-91 esco cabrio ja moottorilämpöjen kanssa on ongelmaa. mittarin neula ei nouse ennenkun on ajanut väh.30km, (tai vinguttanu jäällä) ja sittenkin nousee vaan ihan hiukan.
puhallin puhaltaa sellasta haaleeta, tarkenee kyllä, mutta ei mielestäni tarpeeks lämmintä. voiko olla termostaatti sökö vai olisko jotain muuta mahdollisesti? tulisko ollenkaan edes haaleeta jos se olis rikki?
escon lämmöt ei nouse
nonni, nyt sitä joutuu omasta escosta vaihtaa varmastikin termostaattia kun moottorin lämpömittari alkaa näyttää miten sattuu. Nyt on ilmennyt ongelma että lämmöt nousee kutakuinkin normaaliin, vähemmän kuitenkin kuin ennen. Sitten yhtäkkiä saattaa näyttää että lämpöjä ei olekaan ollenkaan, eli mittarin neula "nollassa". Ja kun seuraavalla kerralla auton käynnistää voi kaikki toimia ihan moitteettomasti. Tosin olen laittanut merkille sen että ennen mittarin neulan näyttäessä tekstin kohdassa R, se on nyt hädin tuskin N -kirjaimessa. Riipumatta siitä miten on ajettu. Toivottavasti vika korjaantuu termostaatin vaihdolla, ettei lämpötila-anturia tarttis alkaa hommailemaan. Tuuletin puhaltaa silti yhtä lämmintä ilmaa kuin aina ennenkin , että autossa sisätiloissa kyllä tarkenee.
ketä leikkiin ryhtyy.... niin ryhtyy sitten kans !!!!!
Epäilen että vika on juuri tuossa lämpömittarin anturissa. Itellä teki aivan samaa mittari ennen anturin vaihtoa. Anturilla oli hintaa muistaakseni 15-20 euroa.Sini81 kirjoitti:nonni, nyt sitä joutuu omasta escosta vaihtaa varmastikin termostaattia kun moottorin lämpömittari alkaa näyttää miten sattuu. Nyt on ilmennyt ongelma että lämmöt nousee kutakuinkin normaaliin, vähemmän kuitenkin kuin ennen. Sitten yhtäkkiä saattaa näyttää että lämpöjä ei olekaan ollenkaan, eli mittarin neula "nollassa". Ja kun seuraavalla kerralla auton käynnistää voi kaikki toimia ihan moitteettomasti. Tosin olen laittanut merkille sen että ennen mittarin neulan näyttäessä tekstin kohdassa R, se on nyt hädin tuskin N -kirjaimessa. Riipumatta siitä miten on ajettu. Toivottavasti vika korjaantuu termostaatin vaihdolla, ettei lämpötila-anturia tarttis alkaa hommailemaan. Tuuletin puhaltaa silti yhtä lämmintä ilmaa kuin aina ennenkin , että autossa sisätiloissa kyllä tarkenee.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83