xenonit 02 mondeoon??

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
salas
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Joulu 2014 21:00

xenonit 02 mondeoon??

Viesti Kirjoittaja salas »

Miten asennetaan järkevästi xenonit 02 vuosimallin mondeoon? Umpioissa on paikka lyhyille ja pitkillepolttimoille, mulla xenonsarja jossa pitkät ja lyhyet samassa polttimossa. Kumman lampunpaikalle laitan xenonin, lyhyen vai pitkän? No laitan kumpaan tahansa niin joko lyhyet tai pitkät jäävät normaalin polttimon varaan kun eihän valot vaihdu lyhyistä pitkiin ja päinvastoin koska ne on eri polttimoissa? Terävää! Ongelmana oli alunperin todella pskt lyhkäset joilla ei nähnyt mitään.
Pitäiskös ostaa toinen samanmoinen sarja jotta olisi xenonit molemmilla valoilla, vai laittaisko vaan lyhyille xenonit? Onko se minkä näköinen ja huomautteleeko poliisit herkemmin kun on kahdenlaisia valoja keulalla? Enkä ole yhtään varma saako näitä xenoneita edes laittaa just tähän mun kotteroon kun josain sanotaan että saa ja josain taas ei saa?
Auttakaa mänttiä tässä asiassa6
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: xenonit 02 mondeoon??

Viesti Kirjoittaja Omppu »

salas kirjoitti:Miten asennetaan järkevästi xenonit 02 vuosimallin mondeoon? Umpioissa on paikka lyhyille ja pitkillepolttimoille, mulla xenonsarja jossa pitkät ja lyhyet samassa polttimossa. Kumman lampunpaikalle laitan xenonin, lyhyen vai pitkän? No laitan kumpaan tahansa niin joko lyhyet tai pitkät jäävät normaalin polttimon varaan kun eihän valot vaihdu lyhyistä pitkiin ja päinvastoin koska ne on eri polttimoissa? Terävää! Ongelmana oli alunperin todella pskt lyhkäset joilla ei nähnyt mitään.
Pitäiskös ostaa toinen samanmoinen sarja jotta olisi xenonit molemmilla valoilla, vai laittaisko vaan lyhyille xenonit? Onko se minkä näköinen ja huomautteleeko poliisit herkemmin kun on kahdenlaisia valoja keulalla? Enkä ole yhtään varma saako näitä xenoneita edes laittaa just tähän mun kotteroon kun josain sanotaan että saa ja josain taas ei saa?
Auttakaa mänttiä tässä asiassa6
Mikähän sarja sinulla oikein mahtaa olla? Mondeossa on lyhyen valon polttimo H7 ja pitkän H1eli tarvitset tuon mukaiset polttimot. Laillisethan nuo eivät ole.

Millaista valoa tarvitset? Mondeon valot on ihan kelvolliset jo vakionakin. Valot eivät vaihdu lyhyistä pitkiin vaan lyhyet palavat koko ajan ja tarvittaessa pitkät tulevat lisäksi. Itse ajelen syrjäteitä hirviä väistellen. Siksi oman Mondeon keulalla on lisäpitkät: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autot ... eni-42321/ Noissa on hyväksyntä xenoneille niin ei tarvitse ottaa pois katsastukseen (riittää kun ottaa omista umpioista pitkistä polttimot pois katsastuksen ajaksi).
salas
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Joulu 2014 21:00

Re: xenonit 02 mondeoon??

Viesti Kirjoittaja salas »

No mulla on pitkätvalot ihan hyvät mutta lyhkäset on samaa tasoa kun polkupyörässä dynamovalolla ajaessa hiljaista vauhtia. Xenonit ostin "kun sain halvalla" koko sarjan HID Xenon lights. Polttimoita olen kokeillut erillaisia, en kylläkään tässä mondeossa. Ne xenonit ei "imeydy" märkään asfalttiin eikä muuallekkaan. Jos nyt tiedät jotkut hyvät polttimot mitä kannattaa kokeilla lyhkäsiin ja vaihdan tietenkin pitkiin myös uudet niin kerro mitkä on sellaset että näkyy ja kuinkakirkkaat uskaltaa laittaa. Lampunlasi jaheijastuspinnat on kunnossa joten tuikku vaan on liian heikko.
quuhullu
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Loka 2014 23:07

Re: xenonit 02 mondeoon??

Viesti Kirjoittaja quuhullu »

Heijastin umpioon sitten H7R xenonpolttimot! Näkee vastaantulijatkin jotain kun ei häikäse niin paljoa!
-samuel-
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Helmi 2012 16:57

Re: xenonit 02 mondeoon??

Viesti Kirjoittaja -samuel- »

[quote="salas"]No mulla on pitkätvalot ihan hyvät mutta lyhkäset on samaa tasoa kun polkupyörässä dynamovalolla ajaessa hiljaista vauhtia.

Minulla on -08 Focuksessa tehtaalaiset ksenonit. Toisen polttimon olen joutunut vaihtamaan. Lyhkäset tuntuvat varsinkin syyspimeällä olevan melko surkeat. Löytyykö tuohon jotain apua polttimoja vaihtamalla tms?
Vastaa Viestiin