MK4 Mondeo -09, 1,8TDCi öljyvuoto moniurahihnalle
Lähetetty: 02 Marras 2014 15:46
Ostinpa sitten tuollaisen riesan keväällä "työkaluksi". Löyty vajaa 100tkm ajettu yksilö ja tarkoitus pitää pari vuotta / 60tkm jolloin hinta näissä ei paljoa laske ja jää se jakopääremppakin seuraavan iloksi kun vaihto vasta 200tkm.
Kävi sitten kuitenkin niin, että vesipumppu korkkas pari vko sitten kun mittarissa 110tkm ja kus.. laski nesteet luontoon. Huomasin onneksi heti kun kabiinissa alko lämmöt laskeen ja koneessa nousemaan ja sammutin koneen heti ja liruttelin tiensivuun. Hinausauto vei kärryn korjaamolle ja sitten olikin mielenkiintoinen keskustelu kustannuksista kun oli auto ollut vasta 5kk. Sillä tarinalla en teitä vaivaa, mutta lopputulos oli itselle 450Eur jakopäärempasta vesipumppuineen.
Nyt sitten kun vihdoinkin sain auton huollosta niin huomasin, että voorttiin oli tullut uusi pidätysvaiva ja laskee öljyä pihaan. Konepelti auki tallissa ja hämmästeleen mille ei loppua tullut. Jostain vuotaa moniurahinnan päälle (noin 3mm märkää hihnan ulkopinnan sisäsyrjässä, eli koneen puolella) ja sehän sitten paskoo koko konehuoneen kun hihna roiskii öljyä pyöriessään. Siivosin roiskeet ja odotellut mihin tulisi tippaa, mutta ei tule kun vuotaa ilmeisesti vain käydessä ja silloin sitten taas hihna roiskii öljyt joka paikkaan.
Sehän tässä nyt kiinnostaa ja paljon, että onko tämä vain yhteensattuma vai voiko olla käynyt huoltomiellä hama ja vuoto johtuu jostain väärin tehdystä asiasta jakopäärempassa? Huomenna vien auton huoltoon, mutta epäilemättä heidän rehellisyyttä luulen, että heidän kanta on sattuma.
- Onko kellään tietoa mistä vuotaa?
- Voiko olla syy jakopäärempassa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
PS. googlasin ja luin mitä jaksoin tunnissa lukemaan tätä foorumia enkä löytänyt vastaavaa kuin suomi24 ja siellä kysyjälle ei oltu vastattu.
Kävi sitten kuitenkin niin, että vesipumppu korkkas pari vko sitten kun mittarissa 110tkm ja kus.. laski nesteet luontoon. Huomasin onneksi heti kun kabiinissa alko lämmöt laskeen ja koneessa nousemaan ja sammutin koneen heti ja liruttelin tiensivuun. Hinausauto vei kärryn korjaamolle ja sitten olikin mielenkiintoinen keskustelu kustannuksista kun oli auto ollut vasta 5kk. Sillä tarinalla en teitä vaivaa, mutta lopputulos oli itselle 450Eur jakopäärempasta vesipumppuineen.
Nyt sitten kun vihdoinkin sain auton huollosta niin huomasin, että voorttiin oli tullut uusi pidätysvaiva ja laskee öljyä pihaan. Konepelti auki tallissa ja hämmästeleen mille ei loppua tullut. Jostain vuotaa moniurahinnan päälle (noin 3mm märkää hihnan ulkopinnan sisäsyrjässä, eli koneen puolella) ja sehän sitten paskoo koko konehuoneen kun hihna roiskii öljyä pyöriessään. Siivosin roiskeet ja odotellut mihin tulisi tippaa, mutta ei tule kun vuotaa ilmeisesti vain käydessä ja silloin sitten taas hihna roiskii öljyt joka paikkaan.
Sehän tässä nyt kiinnostaa ja paljon, että onko tämä vain yhteensattuma vai voiko olla käynyt huoltomiellä hama ja vuoto johtuu jostain väärin tehdystä asiasta jakopäärempassa? Huomenna vien auton huoltoon, mutta epäilemättä heidän rehellisyyttä luulen, että heidän kanta on sattuma.
- Onko kellään tietoa mistä vuotaa?
- Voiko olla syy jakopäärempassa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
PS. googlasin ja luin mitä jaksoin tunnissa lukemaan tätä foorumia enkä löytänyt vastaavaa kuin suomi24 ja siellä kysyjälle ei oltu vastattu.