Sivu 1/1

Escort -94 ilmamäärämittari testaus

Lähetetty: 21 Maalis 2015 14:22
Kirjoittaja jxe15
Moikka!

Elikkäs 1.6 bensa -94 escortti kyseessä. Tulin tuossa töistä parisen viikkoa sitten ja auto kävi ihan normaalisti, pysähdyin kauppaan ja kun lähdin sieltä niin jotain olikin pahasti vialla. Kaasua kun painoi ja ajoi eteenpäin niin kierrokset nousivat ja sitten taas laskivat lähes sammumispisteeseen, sitten taas nousivat jne. ees taas veivaamista. Hädin tuskin pääsin kotiin asti nilkuttaen. Siinä hetken tutkiskeltuani repäisin ilmamääräsensorin johdin irti ja autohan alkoi käydä hyvin. Vaihdoin sitten toisesta romusta samanlaisen tilalle siinä toivossa että tuo sensori olisi rikki mutta uusikaan ei pelitä sen paremmin kuin vanhakaan. Joten voisi tähän yhtäkkiseen käyttäytymiseen olla jotain muuta vikaa? Selkeästi kuitenkin MAFin irroitus auttoi mutta toinen samanlainen ei kuitenkaan ongelmaa poistanut. Osaako muuten kukaan sanoa noiden johtojen A-D sisällöstä? Vähän niitä tässä aamulla mittailin ja olettaisin että niistä 2 on maata, yksi virta, yksi sitten MAF-signaali??? ja yksi tyhjä. Pitäisikö tuossa olettamassani MAF-signaalissa kulkea jännitettä vasta kun auto käy vai jo virrat päällä? Ja paljonko siellä pitäisi olla jännitettä? Kiitokset mahdollisista vinkestä :)

MAF-siis tällainen:
Kuva

Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus

Lähetetty: 21 Maalis 2015 19:21
Kirjoittaja Xanthe_
Anteeks kun nyt linkitän omille sivuilleni mutten jaksanut kopioida (laiskalla tuulella) :mrgreen:

http://xanthe.arkku.net/sensorit


Siellä alempana on MAF pinnit. Siihen tulee siis Käyttöjännite (12V) ja anturin luoma signaali jännite (4,8V MAX) kahden navan välille, joka vaihtelee ilmavirran mukaan.

Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus

Lähetetty: 21 Maalis 2015 21:49
Kirjoittaja mikmat
Tarkista kampiakselin asentotunnistin

Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus

Lähetetty: 22 Maalis 2015 16:21
Kirjoittaja jxe15
Kiitoksia vinekistä ja linkeistä! Tsekkaan nuo ja palailen taas asiaan miten kävi.

Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus

Lähetetty: 24 Maalis 2015 11:24
Kirjoittaja SakkeMO
Mulla oli pari ylimääräistä anturia, tiesin että toinen on rikki ja toinen ei, menivät vaan takapenkillä sit sekasin kumpi oli kumpi :)

Testasin niin että mutikka kädessä töpseli paikallaan, tyhjäkäynnillä _varovasti_ paineilmaa nuolen suuntaan, rikkinäisellä ei tapahtunut mitään, ehjällä vaikutti käyntiin.

Sitähän voi koittaa myös putsata, crc air sensor clean.