Sierran käynnistysongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
foortinsierra
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18

Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja foortinsierra »

Morjesta!

Elikkäs kuka osaisi neuvoa mikä vika on 2.0i 90vm sierrassa kun ei lähde käymään vaikka kuinka sahaa, mutta heti kun suhauttaa vähänkin pilottia ilmanputsariin niin lähtee käymään ja käy tyhjäkäyntiä komeesti, pystyy ajaan normaalisti jne...

Ja kun sammuttaa niin ei lähde enää lämpösenäkään käymään muutaku pilotilla. Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu mutta ei ollut mitään vaikutusta, mitä veikkaatte mikä olisi vikana?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Kuinkas lykkäämällä? Lähteekö kans heti
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
regalityan
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Huhti 2011 19:14

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja regalityan »

Startti/solenoidi sekoittaa sen yläpuolella olevan kampuran asentotunnistimen. Kokeile vaikka huvikses vetää kaverin kansa toisella autolla käyntiin, lähtee melko suurella todennäköisyydellä hyrräämään normaalisti. Itellä oli sama vika, eikä ole ainut dokkilainen missä sama temppu. En itelle jaksanu uutta starttia ostaa, vaan kieritin solenoidin ympärille foliota (estää hyvin magneetti kentän muodostumisen...) ja jesaria päälle. Ei mikkään hieno, mutta ainakin itellä täysin toimiva. Kannattaa ainaki tuo käynnistys nykäsemällä kokeilla, ei se ota jos ei annakkaan. Jos lähtee sillä niin kannattaa testata toisella tartilla tai sitten tehä tuo folio temppu, vaikka kuin kytöstykseltä ja pelleilyltä kuulostaakin. ;)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja emax »

Monella on toiminu silleenkin että on vain laitettu vanha kuramaton/kuraläpän pala startin ja asentotunnistimen väliin. Toi folio kyllä kuullostaa mun korvaan pätevämmältä. Kun sen vielä maadoittaa niin ei varmaan mene häiriöt läpi.
Kuullostaa foliohattutempulta, mutta näin se vain on :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
foortinsierra
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja foortinsierra »

regalityan kirjoitti:Startti/solenoidi sekoittaa sen yläpuolella olevan kampuran asentotunnistimen. Kokeile vaikka huvikses vetää kaverin kansa toisella autolla käyntiin, lähtee melko suurella todennäköisyydellä hyrräämään normaalisti. Itellä oli sama vika, eikä ole ainut dokkilainen missä sama temppu. En itelle jaksanu uutta starttia ostaa, vaan kieritin solenoidin ympärille foliota (estää hyvin magneetti kentän muodostumisen...) ja jesaria päälle. Ei mikkään hieno, mutta ainakin itellä täysin toimiva. Kannattaa ainaki tuo käynnistys nykäsemällä kokeilla, ei se ota jos ei annakkaan. Jos lähtee sillä niin kannattaa testata toisella tartilla tai sitten tehä tuo folio temppu, vaikka kuin kytöstykseltä ja pelleilyltä kuulostaakin. ;)

Otitko solenoidin irti ja montako kierrosta pistit folioo?

Tätä täytyy kyllä koittaa kun kerkeen! :)
regalityan
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Huhti 2011 19:14

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja regalityan »

Ei tarvinnu itellä ainakaa käyttää solenoidia pois, startti irti ja pöydälle niin helpoin. Siinä sitten pistin reilusti sitä foliota ympärille, sen verran mitä oli tilaa solenoidin ja startin kuoren välissä. :D

Itellä tuntu aluksi niin kummalta ajatukselta tuommonen "vika", mutta velipoijan kansa keväällä ihmeteltiin että missä ihimeessä se vika voi olla kun nykäsemällä käyntiin lähtee ihan heti ja starttaamalla vaan stratti pyörii. Sitten muistelin lukeneeni jostai tämmösestä haamuviasta dokkilaisessa ja joku oli korjannu kumimaton palalla sen, oli silleen eristäny stratin ja solenoidin. Nakkasin ite kokeeksi roiskeläppää väliin ja ei auttanu, sitten veli sano vähän vitsillä että laitetaan foliota vaan niin maan palijo ku soppii vaan. Naureskellen kiepitin sitä ja teippiä lopuksi päälle, vielä enemmän naureskellen menin strattaamaan ja kah, heti lähti! :lol: Sitten kokeiltiin niin, että nykästiin se folio ja teippipaketti pois ja kokeiltiin stratata, ei mihinkään. Folioteippirulla takasi ja taas käyntiin avaimesta. Se on nyt ollu 9kk siellä, eikä oo 15tkm aikana ollu häikkää. Joskus testannu huvikseen ottaa pois sen rullan ja ei sitten mitenkään avaimesta käyntiin, rulla takasi ja eiku käyntiin.

Onhan se foliolla kerroksittain melko hyvä magnetismin ehkäsy kyky, joskus koulussaki opetettu tämmösiä, niin siksi kait se toimii. Soleinoideja joskus testailin tämän asian tiimoilta, eli virralla naksuttelin irrallaan olevia päälle ja pois pöydällä. Vanhoissa sierrojen ja tanikoiden solenoidessa teki magneettiseksi sen ulko pinnan ja kahessa pari vuotta vanahassa rattorin startin solenoidissa ei tehny. Kaiketi vanhoissa on ajan myötä kulunu joku eriste joka päästää virran ja magnetismin läpi, nöin ite asiaa järkeilin.

En mene takuuseen toimiiko kaikilla sama, mutta itellä toimii.
foortinsierra
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja foortinsierra »

regalityan kirjoitti:Ei tarvinnu itellä ainakaa käyttää solenoidia pois, startti irti ja pöydälle niin helpoin. Siinä sitten pistin reilusti sitä foliota ympärille, sen verran mitä oli tilaa solenoidin ja startin kuoren välissä. :D

Itellä tuntu aluksi niin kummalta ajatukselta tuommonen "vika", mutta velipoijan kansa keväällä ihmeteltiin että missä ihimeessä se vika voi olla kun nykäsemällä käyntiin lähtee ihan heti ja starttaamalla vaan stratti pyörii. Sitten muistelin lukeneeni jostai tämmösestä haamuviasta dokkilaisessa ja joku oli korjannu kumimaton palalla sen, oli silleen eristäny stratin ja solenoidin. Nakkasin ite kokeeksi roiskeläppää väliin ja ei auttanu, sitten veli sano vähän vitsillä että laitetaan foliota vaan niin maan palijo ku soppii vaan. Naureskellen kiepitin sitä ja teippiä lopuksi päälle, vielä enemmän naureskellen menin strattaamaan ja kah, heti lähti! :lol: Sitten kokeiltiin niin, että nykästiin se folio ja teippipaketti pois ja kokeiltiin stratata, ei mihinkään. Folioteippirulla takasi ja taas käyntiin avaimesta. Se on nyt ollu 9kk siellä, eikä oo 15tkm aikana ollu häikkää. Joskus testannu huvikseen ottaa pois sen rullan ja ei sitten mitenkään avaimesta käyntiin, rulla takasi ja eiku käyntiin.

Onhan se foliolla kerroksittain melko hyvä magnetismin ehkäsy kyky, joskus koulussaki opetettu tämmösiä, niin siksi kait se toimii. Soleinoideja joskus testailin tämän asian tiimoilta, eli virralla naksuttelin irrallaan olevia päälle ja pois pöydällä. Vanhoissa sierrojen ja tanikoiden solenoidessa teki magneettiseksi sen ulko pinnan ja kahessa pari vuotta vanahassa rattorin startin solenoidissa ei tehny. Kaiketi vanhoissa on ajan myötä kulunu joku eriste joka päästää virran ja magnetismin läpi, nöin ite asiaa järkeilin.

En mene takuuseen toimiiko kaikilla sama, mutta itellä toimii.
Noniin, täytyypä heti huomenna koittaa tätä hommaa jos vaikka lähtis toimiin, ilmottelen sitten! Kiitoksia vinkistä! :thumbup:
foortinsierra
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18

Re: Sierran käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja foortinsierra »

Juu elikkä kokeilin tota folioo laittaa sinne startin ympärille mutta ei mitään vaikutusta.

Uusi akkukin tuli ostettua mutta ei vaan jyrähdä käymään.

Kun virrat kääntää päälle niin bensapumppu surisee pari sekunttia joten luultavasti sekin pitäisi olla kunnossa(?)

Kipinää sierra ei saa, takaluukusta se "kolarikytkin" on ohitettu joten vika ei ole siinäkään. Sulakkeet ja releet tarkistin ja kunnossa on...

Autoo saa sahata vaikka kuinka kauan mutta käymään se ei vaan lähde kylmänä eikä kuumana. Vetämällä ei ole vielä koitettu.

Mitä mietteitä? Mitä kannattais seuraavaks lähtee tutkiin? :roll:
Vastaa Viestiin