escon lämmöt ei nouse

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
magejii

escon lämmöt ei nouse

Viesti Kirjoittaja magejii »

-91 esco cabrio ja moottorilämpöjen kanssa on ongelmaa. mittarin neula ei nouse ennenkun on ajanut väh.30km, (tai vinguttanu jäällä) ja sittenkin nousee vaan ihan hiukan.
puhallin puhaltaa sellasta haaleeta, tarkenee kyllä, mutta ei mielestäni tarpeeks lämmintä. voiko olla termostaatti sökö vai olisko jotain muuta mahdollisesti? tulisko ollenkaan edes haaleeta jos se olis rikki?
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Vaihda nyt hyvä mies termostaatti alle 10€ homma. :roll:
HUh Huh huijaa!
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

ensin termari ja jos cvh kone niin käytä hakua termarikotelosta ja helmestä.
Avatar
Sini81
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Elo 2006 00:09
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Sini81 »

nonni, nyt sitä joutuu omasta escosta vaihtaa varmastikin termostaattia kun moottorin lämpömittari alkaa näyttää miten sattuu. Nyt on ilmennyt ongelma että lämmöt nousee kutakuinkin normaaliin, vähemmän kuitenkin kuin ennen. Sitten yhtäkkiä saattaa näyttää että lämpöjä ei olekaan ollenkaan, eli mittarin neula "nollassa". Ja kun seuraavalla kerralla auton käynnistää voi kaikki toimia ihan moitteettomasti. Tosin olen laittanut merkille sen että ennen mittarin neulan näyttäessä tekstin kohdassa R, se on nyt hädin tuskin N -kirjaimessa. Riipumatta siitä miten on ajettu. Toivottavasti vika korjaantuu termostaatin vaihdolla, ettei lämpötila-anturia tarttis alkaa hommailemaan. Tuuletin puhaltaa silti yhtä lämmintä ilmaa kuin aina ennenkin , että autossa sisätiloissa kyllä tarkenee.
ketä leikkiin ryhtyy.... niin ryhtyy sitten kans !!!!!
Avatar
Tuksu
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tuksu »

Sini81 kirjoitti:nonni, nyt sitä joutuu omasta escosta vaihtaa varmastikin termostaattia kun moottorin lämpömittari alkaa näyttää miten sattuu. Nyt on ilmennyt ongelma että lämmöt nousee kutakuinkin normaaliin, vähemmän kuitenkin kuin ennen. Sitten yhtäkkiä saattaa näyttää että lämpöjä ei olekaan ollenkaan, eli mittarin neula "nollassa". Ja kun seuraavalla kerralla auton käynnistää voi kaikki toimia ihan moitteettomasti. Tosin olen laittanut merkille sen että ennen mittarin neulan näyttäessä tekstin kohdassa R, se on nyt hädin tuskin N -kirjaimessa. Riipumatta siitä miten on ajettu. Toivottavasti vika korjaantuu termostaatin vaihdolla, ettei lämpötila-anturia tarttis alkaa hommailemaan. Tuuletin puhaltaa silti yhtä lämmintä ilmaa kuin aina ennenkin , että autossa sisätiloissa kyllä tarkenee.
Epäilen että vika on juuri tuossa lämpömittarin anturissa. Itellä teki aivan samaa mittari ennen anturin vaihtoa. Anturilla oli hintaa muistaakseni 15-20 euroa.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Riippuu kovasti vuosimallista. Tohon meissin -95 ekkeriin oli motonetissa jonkun verran alle kympin. Jokatapauksessa puol ilmanen ja helppo vaihtaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

muistaa vaan katsoa sen värikoodin vanhasta ennen kauppaan menoa...
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin