Sivu 1/1

2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 07 Helmi 2015 17:19
Kirjoittaja tsibbe
Terve kaikille,

Yritin haulla etsiä apua vaihtoon sekä tietoa mahdollisista kompastuskivistä, mutta kovin vähän on tietoa tarjolla ja se mitä löytyy on hyvin ristiriitaista.

Googlella löytyi seuraavanlainen video:
https://www.youtube.com/watch?v=Po4BddwSJ1Q

Omassani polttoainelinjat eivät ole videossa osoitetulla paikalla, enkä niitä mistään kohtuullisella etsimisellä löytänyt.
Vinkkiä missä nämä ovat?

Vaatiiko järjestelmä toimiakseen ilmauksen suodattimen vaihdon jälkeen ja jos vaatii niin toimiiko homma kuten edellä kuvatussa videossa?

Oma tekninen osaaminen/ ymmärrys on hyvin vähäistä, mutta itse asioita tehdessä sitä oppii jatkusti lisää. Toivottavasti joku avulia osaa vastata kysymyksiini niin pääsen projektissa eteenpäin, ilman merkkihuoltoa.

Kiitos.

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 08 Helmi 2015 10:12
Kirjoittaja focst
Uudemmissa konepellin alla..koneen suojus pois ja vas.etu reunasta pitäs löytyä..ja pitää ilmata huolella että saa käyntiin..

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 08 Helmi 2015 15:58
Kirjoittaja tsibbe
Niinhän se tosiaan oli myös tuossa videossa, vaan kun oman konepeltini alle kurkistin niin on kovin eri järjestys.

Koneen muovisuojan irroitin ja yritin videota vastaavia polttoainelinjoja etsiä, vaan en millään löydä.
Ainakaan tuossa koneen vasemmassa alanurkassa ne eivät olet.

Osaako kukaan varmaksi sanoa miten homma hoituu?

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 08 Helmi 2015 16:47
Kirjoittaja anon
Googlelta löytyy koneita haulla ford mondeo tdci 2010 engine

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 10 Helmi 2015 14:43
Kirjoittaja tsibbe
Soitto paikallisen Vianor ketjun liikkeeseen poiki vastauksen että edes he eivät voi suodatinta vaihtaa, koska järjestelmän ilmaaminen vaatii erikoistyökalun, jota heillä ei ole.

Tuossahan tuo kone on:
http://www.enginesod.com/images/www.eng ... 22ag9q.png

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 10 Helmi 2015 18:29
Kirjoittaja focst
Se ilmaus työkalu on juuri tommonen käsipumppu kun tossa videossa..on kyllä ihme jos ei löydy..

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 10 Helmi 2015 18:54
Kirjoittaja jmm79
Mulla 163hv tdci 2010 mondeo..

Polttoainesuodatin taka-akselin alla ja näyttää samalle kuin videossa.. Suodatin täyteen dieseliä ennen uuden asennusta ja käsipumpulla tai imulla konepellin alta tuloletkusta vihreä liitin letkussa ilmaus kunnes dieselin seassa ei ilmakuplia.. Dieselin tuloletku edestä katsottana moottorin vasemmalla puolella, muovisuoja moottorin päältä pois niin näkyy.

Tossa video ja 1.25 min kohdalla näkyy "vihreä ja vaalea liitin vas. kulmassa niin siinä polttoainelinjat.

https://www.youtube.com/watch?v=hMleiGsblxo

Ei tarvitse mitään erikoistyökaluja

T: Kahdesti suodattimen vaihtunut ja vielä kulkee :)

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 11 Helmi 2015 07:00
Kirjoittaja focst
Miksi se pitäisi ilmata kone huoneesta..siinä suodatin kotelossa on päällä liittimet joista taaimmainen väriltään sininen irti ja ilmaus siitä todella nopeasti ilmattu..

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 11 Helmi 2015 07:32
Kirjoittaja jmm79
Ensimmäisen kerran kävin korjaamolla huollossa ja siellä ilmaus tehtiin konehuoneesta.. syyksi kerrottiin et ilmaus tulee tehdä mahdollisemman läheltä suuttimia..

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 11 Helmi 2015 12:19
Kirjoittaja focst
Ja ilma imetään tankilta keulaan että saadaan pois kun sen voi ottaa suoraan suodattimesta pois..kumpihan on nopeampi ja helpompi.? Uudessa suodatin konehuoneen puolella siinä ei ole vaihtoehtoja..

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 12 Syys 2015 21:01
Kirjoittaja Akkurat
focst kirjoitti:Miksi se pitäisi ilmata kone huoneesta..siinä suodatin kotelossa on päällä liittimet joista taaimmainen väriltään sininen irti ja ilmaus siitä todella nopeasti ilmattu..
Joo todennäköisesti selvis vähemmällä läträämisellä. Jonkin verran ilmaa tuli koneeseen asti mut ei sammunut.
Vasta täs vaiheessa tuli selvitettyä ettei tässä ole siirtopumppua tankin päässä, mistä syystä pitää ilmata. Mitähän tapahtuu jos löpö loppuu tien päällä :?:

Re: 2.0 tdci (vm. 2010) pa- suodattimen vaihto

Lähetetty: 25 Heinä 2018 11:15
Kirjoittaja jallari
Galaxyssani on siirtopumppu omasta takaa, ei tarvi ilmata.