Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Elikkäs vanhakunnon 1986 2.0 ohc sierra ei haluaisi mitenkään toimia kunnolla. Ajonaikana satunnaisesti vaan ns. sammuu ja tehot katoaa, jos kaasua höllää ja varovasti lisää niin saattaa lähteä toimimaan, mutta ampuu putkeen, ei vähän vaan puskee puolenmetrin liekkiä. Sammuessa virrat pois-> käyntiin, ei mitään ongelmaa ja lähtee laakista?? Tehot tallella, eikä öljyäkään syö enempää kun fordin kuuluu. Paikallaan kierrättelemällä ei mitään ongelmaa, eikä eroa onko kylmä/kuuma kone.. Kun toimii kunnolla, niin on hirveät jälkikäynnit, jos ajossa pätkinyt/nykinyt ei ollenkaan jälkikäyntiä? Tuli huomattua että ongelma pahenee jos autossa enemmän ihmisiä, ja 5 kyydissä teki tuota useamman kerran, jos vaan kuski ja repsikka ei yleensä ongelmaa ole? Perä tossa on aika matalalla, liekö jouset/iskarit loppu, mutta eikai se noin paljon vaikuta esim bensanpintoihin?
-Kaikki sytkänosat uusittu
-Suodattimet uusia
-"huurumoduuli" poistettu bensaletkusta, ja jälkeenpäin lisätty takaisin, myöskin polttoaineletkut uusittu
-venttiilinvälytkset ok
-Ei imuvuotoja, tai ei ainakaan huomattavissa
-Ei syö öljyä/vettä
-Kokeiltu eri tulppia
Mikä perkele siinä nyt voi vielä olla? Kaasutinhan on se surullisenkuuluisa dfth, onko tähän mitään "bolt-on" vaihtoehtoista kaasutinta jossa ei mitään sähköhiluja ole?
-Kaikki sytkänosat uusittu
-Suodattimet uusia
-"huurumoduuli" poistettu bensaletkusta, ja jälkeenpäin lisätty takaisin, myöskin polttoaineletkut uusittu
-venttiilinvälytkset ok
-Ei imuvuotoja, tai ei ainakaan huomattavissa
-Ei syö öljyä/vettä
-Kokeiltu eri tulppia
Mikä perkele siinä nyt voi vielä olla? Kaasutinhan on se surullisenkuuluisa dfth, onko tähän mitään "bolt-on" vaihtoehtoista kaasutinta jossa ei mitään sähköhiluja ole?
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Eikös tohon Weber ole ihan käypä kaasari miltei suoraan? Bensapumppua kattonut?
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Sama jako siinä DFTH:ssa on kuin muissakin Weebbereissä, sellainen suorakulmion mallinen, olikohan jotain 40x90 tms milliä. Siitä vaan paikalleen nakkaat jonkun muun ja menoksi. Jos otat erikokoisilla kurkuilla niin kannattaa tarkistaa kurkkujen sopivuus imusarjaan, ettei tule ilkeää pykälää siihen kohtaan, joka huonontaa ilman virtausta.
Kaasuttimenkin putsaus voisi auttaa, itsellä ei ole ongelmia nuissa kaasareissa happoliottelujen jälkeen ollut kuin ryypyn kanssa, ja nekin viat sellasia että kun hajoaa niin kanssa hajoaa ja on kokoajan päällä, eikä mitään välillä toimii juttuja. Tuntuuko auto siltä että ei saa bensaa, kun nykii, vai haiseeko bensa liikaakin? Molemmat kun aiheuttavat nykimistä. Liekkiongelmat tuppaavat johtumaan sytkästä, paitsi jos on seokset kunnolla perseellään (ei väliä onko laihalla vai rikkaalla) ja kaasu pohjassa yrittää vejättää niin liekkiä tulee imusarjaan, ja Sierra tykkää ampua kaasarista konepeltiin tummentavia jälkiä, jos sytkä on Fordin spekseissä. Toisaalta, kaasun hiljaa lisääminen jos auttaa, niin voi johtua sekä sytkän väärästä ajotuksesta että kiihdytyspumpun toimimattomuudesta.
Tarkista ja putsaa nyt kuitenkin ensin kaasarista suuttimet, ja tarkista jumiiko koho, lisäksi, tarkasta toimiiko kiihdytyspumppu. Tarkista samalla, onko kaasarin kanavat hapettunu, sitäkin voi käydä erittäin pitkän seisonnan jälkeen. Jos nämä asiat kunnossa niin veikkaan vahvasti sytkäpuolta, vaikka kuinka on uusittu ja tarkista onko ajoitus kunnossa. Jos "sähköhilut" epäilyttää, niin käännä ryyppy siten, että on aina auki ja ota piuha irti ja testaa toimiiko sitten. Se kun on ainut sähköhilu tyhjäkäynnin askelmoottorin lisäksi... Ajan myötä voi olla suuttimet hapettunu tai koho juminut, varsinkin jos on pitkään seissyt. Toki saman asian sinällään ajaa kun vaihdat siihen uuden Weebberin, joka varmaan on valmiiksi puhdistettu. Jos ei sittenkään toimi, niin joko siellä on imuvuotoa tai sytkässä ongelmaa.
Jälkikäynti mahtaa olla sytkän vika, ellet jostain Venäjältä hae _erittäin_ matalaoktaanista bensaa, kun bensaa on erittäin hankala sytyttää vakio oharissa ilman kipinää.. Puolan johdotuksessa jotain häikkää, että jää virrat päälle?
Jos perä on matalalla niin sulla on takajouset kuoleentunu, mutta ei se aiheuta tälläisiä ongelmia, pitäs toimia vaikka koko kampe oisi melekeen kylellään.
PS. DFTH on hyvä kaasari, ainut ongelma siinä verrattuna esim. itsellä olleisiin DGV ja DCD Weebbereihin verrattuna on ollut joissain ettei ryyppy ole auennut, kun se toimii DFTH:ssä siten, että on oletuksena kiinni ja sitten sähköllä aukaistaan. Jos tämä on ongelma, niin löysää 3:a pulttia, jolla kotelo on kiinni, ja sitten pyöräytä käsin sitä mustaa koteloa siten, että ryyppy on auki kokoajan.
Kaasuttimenkin putsaus voisi auttaa, itsellä ei ole ongelmia nuissa kaasareissa happoliottelujen jälkeen ollut kuin ryypyn kanssa, ja nekin viat sellasia että kun hajoaa niin kanssa hajoaa ja on kokoajan päällä, eikä mitään välillä toimii juttuja. Tuntuuko auto siltä että ei saa bensaa, kun nykii, vai haiseeko bensa liikaakin? Molemmat kun aiheuttavat nykimistä. Liekkiongelmat tuppaavat johtumaan sytkästä, paitsi jos on seokset kunnolla perseellään (ei väliä onko laihalla vai rikkaalla) ja kaasu pohjassa yrittää vejättää niin liekkiä tulee imusarjaan, ja Sierra tykkää ampua kaasarista konepeltiin tummentavia jälkiä, jos sytkä on Fordin spekseissä. Toisaalta, kaasun hiljaa lisääminen jos auttaa, niin voi johtua sekä sytkän väärästä ajotuksesta että kiihdytyspumpun toimimattomuudesta.
Tarkista ja putsaa nyt kuitenkin ensin kaasarista suuttimet, ja tarkista jumiiko koho, lisäksi, tarkasta toimiiko kiihdytyspumppu. Tarkista samalla, onko kaasarin kanavat hapettunu, sitäkin voi käydä erittäin pitkän seisonnan jälkeen. Jos nämä asiat kunnossa niin veikkaan vahvasti sytkäpuolta, vaikka kuinka on uusittu ja tarkista onko ajoitus kunnossa. Jos "sähköhilut" epäilyttää, niin käännä ryyppy siten, että on aina auki ja ota piuha irti ja testaa toimiiko sitten. Se kun on ainut sähköhilu tyhjäkäynnin askelmoottorin lisäksi... Ajan myötä voi olla suuttimet hapettunu tai koho juminut, varsinkin jos on pitkään seissyt. Toki saman asian sinällään ajaa kun vaihdat siihen uuden Weebberin, joka varmaan on valmiiksi puhdistettu. Jos ei sittenkään toimi, niin joko siellä on imuvuotoa tai sytkässä ongelmaa.
Jälkikäynti mahtaa olla sytkän vika, ellet jostain Venäjältä hae _erittäin_ matalaoktaanista bensaa, kun bensaa on erittäin hankala sytyttää vakio oharissa ilman kipinää.. Puolan johdotuksessa jotain häikkää, että jää virrat päälle?
Jos perä on matalalla niin sulla on takajouset kuoleentunu, mutta ei se aiheuta tälläisiä ongelmia, pitäs toimia vaikka koko kampe oisi melekeen kylellään.
PS. DFTH on hyvä kaasari, ainut ongelma siinä verrattuna esim. itsellä olleisiin DGV ja DCD Weebbereihin verrattuna on ollut joissain ettei ryyppy ole auennut, kun se toimii DFTH:ssä siten, että on oletuksena kiinni ja sitten sähköllä aukaistaan. Jos tämä on ongelma, niin löysää 3:a pulttia, jolla kotelo on kiinni, ja sitten pyöräytä käsin sitä mustaa koteloa siten, että ryyppy on auki kokoajan.
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Mä täältä puskista voisin sanoa jokerina, että vika on siinä virranjakajan kyljessä olevassa hall-anturissa, eli sytkä heittelee, sytkän säätöä...tämän asian tietää muut paremmin..e-max ja duckworth(suomeksi arvoankka).. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Olen imarreltutursas kirjoitti: ja duckworth(suomeksi arvoankka)..

Ja itse aiheseen, onko tutkittu se iso-Motocraftin-boksi?? Siellähän ne alkeelliset "kartat" on. Jos vika sytkäpuolelle paikallistuu...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Niitä motokraft boxeja mulla on kaksi, eikä kummallakaan eroa toimivuudessa. Mikähän lie kun tänään sierra taas toimi ilman mitään ongelmaa, ja jälkikäyntiä oli hieman muttei niinpaljon kun normaalisti. Silloin kun sammuilee tuntuu että ei saisi kipinää kaikilla pytyillä. Saakohan noita virranjakajan antureita mistään uusina? Mätänetistä kattelin mutta ei siellä vissiin ole 2.0 kaasutin peliin? Noita kaasuttimiakin kun mulla on kaksi niin täytyy putsailla se irtioleva ja kokeilla silläkin vielä..
E. För helvetten se toimii.. Edellämainittujen lisäksi sille ei ole muuta tehty kun laitettu pakoputki kannakeisiin takaisin ja vaihdettu putken takaosa.. Tutkinta jatkuu-->
E. För helvetten se toimii.. Edellämainittujen lisäksi sille ei ole muuta tehty kun laitettu pakoputki kannakeisiin takaisin ja vaihdettu putken takaosa.. Tutkinta jatkuu-->
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
BadumTSSS.. Toimi kunnolla noin 1000km ja alkoi taas, sammuu vaan kaasua painaessa. Alkoi öljynvaihdon jälkeen taas, pölläyttelee nyt myös sinistä käynnistäessä.. Myöskin erittäin raju jälkikäynti on palannut..
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
Mitä bensaa sulla on tankissa? Kokeileppas että ohitat sen paineensäätimen tai mikä huurupurkki se nyt on toisessa lokasuojassa,mullakin tuppaa vähän jälkikäyntiä joskus olemaan,mutta mulla onkin yks vena palanu..
Re: Sierra 2.0 OHC pätkii/rykii(taas..)
98 bensaa se on aina omassa käytössä saannut.. Oireet paheni kun sen purkin ohitti ja sen takia se on taas siellä välissä
E. Nyt taas toimii, ei savuta sinistä eikä pätki.
E. Nyt taas toimii, ei savuta sinistä eikä pätki.