Sivu 1/1

Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 11 Joulu 2014 23:24
Kirjoittaja JVEEM
Heipparallaa vaan kaikille... Onkos monikin foorumilla (m)asennellut tuota 2.3 16v tekniikkaa sierran konepellin alle ?

Koneen asennus paikoilleen ei pitäisi iso homma olla ? Jäähdytysripojen siistimisellä pitäisi pärjätä ? Mutta mitenkäs nuo sähköt, kun uusia konepakettejahan ei enää löydy joten sähköjen kanssa paljon leikkimistä jos esim. ostaa Galaxyn purkuautoksi? Oli sitten kyse sähköistä , alustasta leimalle tai ihan mistä vaan niin neuvot ovat tervetulleita! Isoin huolenaihe on nuo sähköhommat...

Itse en löytänyt kuin sekalaisia topicceja asiasta joten olisi hyvä kerätä kaikki tiedot yhteen topicciin!

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 12 Joulu 2014 20:38
Kirjoittaja sierain92
Täältä löytyy yksi joka on kyseisen homman tehny toki vaan scorppioonin koneella.

Moottori menee kaikilta muilta osin paikalleen heittämällä paitsi juurikin tuo öljypohjan hiominen pitää tehdä ja itse laitoin vielä paksut prikat moottorin kannekumien päälle.

Sähköjä tarvitset moottorinjohdot sulakerasioineen,moottorin ohjausboksin ja jos autossa on PATS niin sitten viä avaimen,virtalukon ympäriltä avaimen lukijan, led valon kojelaudasta.

Glaxyn moottorin jos meinaat muistaakseni termostaatti koneen väärässä päässä? eli tulee tulipeltiä vasten

nämä nyt näin äkkiseltään mieleen

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 13 Joulu 2014 11:20
Kirjoittaja Firebolt
Saattaa tulla melkein halvemmaks laittaa mega squirt, semmonen yksinkertanen ja ilman mitään ajonestoja tms.

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 13 Joulu 2014 14:39
Kirjoittaja JVEEM
No nyt alko jo pelottaa kun luin sanan megasquirt... Mutta olisihan sekin hyvä asia opetella! Mitenkäs tuo voimansiirto puoli ? MT75 laatikko pitänee sopia suoraan ?

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 13 Joulu 2014 16:30
Kirjoittaja sierain92
megasquirttia itsellekkin on tulossa kun ei oikeen ikinä toiminut kunnolla.Joo mt75 sopii

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 01:46
Kirjoittaja JVEEM
Mites nuo päästöhommat ? Kun mielessä käynyt myös OHC Turbotus proikkukin...

-90vm jälkeen turha edes unelmoida kun ovat vähäpäästöisiä ? Eniten silmään iskee tuo neliovinen porrasperä niin eikös 87-89vm ovat EI vähäpäästöisiä joten turbotus voisi onnistua ? Mutta tottakai alusta tarvinee mitoittaa tehojen kanssa ja penkkilaput saada.

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 13:56
Kirjoittaja Xanthe_
JVEEM kirjoitti:Mites nuo päästöhommat ? Kun mielessä käynyt myös OHC Turbotus proikkukin...

-90vm jälkeen turha edes unelmoida kun ovat vähäpäästöisiä ? Eniten silmään iskee tuo neliovinen porrasperä niin eikös 87-89vm ovat EI vähäpäästöisiä joten turbotus voisi onnistua ? Mutta tottakai alusta tarvinee mitoittaa tehojen kanssa ja penkkilaput saada.
91 jälkeen menee astetta vaikeammaks. 87 on viimeinen helppo. Sillä välillä (mutua) katalysaattorin lisäys tai sen kuorien lisäys lisätoimenpiteenä.

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 14:38
Kirjoittaja JVEEM
Joo niin muistelinkin että katalysaattorin lisäyksellä onnistuisi vielä tuosta 87-90vm saada leimattua!

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 15:45
Kirjoittaja duckworth
JVEEM kirjoitti:Joo niin muistelinkin että katalysaattorin lisäyksellä onnistuisi vielä tuosta 87-90vm saada leimattua!
Kyllä, tuolla ajalla saa leimattua ahtimelle jos ei ole vähäpäästöinen, ja vielä jokerina jos on juuri vm. 87 niin pystyy leimaamaan vähäpäästöisen takaisin ei-vähäpäästöiseksi, 88 ja eteenpäin sitten kerran vähäpäästöinen aina vähäpäästöinen.

E: http://www.ake.fi/pdf/548-208-2003.pdf <- tuon linkin takaa löytyi faktaa, muttei näemmä toimi enää :roll: Josko joku nörde keksis saisiko tuon sisällön auki muuta kautta? =)
E2: Löytyhän se toimiva linkki googlettamalla ja hyvällä tuurilla -> http://www.fingasauto.com/docs/ake_ohje.pdf

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 19:34
Kirjoittaja JVEEM
Iso kiitos linkistä! Kahdenvaiheilla vain että turboa vai 16venasta projektiksi... Mutta kori ainakin on mallia 4ovinen porrasperä sierra! Sähköhommat vain mietityttää joten valmista moottorinohjauspakettia etsimään kun sen aika tulee. Muita ehdotuksia kuin tuo megasquirt ? Ecumaster EMU ?

EDIT: Pakko muuten kysyä ihan uteliaisuutta että onko porukka laittanut jääkiekkoja moottorin "kumityynyiksi"? Kuullut että on ihan toimiva ja hyvä kikka, mutta onko mukamas parempia/tukevampia kuin hyllystä saatavat?

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 14 Joulu 2014 19:53
Kirjoittaja Xanthe_
JVEEM kirjoitti:Iso kiitos linkistä! Kahdenvaiheilla vain että turboa vai 16venasta projektiksi... Mutta kori ainakin on mallia 4ovinen porrasperä sierra! Sähköhommat vain mietityttää joten valmista moottorinohjauspakettia etsimään kun sen aika tulee. Muita ehdotuksia kuin tuo megasquirt ? Ecumaster EMU ?

EDIT: Pakko muuten kysyä ihan uteliaisuutta että onko porukka laittanut jääkiekkoja moottorin "kumityynyiksi"? Kuullut että on ihan toimiva ja hyvä kikka, mutta onko mukamas parempia/tukevampia kuin hyllystä saatavat?
Pyydät joku ecuja näpräilevän henkilön virittelemään jonku toimivan. Voi olla että loppujen lopuksi jäät näpräilee ecua liikaa. :mrgreen:

Re: Tekniikanvaihto Sierraan

Lähetetty: 15 Joulu 2014 19:17
Kirjoittaja emax
JVEEM kirjoitti:EDIT: Pakko muuten kysyä ihan uteliaisuutta että onko porukka laittanut jääkiekkoja moottorin "kumityynyiksi"? Kuullut että on ihan toimiva ja hyvä kikka, mutta onko mukamas parempia/tukevampia kuin hyllystä saatavat?
Vai jääkiekkoja. On varmasti tukeva jos läpipultilla on laitettu, mutta tärinän eristys ominaisuudet on yhtä hyvät ku koivuklapilla.