Omituinen sähköongelma
Omituinen sähköongelma
Startti ongelma yli -20c pakkasta.. elikkäs oli -23c pakkasta, ja voorti(Escort vm.1997 GT Zetec-E) oli lohkossa 2h, ja olin lähdössä, ja käänsin avainta ja MITÄÄN ei tapahtunut, ja kun koitin startata lisää niin käynnistyksenesto valo alkoi vilkutella, ja siinä mietin hetken, ja koitin, ei mitään, ja sitten kytkin tuulettimen pois päältä, ja kappas, tuskin startti ehti pyörähtääkkään kun oli jo käynnissä?? joten mikä vaivaa tuota rotiskoa? kyllä auton pitää lähteä käyntiin tuulettimen ollessä päällä!! jos kerta toisilla ei ole mitään ongelmia, niin jotain sähkövikaa täytyy tuossa rottelossa olla... sama ongelma oli edellisenä talvena kun oli samaiset yli -20c pakkasta. luulin et se johtu startista kun se oli vähän rikki, ja se vaihdettiin viime keväällä.. mutta ongelma ei hävinnyt. uudemman kerran tänä talvena kun pakkasta oli -21c ja silloin tuulettimen kytkeminen nollalle ei auttanut, ja valot käänsin parkeille eikä auttanut, ja sitten kun avainta käänteli muutamia kertoja, 3-6 kertaa nii yhellä kerralla sitten starttas ja oli heti käynnissä. ja kun pakkanen lähestyy -20c esim. -18c niin kun kääntää avaimesta niin startissa on viive ennenkuin starttaa.. ja sittenkun pakkanen nousee yli -20c.. niin vilkuttaa käynnistyksenesto valoa...
autoon on vaihdettu viime keväänä startti, tänä talvena sulakerasia ja virtalukonpohja.. joten mikähän mättää?
autoon on vaihdettu viime keväänä startti, tänä talvena sulakerasia ja virtalukonpohja.. joten mikähän mättää?
Ford Escort 1.8 GT -97
Moi!
Jos startin kontaktoreissa, eli niissä, mitkä solenoidi vetää yhteen, kun saa herätevirran ja alkaa akulta virta kulkea lujasti ja startti alkaa pyörittämään , niin kulumaa, etteivät tapaa toisiansa, ja startti ei saa virtaa pyöriäkseen. Vaikkakin on vaihdettu uusi startti, voi se olla "tehdaskorjattu", jolloin siihen on mahdollisesti vaihdettu vain hiilet.
Tällöin kun se välys näiden kontaktoreiden välille jää, saattaa ne toisinaan mennä yhteen ja toisinaan ei, ja silloin kun on pakkasta, pituudenlämpötilakerroin pitää huolen siitä, että nämä kontaktorit kutistuvat ja rako vain kasvaa.
olen korjannut 2 tällaista starttia, eli tigillä juotettiin lisää kuparia sähköjohdosta niihin, kun olivat kuluneet. Toisinaan saattaa riittää vain puhdistus viilalla, jos on vain pinttynyt paskaa niiden väliin eristeeksi.
Jos startin kontaktoreissa, eli niissä, mitkä solenoidi vetää yhteen, kun saa herätevirran ja alkaa akulta virta kulkea lujasti ja startti alkaa pyörittämään , niin kulumaa, etteivät tapaa toisiansa, ja startti ei saa virtaa pyöriäkseen. Vaikkakin on vaihdettu uusi startti, voi se olla "tehdaskorjattu", jolloin siihen on mahdollisesti vaihdettu vain hiilet.
Tällöin kun se välys näiden kontaktoreiden välille jää, saattaa ne toisinaan mennä yhteen ja toisinaan ei, ja silloin kun on pakkasta, pituudenlämpötilakerroin pitää huolen siitä, että nämä kontaktorit kutistuvat ja rako vain kasvaa.
olen korjannut 2 tällaista starttia, eli tigillä juotettiin lisää kuparia sähköjohdosta niihin, kun olivat kuluneet. Toisinaan saattaa riittää vain puhdistus viilalla, jos on vain pinttynyt paskaa niiden väliin eristeeksi.
Re: Omituinen sähköongelma
vähän rikki? kuuluukos naksaus sieltä konepellin alta kun väännät avainta?? Olisko sitten virtalukon pohjaZetecci kirjoitti:luulin et se johtu startista kun se oli vähän rikki, ja se vaihdettiin viime keväällä.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45