Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Lähetetty: 21 Maalis 2015 14:22
Moikka!
Elikkäs 1.6 bensa -94 escortti kyseessä. Tulin tuossa töistä parisen viikkoa sitten ja auto kävi ihan normaalisti, pysähdyin kauppaan ja kun lähdin sieltä niin jotain olikin pahasti vialla. Kaasua kun painoi ja ajoi eteenpäin niin kierrokset nousivat ja sitten taas laskivat lähes sammumispisteeseen, sitten taas nousivat jne. ees taas veivaamista. Hädin tuskin pääsin kotiin asti nilkuttaen. Siinä hetken tutkiskeltuani repäisin ilmamääräsensorin johdin irti ja autohan alkoi käydä hyvin. Vaihdoin sitten toisesta romusta samanlaisen tilalle siinä toivossa että tuo sensori olisi rikki mutta uusikaan ei pelitä sen paremmin kuin vanhakaan. Joten voisi tähän yhtäkkiseen käyttäytymiseen olla jotain muuta vikaa? Selkeästi kuitenkin MAFin irroitus auttoi mutta toinen samanlainen ei kuitenkaan ongelmaa poistanut. Osaako muuten kukaan sanoa noiden johtojen A-D sisällöstä? Vähän niitä tässä aamulla mittailin ja olettaisin että niistä 2 on maata, yksi virta, yksi sitten MAF-signaali??? ja yksi tyhjä. Pitäisikö tuossa olettamassani MAF-signaalissa kulkea jännitettä vasta kun auto käy vai jo virrat päällä? Ja paljonko siellä pitäisi olla jännitettä? Kiitokset mahdollisista vinkestä
MAF-siis tällainen:

Elikkäs 1.6 bensa -94 escortti kyseessä. Tulin tuossa töistä parisen viikkoa sitten ja auto kävi ihan normaalisti, pysähdyin kauppaan ja kun lähdin sieltä niin jotain olikin pahasti vialla. Kaasua kun painoi ja ajoi eteenpäin niin kierrokset nousivat ja sitten taas laskivat lähes sammumispisteeseen, sitten taas nousivat jne. ees taas veivaamista. Hädin tuskin pääsin kotiin asti nilkuttaen. Siinä hetken tutkiskeltuani repäisin ilmamääräsensorin johdin irti ja autohan alkoi käydä hyvin. Vaihdoin sitten toisesta romusta samanlaisen tilalle siinä toivossa että tuo sensori olisi rikki mutta uusikaan ei pelitä sen paremmin kuin vanhakaan. Joten voisi tähän yhtäkkiseen käyttäytymiseen olla jotain muuta vikaa? Selkeästi kuitenkin MAFin irroitus auttoi mutta toinen samanlainen ei kuitenkaan ongelmaa poistanut. Osaako muuten kukaan sanoa noiden johtojen A-D sisällöstä? Vähän niitä tässä aamulla mittailin ja olettaisin että niistä 2 on maata, yksi virta, yksi sitten MAF-signaali??? ja yksi tyhjä. Pitäisikö tuossa olettamassani MAF-signaalissa kulkea jännitettä vasta kun auto käy vai jo virrat päällä? Ja paljonko siellä pitäisi olla jännitettä? Kiitokset mahdollisista vinkestä

MAF-siis tällainen:
