se että se taaempi pönttö (isompi) on katti
ad autopaikka tahtoo sitten siitä kattipätkästä noin 600€...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Maalis 2006 20:57
				Kirjoittaja Riesa2.0
				jaska74 kirjoitti:ja sehän on sitten yks pätkä missä ne molemmat pöntöt on kiinni, eli sierran putkisto on 4 osainen.
en siis saletti ole että se etummainen on pelkkä änkkäri tms, mutta faktaa on se että se taaempi pönttö (isompi) on katti
ad autopaikka tahtoo sitten siitä kattipätkästä noin 600€...
Mun putki onkin vain kaksi osainen 

  Edellinen omistaja meinaan on sen itse ilmeisesti värkännyt... Muuten täysin itse tehty Pakosarjalta perään asti (jotain 8-10cm halkaisialta olevaa putkea), mutta tuo kahden pöntön alkuperäinen paketti (noin metrin mittainen) on kuitenkin hitsattu siihen välille 

  Ei ole varmaan edellinen omistajakaan tiennyt että kumpi niistä on katti joten on sitten päättänyt jättää molemmat...
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 09 Maalis 2006 01:37
				Kirjoittaja Jukkiss
				Onkos näitä dohc koneisia sierroja muuten valmistettu ei vähäpäästöisinä kun oman sierran rekisteriotteessa ei ole vähäpäästöisyydestä mitään merkintää? Eli voinko suosiolla repiä katin irti pelkäämättä katsastusmiestä?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 09 Maalis 2006 09:16
				Kirjoittaja M81
				Jukkiss kirjoitti:Onkos näitä dohc koneisia sierroja muuten valmistettu ei vähäpäästöisinä kun oman sierran rekisteriotteessa ei ole vähäpäästöisyydestä mitään merkintää? Eli voinko suosiolla repiä katin irti pelkäämättä katsastusmiestä?
Mulla ainakin 1990 kaasari dohc ilman kattia
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 09 Maalis 2006 12:09
				Kirjoittaja Jukkiss
				Miulpa onkin ruiskuvehje :S
			 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Maalis 2006 19:21
				Kirjoittaja dexta
				Alunperin sierrassa on ne kaksi ensimmäistä pönttöä molemmat katteja
			 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Maalis 2006 21:35
				Kirjoittaja jaska74
				89-90 ei kat
91-93 kat
			 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Maalis 2006 22:09
				Kirjoittaja Riesa2.0
				jaska74 kirjoitti:89-90 ei kat
91-93 kat
Mulla onkin -90, mutta katti kyllä löytyy ja vähäpäästöinen lukee papereissakin. Tuo on kyllä jo tuota "uutta" koppaa oleva joten vanhan koppaiset on varmaankin sitten ilman kattia 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 10 Maalis 2006 23:32
				Kirjoittaja Jukkiss
				Heh mulla on -90 ja uutta koppaa ja ei lue vähäpäästöisyydestä mitn, mutta pohjassa näytti oleva pakosatsin jälkee pari pientä pönttöä.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 11 Maalis 2006 15:42
				Kirjoittaja M81
				Jukkiss kirjoitti:Heh mulla on -90 ja uutta koppaa ja ei lue vähäpäästöisyydestä mitn, mutta pohjassa näytti oleva pakosatsin jälkee pari pientä pönttöä.
mulla uudessa ja vanhassa putkessa yks pieni pönttö pakozydeemin jälkeen. Se vanha putki tais olla alkuperäinen kun oli voortin leimat, hyvin kesti 16 vuotta(muutamalla paikkauksella, taisin löytää ainakin kuusi kohtaa mistä hitsailtu)!
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 05 Huhti 2006 18:40
				Kirjoittaja martikainen
				Jatketaan nyt samassa topicissa...
Eli nyt ois viimein aika laittaa ton vakioputkiston tilalle vähän paremmin virtaava putkistoa. alustavasti olen suunnitellut 2,5" putkea ja välille marteliuksen vaimenninta, mutta asiaan...
Eli mietityttää nyt toi pakosarjan riittävyys. Hätäisesti mitalla mitattuna näyttäs putken halkaisija olevan noin 4cm luokkaa(vakio?). Joten mietin et mitenhän toi nyt sit riittää eli alkaako ahistamaan pakosarjasta. Suunnitelmissa on jossain vaiheessa laittaa pakosarjakin uusiksi, mutta tämänhetkisellä budjetilla en siihen vielä koskisi, paitsi jos nyt sitten todellakin alkaa ahistamaan pahemmin noita virtauksia.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 06 Huhti 2006 08:55
				Kirjoittaja Perkkis
				martikainen kirjoitti:Jatketaan nyt samassa topicissa...
Eli nyt ois viimein aika laittaa ton vakioputkiston tilalle vähän paremmin virtaava putkistoa. alustavasti olen suunnitellut 2,5" putkea ja välille marteliuksen vaimenninta, mutta asiaan...
Eli mietityttää nyt toi pakosarjan riittävyys. Hätäisesti mitalla mitattuna näyttäs putken halkaisija olevan noin 4cm luokkaa(vakio?). Joten mietin et mitenhän toi nyt sit riittää eli alkaako ahistamaan pakosarjasta. Suunnitelmissa on jossain vaiheessa laittaa pakosarjakin uusiksi, mutta tämänhetkisellä budjetilla en siihen vielä koskisi, paitsi jos nyt sitten todellakin alkaa ahistamaan pahemmin noita virtauksia.
Vakio sarjaksi Dokkilaisessa on mielestäni harvinaisen hyvä pakosarja ainakin koon puolesta, mutta putkien pituuksissa on aina parannettavaa rippuen tietenkin millä kierroksilla haluaa koneen parhaiten toimivan.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 06 Huhti 2006 11:22
				Kirjoittaja Fordmula
				martikainen kirjoitti:Jatketaan nyt samassa topicissa...
Eli nyt ois viimein aika laittaa ton vakioputkiston tilalle vähän paremmin virtaava putkistoa. alustavasti olen suunnitellut 2,5" putkea ja välille marteliuksen vaimenninta, mutta asiaan...
Eli mietityttää nyt toi pakosarjan riittävyys. Hätäisesti mitalla mitattuna näyttäs putken halkaisija olevan noin 4cm luokkaa(vakio?). Joten mietin et mitenhän toi nyt sit riittää eli alkaako ahistamaan pakosarjasta. Suunnitelmissa on jossain vaiheessa laittaa pakosarjakin uusiksi, mutta tämänhetkisellä budjetilla en siihen vielä koskisi, paitsi jos nyt sitten todellakin alkaa ahistamaan pahemmin noita virtauksia.
Itsellä vvputsari, peltisarja ja parempi putkisto, mutta persdyno ei juurikaan ole tehonnousua rekisteröinyt vakio pakettiin verrattuna. 
Mikäli myöhemmin meinaat vaihtaa nokat yms. saat vasta silloin selkeän hyödyn  pakosarjaan ja putkistoon sijoittamille rahoillasi.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 07 Huhti 2006 07:47
				Kirjoittaja martikainen
				Ei varmaankaan tämänhetkisellä nokalla ja virityksillä tota pakoputkea vielä välttämättä tarvitsis tehdä, mutta ompahan sitten valmiina kun joskus alkaa olla tarvetta järeemmälle putkistolle.
Ja ainahan se joku projekti pitää ton auton kanssa olla vireillä. 
Putki tulee 2,5" rosterista ja välille 2 marteliuksen vaimenninta. Toivottavasti vielä sujuu noi hitsaushommat. 
 
Katselin tossa tota entistä putkea ni huomasin et se loppuosa ei mene taka-akselin yli vaan se menee alta. Onko toi ihan normaalia vai edellisen omistajan virityksiä.
Toinen vaimentaja takapöntöksi ja ton toisen vaimentajan sijoitus onkin sit vielä auki. Onko väliä tuleeko se lähemmäksi pakosarjaa tai sit jonnekkin puoleenväliin pakoputkea.?
 
			 
			
					
				Re: sierran uusi pakoputki
				Lähetetty: 08 Touko 2009 20:47
				Kirjoittaja mamu
				tossa olis yks sierra, mistä putki vuotaa kattien alueelta.. 2.0i dohc. onko se toinen taaempi pönttö katti, vai onko ne molemmat katteja??
kuinka suurella todennäköisyydellä vuotaa kattiputki vai liitoskohta väliputkeen?
kattiosa ja väliosa näytti ikävän ruosteiselta..
onko porukalla "räjäytyskuvaa" dokin putkistosta
ja onko p-hämeen alueella myynnissä ehjää putkistoa, ku uutta ei viitis ostaa..
kiitos