Moikka!
Elikkäs 1.6 bensa -94 escortti kyseessä. Tulin tuossa töistä parisen viikkoa sitten ja auto kävi ihan normaalisti, pysähdyin kauppaan ja kun lähdin sieltä niin jotain olikin pahasti vialla. Kaasua kun painoi ja ajoi eteenpäin niin kierrokset nousivat ja sitten taas laskivat lähes sammumispisteeseen, sitten taas nousivat jne. ees taas veivaamista. Hädin tuskin pääsin kotiin asti nilkuttaen. Siinä hetken tutkiskeltuani repäisin ilmamääräsensorin johdin irti ja autohan alkoi käydä hyvin. Vaihdoin sitten toisesta romusta samanlaisen tilalle siinä toivossa että tuo sensori olisi rikki mutta uusikaan ei pelitä sen paremmin kuin vanhakaan. Joten voisi tähän yhtäkkiseen käyttäytymiseen olla jotain muuta vikaa? Selkeästi kuitenkin MAFin irroitus auttoi mutta toinen samanlainen ei kuitenkaan ongelmaa poistanut. Osaako muuten kukaan sanoa noiden johtojen A-D sisällöstä? Vähän niitä tässä aamulla mittailin ja olettaisin että niistä 2 on maata, yksi virta, yksi sitten MAF-signaali??? ja yksi tyhjä. Pitäisikö tuossa olettamassani MAF-signaalissa kulkea jännitettä vasta kun auto käy vai jo virrat päällä? Ja paljonko siellä pitäisi olla jännitettä? Kiitokset mahdollisista vinkestä
MAF-siis tällainen:
Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Anteeks kun nyt linkitän omille sivuilleni mutten jaksanut kopioida (laiskalla tuulella)
http://xanthe.arkku.net/sensorit
Siellä alempana on MAF pinnit. Siihen tulee siis Käyttöjännite (12V) ja anturin luoma signaali jännite (4,8V MAX) kahden navan välille, joka vaihtelee ilmavirran mukaan.
http://xanthe.arkku.net/sensorit
Siellä alempana on MAF pinnit. Siihen tulee siis Käyttöjännite (12V) ja anturin luoma signaali jännite (4,8V MAX) kahden navan välille, joka vaihtelee ilmavirran mukaan.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Tarkista kampiakselin asentotunnistin
Ford Focus 2.0 -99
Ford Fiesta 1.3 -02
Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Kiitoksia vinekistä ja linkeistä! Tsekkaan nuo ja palailen taas asiaan miten kävi.
Re: Escort -94 ilmamäärämittari testaus
Mulla oli pari ylimääräistä anturia, tiesin että toinen on rikki ja toinen ei, menivät vaan takapenkillä sit sekasin kumpi oli kumpi
Testasin niin että mutikka kädessä töpseli paikallaan, tyhjäkäynnillä _varovasti_ paineilmaa nuolen suuntaan, rikkinäisellä ei tapahtunut mitään, ehjällä vaikutti käyntiin.
Sitähän voi koittaa myös putsata, crc air sensor clean.
Testasin niin että mutikka kädessä töpseli paikallaan, tyhjäkäynnillä _varovasti_ paineilmaa nuolen suuntaan, rikkinäisellä ei tapahtunut mitään, ehjällä vaikutti käyntiin.
Sitähän voi koittaa myös putsata, crc air sensor clean.
-98 5D Escort STW Ghia 1.6 V16